Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Frissy

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Prisutvikling AE
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 15:40
Hadde vært artig å vite hva disse bilen som ligger ute på finn faktisk går for. Ikke noe problem å legge ut en pris på finn, men er usikker på om de skyhøye prisene faktisk er det selger får. Det er klart tjener en 100000,- skattefrie kroner må jeg si at jeg er overrasket over hvis man ikke selger.  Men igjen halvparten av det er jo ikke så galt det heller. Tror nok ikke det blir vanlig å tjene penger på å selge bruktbil :laugh:
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
fredag 20. oktober 2017, klokken 01:24
Står kun apple car play i prislista også.
#3
Sitat fra: PNR1A på onsdag 27. september 2017, klokken 14:10
Sitat fra: PNR1A på onsdag 27. september 2017, klokken 14:01
Sitat fra: AlexFromUSSR på onsdag 27. september 2017, klokken 07:12
Et dumt spørsmål her..
Så hvis jeg takker ja til tilbud fra bilforhandleren, registrerer meg på Bondelag, venter på bil i flere måneder. Så får jeg oppfylt kravet på 2 mnd. Regnes disse 2 mnd før tilbuddato eller fra dato jeg virkelig kjøper og mottar bil? Eller på helt annen måte?

EDIT: 2 mnd regnes fra innmeldingsdato. Du må uansett vente på bilen til ca. mars 2018.

Det jeg gjorde da jeg bestilte Leaf 30kWh i fjor var å signere kontrakt, fortelle om Agro og så sende Agrol bekreftelse til selger 1 uke senere. Deretter ventet jeg i ca. 2 mnd til bilen kom og så sendte jeg ny bekreftelse ca. 10 dager før levering. Fikk rabatt som avtalt.

Uten å være helt sikker på fasiten så er følgende sakset fra Agrol sin hjemmeside:

"Storkundebekreftelse må leveres til forhandler ved kontraktsinngåelse."

Da jeg snakket med nissan leverandør fortalte han at det hadde vært en del juks og at man kun ville få storkundeavtalen hvis man hadde vært medlem 2 mnd når kontrakt ble signert." Dette skulle visstnok stå som en vilkår på kontrakten. Men det er jo mulig å prøve seg? Men med mulighet for å måtte betale noe mer hvis man ikke fyller vilkårene. Evt vente et par mnd før man bestiller. Jeg vil jo tro at det kommer såpass mange biler at man antakelig får bil samtidig med de som bestilte først. Satser på det.
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / dekkdimensjon på nye leaf?
tirsdag 19. september 2017, klokken 09:28
Fikk et tilbud fra forhandler på vinterdekk til 14900,- 16 tom.

Synes vel ikke dette er det råeste tilbudet jeg har sett, når vi snakker om 16 tom. Er det noen som vet hva som vil være dimensjon/felg str impress, og om en kanskje kan spare en del på å handle et annet sted?
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Den nye grønn-sølv fargen
torsdag 14. september 2017, klokken 17:18
Bildene ble hentet fra nissan sin japanske nettside. Selvfølgelig vanskelig å si fargen da bilen står inne og derfor vil det jo ha en del å si opp i mot hva slags lys som er i taket der den står... feks gult vs dagslys osv-
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Pris!
torsdag 14. september 2017, klokken 16:09
Sitat fra: oggaman på torsdag 14. september 2017, klokken 08:40
AGROL
Rabattsatsen for nye Nissan Leaf 2018 40 kWh, er ikke avklart fra importør enda. Det vil komme informasjon på våre hjemmesider så fort dette er bestemt.

Jeg fikk beskjed om at det ikke kom.... og la derfor inn en bestilling, men sa i fra at jeg er medlem i bondelaget og har mulighet for agrol rabatten. Lurer på hvordan det står seg hvis det nå viser seg at det blir rabatt allikevel??
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Den nye grønn-sølv fargen
torsdag 14. september 2017, klokken 16:02
Og fra den andre siden
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Den nye grønn-sølv fargen
torsdag 14. september 2017, klokken 16:00
Fikk bilde fra selger på den nye fargen. Gir vel kanskje et noe bedre inntrykk enn prislista?
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Pris!
onsdag 13. september 2017, klokken 12:36
Ble først veldig skeptisk til grønnskjæret, og tenkte dette må endres umiddelbart i min bestilling. Men har nå sett litt på den og synes egentlig at den er ganske ok.... får høre med fruen om hva hun tenker......
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf+ 2018 eller TM3?
fredag 08. september 2017, klokken 13:16
Har bestilt meg ny leaf men har fortsatt inne dep på TM3. Vi får se når det dukker opp og ikke minst se hva ting koster. Ser at om du bestilte TM3 den 310316 eller i sommer 2017 står det sent 2018 på levering. Så det blir veldig spennende å se når de første får levert i Norge.
Jeg tenker at leafen har veldig mye bra utstyr og ikke minst god erfaring med elbil produksjon. Synes ikke 288000 + vinterdekk er helt galt for leaf når de frem til 2 uker siden solgte den gamle for 250000 ish. Utyrsmessig er den bedre utstyrt enn Opel Ampera E og håper og tror at setene blir mye bedre. Kortere rekkevidde har den, men det er jo alt etter hva man trenger.
Videre leveres  nye leaf med egen navi, og det er greit med tanke på ladestasjoner så lenge ikke apple har det på plass ennå i Norge.
Tror at en TM3 er morsommere enn en ny leaf, men utifra utstyrsspec blir de nok ganske like. Det er vel noe større bagasjerom på leaf, men det er nok marginalt. Leafen mangler også  bose anlegg på lauch edition. Det er vel gjerne standard på TM3?
Propilot(autopilot) er standard på Leaf(ikke parkeringsass)
Hvis du legger på til preminum utgaven på TM3+ autopilot, så vil jeg tro at den vil koste ganske mye mer enn leaf, men igjen det er jo bare spekulasjoner.
Blir uansett spennende, og ser frem til å få ny bil.
#11
Har en standard trefase kontakt i garasjen som er på en 32 amp sikring.
Siden leaf har en 6,6 kw innebordslader, kan jeg koble bilen rett til denne uten å ha egen hjemmelader i garasjen?
Må jo ha en form for overgang mellom ladekabel og 3 fas kontakt? Hvor får man evt kjøpt dette om det går?
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
tirsdag 27. juni 2017, klokken 00:02
Var innom lokal nissan idag og de sa at det kom antakelig 2 batteristr på nye nissan leaf. 40 og 60 kw. Rimeligste ville ligge på rett under 300 og den med størst pakke ville komme på rundt 350. Utover dette kunne han ikke si noe annet enn at de først ville slik det så ut nå komme Q1 2018. Om dette er tipping eller at han vet noe er jo ikke godt å si.  Men vi får se da.
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
søndag 25. juni 2017, klokken 18:02
Hva tenker man om pris på nye nissan leaf? Vil de krype over 300? Eller klarer de seg på det de har idag jf "gamle" leaf med 30kw s batteri? Skjønner jo at det blir spekulasjon, men allikevel blir det spennende å se.
#14
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Ampera-e på finn.no
tirsdag 20. juni 2017, klokken 21:12
Sitat fra: bno på tirsdag 20. juni 2017, klokken 19:32
Synes d er helt flott å tjene en slant. Det vet jeg som har importert i en årrekke også elbiler. Men den slanten er ikke ferdig regna vel før din Leaf (som du vil erhverve nå etter som jeg ser)er solgt? ;)

Enig med deg her....Man vet helt klart ikke hvordan det ser ut etter neste salg:) Og sikkert ikke før neste bil og neste bil også er solgt ;D.

Og regnestykket mitt er slik pr nå: Både leaf og ampera vil dekke mitt bil nr 2 behov. Altså 0-0 i besparelser eller det kalles vel utgifter  :laugh:.
Tror ikke at reparasjonskostnadene vil utgjøre stor forskjell på de to. I hvertfall er vel en 15 modell leaf greit gjennomprøvd og fortsatt med garanti noen år til og regner jo også med at det ikke blir noe galt med opelen innenfor garantitiden. Etter garantitiden så er det jo ingen som vet hvordan det er...

Så da er det verditapet som blir regnestykke. Jeg har kjørt mine tidligere bil2 i ca 10 år hver. Det betyr at hvis jeg finner en Leaf til 170 k og trekker fra det jeg tjente på opelen. Kjører bilen i 10 år så har leafen gjennomsnittelig kostet 12-13 tusen i året i verditap.
Så er spørsmålet om ampera til ca 350, hva vil den koste om 10 år?? Det vet ingen, men jeg tipper den har tapt seg en del den også. Kanskje mer enn 130000? Men det blir jo bare spekulasjoner.

Men så til det som ikke kan regnes på:  opelen er jo en mye tøffere og morsommere bil, og alt er mye mer fancy med detaljer, motorstyrke mm. Hadde bilen vært større så hadde jeg aldri solgt den, men dessverre ble den for liten og endte opp som bil2...og da for dyr.
#15
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Ampera-e på finn.no
tirsdag 20. juni 2017, klokken 14:54
Sitat fra: nix på søndag 18. juni 2017, klokken 20:59
Sitat fra: bmw2002 på søndag 18. juni 2017, klokken 14:04
Hadde vært fantastisk dersom man kunne solgt bilen om 1 år uten tap ja.
Om man selger om et års tid, så har man jo "tapt" gevinsten på 70-80k som kan tas nå, pluss kostnad ved eventuelt lån. Det gir mening om man allerede har en av dagens kortrekkevidde-elbiler og klarer seg med den. God timebetaling ved hurtiglader'n iallefall  ;D

Ser denne og solgte amperan. Satt ikke igjen med fullt 70k men med en god fortjeneste og jeg er godt fornøyd.  Det ble ekstra  feriepenger :+1:

Jeg hadde håpet på at opelen kunne funke som bil 1, men så raskt at det ikke gikk med  3 unger og en hund. Og da blir det dyrt med 2 biler som er "dyre" selv om opelen ikke var så dyr. Har sett litt på vårt kjøremønster og har kommet til at jeg skal kjøpe en godt brukt leaf..... Hvis jeg regner på alt vi kjører i løpet av et døgn og så ganger det med 2 for sikkerhetsskyld så kommer jeg til 12-13 mil. Og da holder det med en leaf. I tillegg så satt jeg ikke for godt i setet, men det er jo svært forskjellig hvordan man opplever det(kona tenkte ikke på det).  Så totalen ble salg. Men på den annen side; ny eier er strålende fornøyd og da er jo alle glade :).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA