Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Storegnu

#1
Hyundai Ioniq / Sv: service priser
fredag 02. juni 2017, klokken 13:34
Hvor var dette?
#2
Hyundai Ioniq / Sv: Understellsbehandling?
onsdag 19. april 2017, klokken 07:52
SitatMen der plukker de ikke av plastdeksler eller noe slikt for å få en grundig / kvalitetsmessig god behandling.

Hvordan vet du at det er en så enkel behandling som er gitt?
#3
Hyundai Ioniq / Sv: service priser
onsdag 15. mars 2017, klokken 15:48
Noen som vet om et bra verksted over grensen i høvelig avstand fra Oslo?
#4
Hyundai Ioniq / Sv: Splitter ny Ioniq - helt død
torsdag 09. mars 2017, klokken 11:18
Et godt tips er å vedlikeholdslade 12V-batteriet en gang i blant. Har gjort dette på min for å være helt sikker.
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Rekkevidde Ioniq
lørdag 18. februar 2017, klokken 10:58
SitatHvor langt kjørte du mellom hver lading ??

- Rælingen - Espa. 14 min med hurtiglading på Espa.
- Deretter til Lillehammer, med litt saktelading (redusert) noen timer fra et motorvarmerstikk.
- Fra Lillehammer til Hamar. Hurtiglading på Hamar til 80%.
- Hamar - Rælingen. Husker ikke hvor mye jeg hadde igjen...

Turen krever i praksis to stopp med hurtiglading. Dette var første langtur (riktignok kun moderat langt) og det var en postiv opplevelse. Absolutt greit å dra på tur med elbil, selv på vinterstid. Merket stor forskjell på forbruket mellom 100 og 110 kmt. Langt mer økonomisk å la maksfart være 100.
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Rekkevidde Ioniq
fredag 17. februar 2017, klokken 18:20
Dagens tall:

- 391km kjørt.
- Snittfart 81 kmt. Stort sett kjørt 100-110 på motorvei.
- Halve turen ca -5 til -9 grader. Andre halvdel -2 til -3 grader. Innetemperatur 21 grader.
- Snittforbruk : 15.0 kwh/100km(??)

Veldig fornøyd!!

#7
Hyundai Ioniq / Sv: Software-versjon i bilen.
tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:36
SitatIdentisk software på min. Så forresten at datagrunnlaget på ladestasjoner er fra januar 2016. Ikke fornøyd med innholdet av ladestasjoner, store mangler.

Hvordan oppgraderer man dette?
#8
Takk for tips, alle sammen!

Heller nok litt til Nokia R2, men WR D4 virker jo absolutt interessant, er jo stort sett våt asfalt på Østlandet. Har vel stort sett konkludert med at jeg velge piggfritt.
#9
Hyundai Ioniq / Akkurat bestilt Ioniq, hvilke vinterdekk skal jeg velge?
lørdag 24. september 2016, klokken 12:22
Hei!

Har akkurat bestilt Ioniq, som forsåvidt blir min første elbil. Skal ha vinterdekk til bilen, men er usikker på hva som lønner seg å velge. Har stort sett kjørt piggdekk før, men har strengt tatt ikke behov for dette, så piggfritt er et alternativ. Har egentlig ikke tenkt noe særlig på rullemotstand før, men det blir vel en mer sentral faktor når man kjører elbil?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA