Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sun

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Nå er det slutt for salg av Opel
torsdag 19. oktober 2017, klokken 18:09
Snakket med min forhandler idag. De bekreftet at de har stoppet salg inntil de vet noe mer om levering. Men de regner med å få vite noe om kort tid.
#2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Usolidarisk av Tesla
mandag 17. oktober 2016, klokken 20:46
Kanskje unødvendig å kommentere på anonyme innlegg... De fleste (andre) biler lader med 50 eller 45 KW og bruker fra 20 - 40 minutter. Noen kortere når de bare skal komme seg hjem. Skal andre lade på Tesla-stasjonene må de selvsagt betale for det. Men er det 'grønt' og 'bærekraftig' det Tesla gjør?
#3
Ladeplasser og ladekabler / Usolidarisk av Tesla
mandag 17. oktober 2016, klokken 19:52
Hvorfor skal Tesla ha sine egne ladestasjoner? Er det samfunnsøkonomisk forsvarlig å bygge ut to separate infrastrukturer for lading? Bidrar dette til å fremme bruken av elbiler og redde miljøet? Ta f.eks. Aksdal hvor E39 og E134 møtes. Her er det i helgene mer enn en times kø på de to ladestasjonene for andre biler. Mens det på Teslastsjonen er 3-4 ledige ladepunkter hele tiden. Er dette en riktig bruk av investeringene i infrastruktur? Og hva ville konkurransetilsynet sagt om VW laget sine egne bensinstasjoner kun for VW?
Er ikke dette en sak for Elbilforeningen? På E39 er det nå lengre ventetid i kø på ladestasjonene en det er i fergekøen på søndag ettermiddag!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA