Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hallvardr

#1
Model S / Sv: HomeLink
tirsdag 21. mars 2017, klokken 18:17
b-vare trigger eller bil :/
Jeg har ingen problemer med å åpne porten på litt avstand med kontrollen, så logikken sier at problemet er senderen i bilen. Kanskje Roadsteren har en svakere sender enn model S?

Når det gjelder jumperen er det fikset. Jeg forstod det slik at det var jumperen på portåpneren som skulle fjernes. Men etter å ha kikket nærmere på boksen, så jeg at det var en liten jumper der også.
#2
Model S / Sv: HomeLink
mandag 20. mars 2017, klokken 16:02




Her er slik jeg har det nå. Fikk ikke kontakt mellom bil og trigger når porten var lukket. Fjernkontrollen funket fint både på inn og utsiden. Jeg om over noen i USA som hadde trukket antenna på utsiden, så tenkte jeg kunne prøve det samme. Fikk tak i en tynn antennekabel og strekte den ut og la en sløyfe rett over porten. Jeg får nå kontakt med bilen og det fungerer ok. Må ofte trykke flere ganger og holde inne, men det fungerer hvertfall.
Jeg må nesten helt inn til porten og holde inn knappen i bilen, så må jeg slippe så snart porten rører på seg, om ikke stopper den med en gang igjen
#3
Tesla Roadster / Sv: Jdemo (Roadster Chademo konvertering)
torsdag 02. mars 2017, klokken 20:50
Har du fått det installert?
#4
Model S / Sv: HomeLink
torsdag 02. mars 2017, klokken 00:21
Nå har jeg fått flytta triggeren så langt strømkontakten lar det gå. Så nå står den ca 1m fra porten. Får fortsatt ikke åpnet porten med bilen. Ingen problemer med fjernkontrollen. Begynner å lure på om Roadsteren har en ganske svak sender? men det høres egentlig litt rart ut. Har hørt om flere som bruker den uten problemer. Men mulig stålporten gjør det ekstra vanskelig... Kan det være mulig å bytte ut sendeboksen i bilen kanskje?
#5
Model S / Sv: HomeLink
søndag 26. februar 2017, klokken 17:27
Sitat fra: Thor2014 på søndag 26. februar 2017, klokken 14:50
Gjør som jeg har gjort. Funker hver gang. Står noen poster opp.

Var det problemer før du flytta den, og nå funker den perfekt?
#6
Model S / Sv: HomeLink
søndag 26. februar 2017, klokken 14:27
Sitat fra: Kvark på lørdag 25. februar 2017, klokken 19:14
To knapper: Har du tatt jumperen av?

Antenne: Har du trukket antennen ut av boksen og et stykke ut? En ekstern antenne skader ikke, men skal ikke være nødvendig med mindre garasje er i armert betong og porten er i metall.

Takk for svar igjen.
Jeg forsøkte med jumperen av, men da ville ikke åpneren reagere i det hele tatt. Hørte av triggeren fikk signal, men ingen reaksjon fra åpneren.

Har trukket ut antennen så langt som mulig ja. Greidde å åpne porten rett utenfor døren med kontrollen, men når jeg prøver med bilen er det ingen reaksjon. Garasjen er i tre, men porten er i stål :)
#7
Model S / Sv: HomeLink
lørdag 25. februar 2017, klokken 13:26
Sitat fra: Kvark på tirsdag 21. februar 2017, klokken 03:42
Fjern jumperen med en gang. Du trenger sannsynligvis ikke den.

Se på kretskortet.
NC står for normally closed.
NO står for normally open.

Dette kommer an på hva slags krets portåpneren din bruker på veggbryteren. Det skjer ikke noe galt hvis du velger feil. Bare test og bytt om.

Vær sikker på hvilke terminaler på garasjeportmotoren din som er for veggbryter. Les manualen for din garasjeportåpner.

Her har du guide til et tilsvarende system. Dette får du til.

https://portspesialisten.com/cdn/upload/fjernkontrollsystem-feb-2016-web.pdf

Takker for gode tips! stod ikke noe i manualen dessverre om koblingmuligheter, men fikk hjelp av en importør.
Fikk koblet alt sammen i dag og det fungerer delvis bra. Slik den er satt opp nå må en bruke knapp A for å starte signalet og B for å stoppe noe jeg løste med å legge til 2 forskjellige homelink knapper. Men jeg ser nå at det skal være mulig å stille på det på boksen? Forstod ikke helt måten å gjøre det på, noen som har gjort det?

Så til hovedproblemet akkurat nå. Det funker bra når bilen står inne i garasjen, men når jeg lukket porten og stod foran (helt inntil) fikk jeg ingen respons i det hele tatt. Vil det hjelpe å skjøte på en lengre antenne, eller må en evt flytte den helt inntil porten for at de da kanskje kan hjelpe? Nå står boksen oppå portåpneren
#8
Model S / Sv: HomeLink
tirsdag 21. februar 2017, klokken 02:31
Da har jeg fått pakken med ebay kontrolleren. Men er det noen som vet hvordan den skal kobles til LiftMasteren, finner absolutt ingen info om hvordan de skal kobles inn på åpneren
#9
Tesla Roadster / Sv: Lade hos fortum?
torsdag 09. februar 2017, klokken 13:50
Sitat fra: Joakim Sveli på torsdag 05. mars 2015, klokken 09:06
Vi har rene Mode 3 type 2 ladere en rekke steder med både 22kW og 7,4kW maks effekt. Disse koster hhv. 1kr per min og 0,25 kr per min.

Flere steder har vi også 22kW der effekten deles på 2 dersom to lader samtidig på en dobbeltstolpe. Er du alene får du 22kW (eller 7,4kw om du kun har enfas ombordlader). Prisen er kr 0,5 kr per min, samme som en ren 11kW lader.

Kan ikke dere i Fortum enten legge til eller oppgradere en lader i Ringebu/Vinstra til 63A slik at alle med Roadster og potensielt de med Zoe kan kjøre fra Oslo til Trondheim/Oppdal/Molde/Kristiansund/Ålesund på en dag?

Hva skal til før at dere vil gjøre det?
#10
Model S / Sv: HomeLink
søndag 05. februar 2017, klokken 00:32
Sitat fra: alda på lørdag 04. februar 2017, klokken 22:56
Sitat fra: hallvardr på lørdag 04. februar 2017, klokken 21:26
Tusen takk for svar.

55e for boksen 44e for frakt og 22e eller noe slik for kontrollen så blir det godt over 1000kr

Om den lille til 40kr på ebay funker like bra som de andre er jo saken ganske lett, da bestiller jeg den. Litt usikker på hva  portåpneren gir ut, men i verste fall får jeg lett tak i en 12v strømforsyning, og jeg har dobbeltuttak rett ved den.
Har haft ebay-varianten sedan oktober, funkar problemfritt fortfarande.

Kanon! takk for tilbakemeldinger, da er den bestilt!
#11
Model S / Sv: HomeLink
lørdag 04. februar 2017, klokken 21:26
Tusen takk for svar.

55e for boksen 44e for frakt og 22e eller noe slik for kontrollen så blir det godt over 1000kr

Om den lille til 40kr på ebay funker like bra som de andre er jo saken ganske lett, da bestiller jeg den. Litt usikker på hva  portåpneren gir ut, men i verste fall får jeg lett tak i en 12v strømforsyning, og jeg har dobbeltuttak rett ved den.
#12
Model S / Sv: HomeLink
lørdag 04. februar 2017, klokken 15:47
Ikke helt riktig plass i forumet å spørre på, men prøver likevel. Jeg har en Roadster og Liftmaster portåpnet der ikke homelink funker slik som det er nå.

Jeg antar det er samme problemet som med S og fikk beskjed fra Liftmaster at jeg trengte en slik:
https://www.shopssl.de/epages/es10567317.sf/sec_uYqvkSwcBQ/?Locale=en_GB

Er det da slik at jeg kan kjøpe en slik:
http://www.ebay.com/itm/172310310736?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

For omtrent 1000kr mindre og få noe som funker helt likt?

Eller er den fra Ebay så ustabil og dårlig dekning at det er verdt å gå på den fra Bil Komponenter eller Portspesialisten?
#14
Tesla Roadster / Sv: Erfarne tips om lading av Roadster
mandag 31. oktober 2016, klokken 15:03
Er det slik at alle 60A ladere bare har fast kabel og ikke mulighet for å koble til egen kabel?
(jeg tenkte på å lage en egen 60A Type2-Roadster kabel)

Mens på alle 32A type 2 må en ha med egen kabel?

Dvs, uansett hva jeg gjør må jeg ha en 32A kabel og selvlaget adapter?
#15
Tesla Roadster / Sv: Erfarne tips om lading av Roadster
onsdag 05. oktober 2016, klokken 00:53
Jeg begynner nå å vurdere å bygge om originalkabelen likevel. Var det du selv som gjorde det? Hva vil du si tidsbruken vanskelighetsgraden var evt?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA