Jeg driver ikke service på bilene, men tror ikke det er vanlig med feil på kontaktoren. Feilen er nok 99,5% i motorkontroller siden sikringen ryker. Kontaktoren får forøvrig 72 volt styring fra kontrolleren kun når denne er uten feil.
Har reparert flere hundre av disse igjennom ca 10 år. Rep med oppgradering og modkit til bilen koster Kr 5500,- inkl mva. Dette modkitet Må monteres før du setter spenning på siden endel av problemet ligger i bilen.
En annen brukt styring har sannsynlig samme svakhetene som den du har i bilen med mindre den er overhalt av Teletor fra 2014 (står lapp på typeskiltet).
Curtis fabrikken i USA bare sluttet å produsere disse pga svakhetene uten å tilby noen erstatningstype siden den eneste lille kunden på produktet var i Norge.
Endringene er utviklet av meg i forståelse med Curtis for å slippe å bygge om bilene til helt andre styringer- noe som er kostbart. Varmeutviklingen fra styringa er også redusert- noe som gir et lite løft i kjørelengde før lading.
Har reparert flere hundre av disse igjennom ca 10 år. Rep med oppgradering og modkit til bilen koster Kr 5500,- inkl mva. Dette modkitet Må monteres før du setter spenning på siden endel av problemet ligger i bilen.
En annen brukt styring har sannsynlig samme svakhetene som den du har i bilen med mindre den er overhalt av Teletor fra 2014 (står lapp på typeskiltet).
Curtis fabrikken i USA bare sluttet å produsere disse pga svakhetene uten å tilby noen erstatningstype siden den eneste lille kunden på produktet var i Norge.
Endringene er utviklet av meg i forståelse med Curtis for å slippe å bygge om bilene til helt andre styringer- noe som er kostbart. Varmeutviklingen fra styringa er også redusert- noe som gir et lite løft i kjørelengde før lading.