Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - torjze

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Ny leaf med defekt ryggekamera
mandag 05. desember 2016, klokken 21:31
Ok. Takk for svar. Tålmodighet er en dyd visstnok...
#2
Leaf 2010-2017 / Ny leaf med defekt ryggekamera
mandag 05. desember 2016, klokken 15:53
Vi er en liten gjeng som har kjøpt 2016 Leaf Tekna 30kwh.

I en av leafene har ryggekamera sluttet å fungere. Noen som har opplevd dette? Det blir uansett en garantisak.

I følge Nissan må det bestilles nytt kamera fra Japan og det tar i følge verkstedet 3-8 uker. Dette synes vi er i overkant lang tid. Noen som vet noe om rettigheter her eller kan de bruke 8 uker på dette?
#3
Leaf 2010-2017 / Forvarming av bilen fra batteriet eller 230V
mandag 31. oktober 2016, klokken 16:02
Sitat fra: leafnor på mandag 31. oktober 2016, klokken 15:56
Forvarming trekker primært fra nettet, og bruker varme mer effekt enn nettet klarer å gi trekkes det fra batteri. Så slik sett kan du komme til en varm bil med litt mindre energi på batteriet enn en kald bil.
Altså kortere rekkevidde med tanke på energi tilgjengelig for ren kjøring.

Men trolig vil du ikke kjøre i kald bil, så du slår på varme. Da vil du kun bruke energi fra batteriet for å få opp varmen, og ende opp med kortere rekkevidde samlet sett enn om du startet med forvarmet bil.

Når det sies at forvarming trekkes primært fra nett, vil det da si at det trekker så mye den innebygde laderen i bilen klarer å levere eller hvor mye nettet kan levere(i mitt tilfelle en Saltoboks som er satt til 230V 28a)?

Hvis det er det siste så vil jeg jo kunne lade med nesten full effekt samtidig som jeg forvarmer bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA