Vil også da prisen være det samme som da vi bestilte?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: HPSE på onsdag 01. august 2018, klokken 15:46
Hvilke 18" felger er det dere har bestilt? Husk at fossilkonafelgen på 18" ikke er typegodkjent for EV... Denne:
Sitat fra: Spajderman på onsdag 04. juli 2018, klokken 19:41
Jeg forstår bare ikke poenget med å komme med hånlige kommentarer ("ikke så rart den vant når konkurransen er så elendig")om bilen vi faktisk diskuterer på denne delen av forumet, eller relevansen det har å komme med at Jaguar i-Pace "selvsagt" er en bedre bil enn den, men det er mulig at jeg er feil skrudd sammen.
De fleste diskusjonene her inne preges av off-topic dritt, så det kunne kanskje vært trivelig å kunne diskutere det som tråden faktisk er opprettet for uten at noen som mener bilen de har bestilt er overlegen skal bombardere tråden. Det finnes tråder der man diskuterer i-Pace også, så jeg skjønner ikke hvorfor vi skal gjøre det her.
Sitat fra: Spajderman på onsdag 04. juli 2018, klokken 16:33
Jada, "selvfølgelig", og selvfølgelig måtte du benytte muligheten til å nevne i-Pace (som du helt sikkert er veldig stolt av at du har bestilt) i Kona-delen av forumet i en tråd som omhandler en helt annen kategori av kåringen enn det i-Pace var med i.
Forøvrig var ikke Leaf og e-Golf eneste konkurrenter heller, men de ble dratt frem som to andre bra modeller i samme kategori som Kona.
Sitat fra: Spajderman på søndag 29. april 2018, klokken 16:01
Hehe. Verditap på Elbil? Du kan jo sammenligne verditapet på en gjennomsnittlig elbil med en gjennomsnittlig fossilbil, lykke til! Så kan du legge til lavere serviceutgifter, kanskje regne litt på hva det koster i rene "drivstoffutgifter" pr. kilometer for begge segmenter. Trenger ikke blande inn lavere avgifter som sikkert en gang blir jevnet ut i fremtiden for at det blir billigere å eie elbil, om du da ikke skal regne 800 kroner timen for ett ladestopp på 40 minutt om du skal kjøre 60 mil pluss mat, som man da tilsynelatende ikke trenger å spise om man kjører fossilbil.Garantien kan du jo og sammenligne, eller du kan se på sammenligningene som er gjort av forbrukerrådet o.l.
Levetid er jo og litt interessant å se på, restverdien på en bil som kostet 250.000 ny er naturligvis lavere enn for en bil som kostet 500.000 etter 15 år, derfor er det vel sannsynlig at levetiden som du viser til har litt med det å gjøre også. Ta med feilprosenten målt ved pkk rundt i europa, så tenker jeg intrykket blir et litt annet for "asiatiske biler".
Det er fryktelig interessant at dere som sverger til "premiumbiler" som VW Golf (nytt for meg at Golf er en premiumbil, men jeg har skjønt det nå!) i det hele tatt gidder å bry dere med å diskutere biler som har feil lyd når dere lukker dørene, feil plastmateriale i knappene på dashbordet og irriterende HUD når dere åpenbart ville betalt mer for en modell av en merce i skala 1:10 enn noe som kommer fra ett annet kontinent.
Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 28. april 2018, klokken 14:07Sitat fra: Sitty008 på lørdag 28. april 2018, klokken 00:02Åpenbart, siden begge bilene selger som varmt wienerbrød.Sitat fra: AppleKnocker på fredag 27. april 2018, klokken 21:47
Dette er vel nettopp en tråd for spekulasjoner. Opp mot 400 er lansert som en spekulasjon for Kona. Det er åpenbart for mye. Etter at jeg har kjørt fossil Kona vurderer jeg det faktisk som helt latterlig.
Hvis noen kan komme med et faktisk eksempel på at en liten Hyundai tangerer prisen til en større BMW, så skal jeg slå hjul med en ladekabel i hver hånd.
Men at folk betaler så mye for en E-golf eller i3 er det greit.
Noen vil sikkert si at BMW/VW vs Hyundai/Kia osv kun handler om merket i grillen.
Men det er noe mer: støyisolering, lyden når du lukker døra, presis styring, komfortabelt eller sportslig fjæringsoppsett. Og mye mer.
Jeg forstår godt at mange betaler ekstra for å få det lille ekstra.
En eGolf er på mange av disse områdene bedre enn min Ioniq. Men det viktige er at Kona er et knepp under Ioniq igjen. Og det tilsier at Kona bør koste nærmerr 300 enn 400.
Sitat fra: AppleKnocker på fredag 27. april 2018, klokken 21:47
Dette er vel nettopp en tråd for spekulasjoner. Opp mot 400 er lansert som en spekulasjon for Kona. Det er åpenbart for mye. Etter at jeg har kjørt fossil Kona vurderer jeg det faktisk som helt latterlig.
Hvis noen kan komme med et faktisk eksempel på at en liten Hyundai tangerer prisen til en større BMW, så skal jeg slå hjul med en ladekabel i hver hånd.