Sitat fra: jkirkebo på torsdag 13. februar 2020, klokken 00:11Jeg har dessverre ikke fått min e-tron enda så jeg vet ikke mulighetene til å se faktisk regenerering i kW i relealtid i denne. Men på min mer enn 3 år gamle Ioniq 28kW som kan regenerere opptil 90kW, og som veier omtrent halvparten av e-tron, så ser jeg stadig at opptil 90kW kjøres tilbake til batteriet nedover de svingete bakkene nær der jeg bor. Jeg ser da også at gjennomsnittsforbruket synker raskt med dette, så at 200kW+ regen ved brems er nyttig i e-tron er jeg ikke i tvil om. e-tron har slik jeg forstår også mye kortere bremselengde en de fleste andre sammenlignbare merker, mye mulig på grunn av den ekstra effekten kraftig regen gir.
Selv har jeg knapt noensinne vært i en situasjon der 60kW regen ikke var nok og 200kW hadde vært nok. Da har jeg planlagt skikkelig dårlig. Muligens noen få ganger når jeg har kjørt med tung henger, men med kraftig nok regen hadde nok hengerbremsen uansett slått inn.
For øvrig foretrekker jeg kun å ha mye regen (en-pedal kjøring) aktivert kun ved bykjøring osv. På land- og motorvei er det ikke bare mest økonomisk, men også mest behagelig å a regen på minste nivå eller slått helt av (seile) - forutsatt selvfølgelig at man har regen fra bremsepedal som en funksjon i bilen.


