Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Troald

#1
Tesla / Krise?
onsdag 01. november 2017, klokken 21:29
671 mill dollar i minus 3.kvartal. Går dette bra?
#2
Hyundai KONA / Sv: Bestilling av Kona
fredag 27. oktober 2017, klokken 16:44
Det er ikke sammenlignbart de 6000 som står på reservasjonsliste for Kona og de som har betalt inn depositum på andre bilmerkers lister. Svært mange er vel som meg; var interessert når bilen ble omtalt, men mistet interessen etterhvert som detaljene kom. Men vi står på listen fortsatt. Blir fort en flopp denne når "store" Leaf kommer

Sitat fra: stromifokus på fredag 27. oktober 2017, klokken 13:14






Skal vi få nok biler i forhold til dagens venteliste (6000+) så må produksjonen være i nærheten av 120 000 biler det første året med dette regnestykke. Det skjer ikke.

Med denne leveransefarten tar det over 6 år å få levert Kona til de som bestiller denne nå.


#4
Nissan / Sv: Nissan elektrisk SUV
onsdag 25. oktober 2017, klokken 09:40
Som electrek skriver så er dette et konsept og ligger nok noen år frem i tid. Men for en fantastisk fremtid vi får!
#5
Elbiler i media / Sv: DinSide - årets bil 2017
onsdag 25. oktober 2017, klokken 09:28
Enig med HCO - ingen stemme fra meg.
#6
Elbiler i media / Sv: Full pris på Tau fergen
onsdag 25. oktober 2017, klokken 08:07
De brune partiene/populistpartiene ("Trump-partiene") FrP og Sp viser sitt sanne jeg. Synd at H gjør dette, har en god talsmann i Astrup som gjør at H enkelte ganger fremstår grønnlig.
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Familiebil nr2
fredag 20. oktober 2017, klokken 20:10
Mange av oss har tenkt slik. En liten 2'er bil. Men så finner man ut at elbilen er deilig å kjøre og angrer litt på at man ikke la på litt kr og fikk en litt større bil. Nå vet jeg ikke hva din 1'er bil er og ikke minst hvor gammel den er. Jeg er svært fornøyd med min Zoe, men kanskje burde jeg heller gått for en Ioniq med tanke på lengre turer og mulighet for hurtiglading. Billige biler begge to, godt under 300 avhengig av ønsket utstyr/modell. Litt mer enn budsjettet ditt, men da har du en ny bil.
#8
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
fredag 20. oktober 2017, klokken 19:22


Fra dagens mail fra Hyundai:

Det forventes at de første KONA electric ankommer Norge i juni 2018, og at leveringer vil skje fortløpende etter dette.

Når ordrebøkene åpnes for KONA electric, og så snart kundene med tildelt kønummer har fått mulighet til å inngå kontrakt på sin KONA, vil Hyundai Motor Norway kunne indikere leveringstid for de mottatte kontraktene.

Nøyaktig levering av bil vil være avhengig av kundenes ønsker om utstyr og spesifikasjoner samt fabrikkens produksjon.

https://kona.no/nyheter/

#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Batterikjøling
fredag 20. oktober 2017, klokken 14:30
Temaet er indirekte drøftet litt her og der på andre tråder, men har et konkret spørsmål:
Kan jeg kjøre Nye Leaf 25 mil uten pause i 30 graders varme? Evt hvor lang pause bør man ha?
#10
Hyundai KONA / Sv: Bestilling av Kona
torsdag 19. oktober 2017, klokken 14:39
De fleste har vel alt lest mailen sin, men for de som evt ikke har:

https://kona.no/nyheter/
#11
Elbilen i Samfunnet / Sv: Trenger man Tesla X?
torsdag 19. oktober 2017, klokken 09:50
Sitat fra: Sele på torsdag 19. oktober 2017, klokken 09:09
Hva er problemet? Skal staten velge hvilken bil hver enkel innbygger skal kjøre rundt i?

Dette handler om avgifter, ikke statlig tvang. Folk skal få selv velge om de vil ha stor eller liten el-bil. Bilavgifter er en av finansieringskildene for offentlige utgifter. Synet på "nødvendigheten" av Tesla er avgjørende for om det er rett eller galt å innføre "Tesla-skatt". Det er fremsatt gode argument for begge synspunkt på denne tråden.
#12
Elbiler i media / VW Trucks & Bus
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 08:10
Hvis vi skal stole på nyheter fra VW så er dette bra. De satser på "last mile". I Europa begynner store sentrumsområder å bli forbudt for biler/fossilbiler. Gods kjøres til terminaler og mindre (elektriske) biler kjører godset til endestasjonen (Tenk at i Bergen skal godsterminalen i sentrum oppgraderes - lite miljøvennlig med svære dieseltrailere inn i sentrum)

http://www.greencarreports.com/news/1113283_vw-plans-for-electric-trucks-and-buses-starting-production-next-year
#13
Sitat fra: Rollep på søndag 15. oktober 2017, klokken 18:16
Sitat fra: doldis1 på søndag 15. oktober 2017, klokken 17:38
Noen som merker at de sitter i en kasserolle der vanntempen stadig øker ? Skal Europeisk bilindustri overleve
har de sykt dårlig tid.
Vi har allerede gått inn i entrepenørenes tid, Europeisk bilindustri er sgs. uten unntak forvaltere der det de
forvalter er verdiløst før vi skriver 2030..
Vi får håpe Europeerne får det til, ville vært tragisk hvis vi alle måtte kjøre rundt i Asia-biler :'(

Hva er galt med "Asia-biler"? Høres på grensen rasistisk ut for meg. Vi er vant til gode japanere og koreanere. Tror absolutt kineserne vil komme med gode modeller. Godt å få vekk kriminelle tyskere.
#14
Elbilen i Samfunnet / Sv: Trenger man Tesla X?
søndag 15. oktober 2017, klokken 16:37
Sitat fra: arthur på søndag 15. oktober 2017, klokken 16:34
Hvordan er det mulig å bruke 1300 milliarder kroner og gjøre alle misfornøyde?

https://www.dagbladet.no/kultur/vi-er-en-gruppe-vi-vil-ha-penger/68784862

Merkelig. Bare jeg og mine får litt mer enn de andre så er jeg fornøyd....
#15
Elbilen i Samfunnet / Sv: Trenger man Tesla X?
søndag 15. oktober 2017, klokken 16:15
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 15. oktober 2017, klokken 16:06
Sitat fra: arthur på søndag 15. oktober 2017, klokken 13:30
Nei, selvfølgelig trenger vi ikke en slik bil

Vi trenger ikke bil i det hele tatt. Kjøp sykkel. Eller legg om livet ditt slik at du kan gå til alt.

Bil er helt unødvendig luksus.

Antar dette var et forsøk på ironi. Ingen her vil nekte folk å kjøpe bil eller Tesla for den saks skyld. Det hele startet med nødvendigheten av TMX kontra f.eks Leaf. Dette sett i forhold til "Teslaskatten" Regjeringen har foreslått.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA