Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Martinio

#1
Carwing / Sv: Carwings / Nissan Connect
lørdag 15. oktober 2016, klokken 00:24
Jo, det kan jeg fortelle deg: Om du har en varm og fin garasje, vil du har tilnærmet null (null) bruk for Carwings så lenge du står parkert i den. ;-)

Nytten av å ha det for oss uten garasje og som parkerer på kalde steder viser seg tydelig om vinteren. Det å kunne trykke på varmen på mobilen på morgenkvisten (framfor å løpe ut og slå det på) og komme ut i god og varm bil, uten is på rutene, er svært komfortabelt.
Det skal sies at det også er mulig å trykke inn tidspunkt for når klimaanlegget (varmen) skal automatisk slåes på, eksempelvis hver dag kl 07:30, men for oss studenter og andre som har veldig urutinert hverdag er det svært unødvendig mye rot og stress, samt kjipt tidsbruk. :-)
#2
Carwing / Sv: Carwings / Nissan Connect
fredag 14. oktober 2016, klokken 21:37
Takk for god og oppklarende informasjon! Kundeservice fikk "aktivert simkort" og opplyste også om hvordan finne Bruker-ID som ikke var selve e-postadressen som det har stått forskjellige steder. Enig at dette er et forvirrende opplegg..

Det var rart at SIMkort ikke hadde blitt aktivert når jeg betalte kr 1500,- for å få altivert carwings.. Alt i alt, EV OG EVA appene fungerer nå, skal faktisk forholde meg til EVA (en tredjepart app) som virker bedre enn Nissan's egen app.

Det ser ikke ut som Nissan legger mye arbeid i å rette opp disse tingene, eller feilinformasjon og i appen selv. :-
#3
Carwing / Carwings / Nissan Connect
torsdag 13. oktober 2016, klokken 20:54
Hei, alle sammen! Jeg har hatt en Leaf i omtrent 8 måneder nå, og i det jeg tok service i dag slengte jeg på denne aktiveringen av Carwings/NissanConnect. Får det ikke til, forsøkt masse og lenge. Teksten vedlagt under sendte jeg til kundeservice nettopp, og håper selvsagt at de kan finne en løsning. Ettersom jeg har sett tidligere poster (har søkt google rundt og opp-ned for å finne løsning uten hell) hvor kunderservice og IT ikke har klart å løse dette problemet, forsøker jeg å fiske her etter hell. Tusen takk for at dere tar dere tid til å forsøke å hjelpe en stakkars og svært utålmodig, samt frustrert sjel.

"Jeg har prøvd ALT. Vennligst oppklar og forklar, takk.. :)

Jeg kan også nevne at jeg er litt skeptisk til innloggingen. Det står på e-post etter aktivering (lenge siden) og på nettsidene at jeg skal bruke "martinxxxxx@gmail.com" for innloggingen på bilen, men i bilen får jeg bare skrevet "Martinxxxxxx", så er det ikke plass til flere bokstaver, dermed kan jeg ikke bruke e-posten min som innlogging, og dette virker rart, dermed føler jeg at det er noe rart her?
VIN-nummer stemmer, har trippeltsjekket (flere ganger) at innloggingspassord og mail stemmer på nissanconnect og you+nissan fungerer. Hvorfor fungerer det ikke i bilen? Har vært hos forhandler i dag tidlig og aktivert SIM-kort og jeg har definitivt internett-tilgang.
Det kan informeres om at bilen er importert fra tyskland, om det er relevant. Dette gjelder altså ELXXXXX. (Dette begynner å bli svært frustrerende, og etter å ha betalt omtrent kr 1500,- forventet jeg at dette skulle være enkelt å ordne."
*X erstatter relativt sensitiv informasjon

Edit: Obs! Jeg ser at bildet ikke kom med, dermed manglet dette innlegget substans. Beklager eventuell forvirring. Legger bildet i vedlegg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA