Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Egil Kåre

#1
Model X / Forvarming av kupé
lørdag 25. februar 2017, klokken 22:39
Når bilen står på lading og man velger å forvarme kupeen før kjøring, hentes da energien fra batteriet? Med tilsvarende tap av x antal km i kjørelengde?
Jeg ser at flere kilometer forsvinner i displayet når jeg forvarmer i f.eks 15 min.
#2
Model X / Sv: Gulvmatter
søndag 08. januar 2017, klokken 16:41
Sitat fra: hnrk på søndag 08. januar 2017, klokken 11:28
Kjøpte settet fra gytis, passet fint til min (som har nyere VIN en F022381), billigere enn Tesla også, *og* matter foran. Dog ikke til 3. seterad

Det er vel ikke samme settet, er det det?
http://www.all4cars.dk/shop/vinter-bundmaatter-med-1113p.html
#3
Model X / Sv: Gulvmatter
søndag 08. januar 2017, klokken 07:32
Noen som har kjøpt denne? Leverer til Norge også, ser jeg.

http://www.all4cars.dk/shop/vinter-bundmaatter-med-1113p.html
#5
Model X / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 80, 90 og 100% SOC?
søndag 06. november 2016, klokken 05:16
X90D: 80% 35.7 km / 100% 39.9 km
#6
Model X / Sv: Tilhengerfeste Model X
søndag 23. oktober 2016, klokken 08:00
Det var mange grunner til at jeg valgte TMX'en. Ett viktig forhold var at den var eneste elbil med et skikkelig hengerfeste.
Men løsningen på TMX er og blir antikvarisk og skuffende håpløs uansett - med eller uten kjeledress!
Ikke minst er el-tilkoblingen en plundrete affære, spesielt i perioder der hengerfestet er ofte i bruk og bakken er våt.  Som p.t. hyttebygger vet jeg noe om dette.
Når elbilens store fornyer Tesla nå en gang valgte å utstyre X'en med hengerfeste, burde de selvfølgelig ikke bare 'slenge på' en elendig 90-tallsløsning som dette, men noe mer brukervennlig - om enn nødvendigvis ikke like sexy som f.eks. Mercedes gjør det (legg også merke til el-tilkoblingen):

#7
Model X / Ladestasjonen for mobiltelefon
lørdag 15. oktober 2016, klokken 05:39
Før levering ble jeg oppringt av Tesla som ville vite hvilken mobiltelefon jeg brukte. Samsung s6, svarte jeg.
Hvorfor spurte de om det? Årsaken er denne:
"Quick Connection Phone Dock is included with the Premium Upgrades Package on custom Model S and Model X vehicle orders. Enhance the cockpit ergonomics of your Model S or Model X with the Quick Connection Phone Dock. No longer having to fiddle with loose charging cables, this kit allows you to blind holster your smartphone quickly and securely.The kit contains a universal docking base, wide and narrow guides for your device, and your choice of iPhone Lightning® cable or Micro-USB cable."(fra Teslas hjemmeside).
Siden jeg bruker en Samsung-telefon, hadde de ved levering installert en Micro-USB kabel. Men jeg oppdaget straks at min Samsung s6, en høyst vanlig mobil, ikke passet. Brakettløsningen synes å være laget for iphone. Også Tesla Service måtte gi seg på forsøk på å få min Samsung inn på 'hedersplassen'i dockingstasjonen. Brakettene passer rett og slett ikke. 
Uansett er det en dårlig løsning, den er ikke særlig 'universal'. Brakettene burde selvfølgelig kunne skyves sidelengs, ikke via faste vertikale spor slik som her (bildet). Hva mener dere, er det riktig, som jeg tror, at stasjonen er dedikert for iphone?
#8
Model X / Sv: Ladeluken
fredag 14. oktober 2016, klokken 08:16
Sitat fra: jlan på fredag 14. oktober 2016, klokken 07:16
Jeg trykker bare på selve luken så spretter den opp. Er ikke det greit nok?

Ville egentlig heller hatt mulighet for å åpne førerdøren enn ladeluken med keyfob.

Se der ja! Et enkelt trykk på selve luken. Takk for tipset . . .
Ad førerdør, den åpnes opp og ut ved et dobbelttrykk på MIN keyfob!
#9
Model X / Ladeluken
fredag 14. oktober 2016, klokken 06:55
Ladeluken har i det siste ikke latt seg åpne via knappen på ladekabelen. Har måttet gå via panelet i bilen.
MEN så viser det seg at luken spretter opp med et 3-sek trykk på bakluken på keyfob'en. Greit å vite!
#10
Har valgt å få lagt beskyttelsesfolie på innstegstersklene både framme og bak.
Lekkert slik det er i dag, men ser for meg at det fort kan komme både striper og annen slitasje på disse utsatte stedene.
Resultatet er veldig bra - og varig!
#11
Model X / Sv: Tilhengerfeste Model X
søndag 09. oktober 2016, klokken 06:25
Har nettopp prøvemontert hengerfestet på X-en (bilen, vel å merke). Joda, det går jo på et vis - på knærne!

Verre er det med kabeltilkoblingen. Da måtte jeg på rygg, spesielt for å få på plass en overgang fra 13-7 polet.

Elendig løsning!

Noen som vet om det finnes en overgangsløsning som gjør kabelen mer tilkoblingsvennlig, lettere å nå tak i?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA