Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Leaf1Kris

#1
Nissan e-NV200 / Sv: E-NV200 offisielt bekreftet med 40kwh!
torsdag 05. oktober 2017, klokken 21:38
Alltid noen som ikke ønsker skinnseter, men de fleste velger skinnseter om det er mulig/ikke for dyrt. Er jo kunden som betaler kosten så å ha mulighet for å velge skinn burde jo være selvsagt, men også muligheten for tøy
#2
Nissan e-NV200 / Sv: E-NV200 offisielt bekreftet med 40kwh!
onsdag 04. oktober 2017, klokken 23:11
Sitat fra: kaiat på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 10:13
Sitat fra: Leaf1Kris på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 08:56
Er det mulig å få den med skinnseter nå? Generelt lite/gammel info om denne bilen på nett

Det har ikke vært tilgjengelig frem til nå i hvert fall. Men e-NV200 er definitivt ikke noen "premiumbil" heller, så det spørs vel om mange nok etterspør det til at Nissan finner det bryet verdt å tilby det.

Sitat fra: tomrh på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 09:01
Håper de kan levere 5-seter da og ikke bare 2-seter varebil.

De har da brukt bilder av en sjuseter i pressemeldingen, så bakseter blir det nok.

Nå er vel ikke leaf mye premium heller, men ser ut som det fleste velger skinn likevel. Kan se poenget med å ikke levere skinn til en varebil ment for arbeid, men så snart den selges med 5-7 seter rettet mot barnefamilier er det nok mange som reagerer på tøyseter.
#3
Nissan e-NV200 / Sv: E-NV200 offisielt bekreftet med 40kwh!
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 08:56
Er det mulig å få den med skinnseter nå? Generelt lite/gammel info om denne bilen på nett
#4
Noe mer fremgang i denne saken? Begynner å haste om det skal bli noe før våren.
#5
Hadde valgt å kjøre over hemsedal pga gode lademuligheter. Ingen problemer å kjøre hardangervidden heller men det er vel fremdeles bare 1 lader i eidsfjord og samme på geilo? Og kan bli venting på lading.
Hvor du vil lade kommer ann på kjørestil og hvor langt du vil tøye grensene så det må du velge selv, brukte ladestasjoner.no appen på ukestur i sommer og fungerte bra . Navigasjonen i bilen mangler en del stasjoner.
#6
Tviler på de bruker en like svak el-motor med dobbelt så stort batteri tilgjengelig, uannsett tror jeg (manglene) hengervekt har mer med å redusere belastning på batteri enn motorstyrke å gjøre. Leaf er vel oppgitt til 280 nm så burde fint kunne dra henger på rundt 1 tonn.
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
lørdag 01. juli 2017, klokken 23:04
Håper den får større bagasjerom samt er klar for takbøyler, har pr dags dato større problemer med plassen i Leaf'n en kjørelengden.

Er i skrivende stund på campingferie med stort 6-mannstelt, camping stoler/bord, bagasje for en uke for 4 (2 voksne + 2 unger i barnesete), barnevogn, kjølebag etc og var mildt sagt ikke lett å få med alt.
#8
Lading / Sv: Leaf med 6,6kw lader eller ikke?
onsdag 21. juni 2017, klokken 16:34
Selger mente det ikke var behov for 6,6kw lader, og hadde vel forsåvidt rett. Men angrer litt på at jeg ikke gikk for det likevel, hadde vært kjekt å ha når en handler/parkere plasser det det er lademuligheter over 3,6kw og hadde vært veldig kjekt på ferie da det kunne erstattet/redusert en del av hurtigladingen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA