Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - anki

#1
Sitat fra: Olemann på fredag 18. august 2017, klokken 15:34
OnStar svarer til sitt navn, den svever høyt :-)

Jeg fikk melding om at jeg nettopp hadde vært på service og ble bedt om å rate servicen.  Problemet er bare at jeg var utenlands med bilen den datoen den skulle ha fått service.  Og såvidt meg bekjent har ingen Opel mekaniker ligget i bagasjerommet og foretatt en service jeg ikke har oppdaget.


Tror det er servicen fra når bilen ble klargjort hos forhandler. Jeg fikk en tilsvarende melding en god stund etter jeg fikk bilen og når jeg sjekket så var servicen gjort dagen før jeg var å hentet bilen.
Tror dette er en standard melding etter alle serviser.
#2
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Hvor langt er din Ampera-e kjørt?
torsdag 10. august 2017, klokken 09:05
6104km på 10 uker.

Har endel høyere forbruk enn det endel viser her (20 kWh/100km), men så kjører jeg også 5 mil på motorvei hver dag i 126km/t :D Behagelig varme i bilen og mye landeveiskjøring i 80+
Herlig med en bil som gjør at jeg kan kjøre i behagelig fart igjen uten angsten for om jeg kommer meg helt hjem eller ikke. Veldig fornøyd med bilen :)
#3
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Plassering av bombrikke
torsdag 22. juni 2017, klokken 15:10
Når jeg passerer bom så lyser det ikke noe.
Har lagt bombrikken i hanskerommet, men er usikker på om det funker for meg eller om brikken rett og slett er glemt å bli registrert.
Lyser det grønt når dere passerer?
#4
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Sikkerhet
torsdag 22. juni 2017, klokken 15:05
De av dere som har barneseter, ser at "child seat attachment (LATCH) hardware." får en moderate karakter pga at de sitter for dypt og trenger endel kraft for å få festet.
Er dette noe dere kjenner dere igjen i dere som bruker disse?
#5
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Plassering av bombrikke
tirsdag 20. juni 2017, klokken 08:43
Sitat fra: bno på mandag 19. juni 2017, klokken 19:44
Langt fremme foran radiatoren innteipa er nok et bra sted. Litt vanskelig tilkomst der dog lite metall rundt der. Men kanskje det går greit gjennom panseret som nevnt over her. Foreløpig har jeg festet den med litt dobbeltsidig tape på venstre side i hanskerommet og det funker veldig bra.
Inne i hanskerommet?
Har du bilde?
#6
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Plassering av bombrikke
mandag 19. juni 2017, klokken 09:35
Hei.
Dette er min første bil og jeg lurer litt på hvor jeg skal/bør plassere bombrikken.
Det står at en må passe på å ikke sette den foran noen sensorer.
Men er alle sensorene i Opel Ampera e inne i den svarte boksen?
Noen som vil ta bilde av sin plassering av bombrikken?
#7
Hører ingen lyd jeg.
Hverken på fotgjengeralarm eller når jeg rygger
#8
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Seter
tirsdag 13. juni 2017, klokken 14:16
Sitat fra: Hansi på mandag 12. juni 2017, klokken 22:17
Jeg har fremdeles ikke funnet meg til rette i setene, men jeg har ikke samvittighet til å rive opp setetrekket og modifisere setet selv på en splitter ny bil.. syns kanskje ryggen er nesten verre enn setet, ikke skikkelig plass til ryggen imellom sidestøttene

Onkel satte seg i setet og det første han kommenterte på etter så vidt å satt seg ned var at her fikk han ikke plass, fikk direkte vondt i skulderbladene. Og min onkel er ingen stor mann. Mindre enn snittet.
Jeg lurer mer og mer på å se på muligheten for å bytte hele setet
#9
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Seter
fredag 09. juni 2017, klokken 10:09
Sitat fra: Olemann på onsdag 07. juni 2017, klokken 18:38

Testet/kjørte setene i både stoff og skinn i dag.  Setene er merkelig smale øverst på låret/starten av baken. Spesielt på venstresiden.  Jeg er slank og middels høy og merket presset på venstre side.  Dessuten er paddingen innerst på seteputa tynnere og mykere enn andre nyere biler jeg har sittet i. Lettere å "bunne" mot rammen.
Men, det funker akkurat, det er ikke noe stort problem, men litt pussig dette synes jeg.

Skinn hadde mindre av problemet med trang/press på venstre side, dette var mer plagsomt på stoffsetet.

Jeg har kjent noe av det samme. Etter å ha kjørt bilen flere dager på rad 10 mil (min tur/retur jobb) så har jeg blitt øm i rumpe/lår overgangen, men kun på vestre side. Har kjent etter og merker ingen kant eller hardt, men tror bare det økte trykket i dette området over tid gjør det ømt.
Har skinnseter og er 169/75kg. Har litt hofter. Men merkelig at jeg bare merker det på venstre side??
#10
Sitat fra: Ipadjove på lørdag 03. juni 2017, klokken 13:47
Er på min første 'langtest' nå. Er ca halvveis. Skal kjøre ca 40 mil, kanskje uten å lade? Men problemet, biler jeg møter i tunneller blinker på meg. Nærlysene mine peker for mye opp tror jeg. Har skrudd de helt ned men likevel ser de høye ut. Opel kan ikke hjelpe før tirsdag. Skal gå greit nå men ser ut til at jeg må unngå å kjøre i mørke til det er fikset. Kjører nå med hovedlys av, bare de led-greiene.

Samme problem hadde jeg når jeg hadde den på den øverste. Foreløpig ikke fått så mye blinking etter jeg satte dem helt i bunn, men så har jeg ikke kjørt så mye når det er mørkt for øyeblikket. Kan virke som at hele lykta lyser litt formye opp
#11
Fikk mine vinterdekk med bilen i går og som sagt ingen reperasjonssett vil bli levert fra forhandler.
#12
Sitat fra: Ipadjove på fredag 02. juni 2017, klokken 08:07
Ekstra ladekabel og dekkreperasjonssett får jeg hente senere.

Jeg spurte spesifikt om dekkreperasjonssett og fikk da beskjed om at det trengtes ikke siden det var pungteringsfrie dekk og at hvis jeg fikk problemer var det bare å kontakte opel assistanse.

Må komme tilbake å hente type2 - type2 kabelen, den hadde de ikke fått ennå.

Fikk med en bok om fine ferieplasser i Norge. Koselig det, men ikke så viktig.
Mer forvirret /irritert angående det dekkreperasjonssettet og mismatch mellom info fra ulike forhandlere.

Flere som ikke har fått noen dekkreperasjonssettet? Og heller ikke har fått lovnader om å komme å hente senere?
#13
Sitat fra: Zuexi på tirsdag 16. mai 2017, klokken 12:44
Sitat fra: anki på tirsdag 16. mai 2017, klokken 12:12
Så merkelig, jeg fikk beskjed fra samme forhandler at den ikke var tilgjengelig ennå?
Kommer du å henter den etterpå?

Hører også at andre som har handlet hos samme forhandler har klart å snakke seg ut av de ekstra 3 900kr, men det var før underskrevet kontrakt vel og merke

dvs, jeg fikk beskjed om dette før jeg skrev under endelig kontrakt, da jeg lurte på hva de 3.900,- i "registreringsomkostninger" inkluderte.
Den gang fikk jeg beskjed om at denne prisen inkluderte frakt fra Drammen havn (selv om dette allerede var inkludert i leveringsomkostningene fra Opel), to mattesett (stoff+gummi), bagasjeromsmatte, "bedre" klargjøring og fullt oppladet batteri ved levering.

Da jeg fant dette lite relevant til "registreringsomkostninger" fikk jeg slettet dette gebyret, og dermed "ekstra utstyret" - dvs jeg fikk med et mattesett som standard.

Mattesett i gummi eller stoff som standard?
#14
Sitat fra: Zuexi på mandag 15. mai 2017, klokken 18:24
Sitat fra: anki på mandag 15. mai 2017, klokken 16:21
Sendte spesifikt spørsmål om schuko og type 2 > type fulgte med bilen og fikk svar om at schuko var standard.
Så spurte jeg en gang til om type 2 > type to lader ikke fulgte med og fikk dette svaret:
"Mode 3 ladekabel til off. ladestasjoner/kjøpesentere etc. vil dukke opp etterhvert som en liten positiv overraskelse..."
Så kommer med bilen, men kanskje ikke så positivt når du først får beskjed om at den ikke er standard.

Gulvet i bagasjerommet og matte til bagasjerommet har jeg fått beskjed om at ikke er tilgjengelig ennå...
Merkelige greier

Hvorfor ikke bare si at kabelen følger med likevel, med engang?!?
Jeg gadd ikke spørre engang...

Bagasjeromsmatte fikk jeg beskjed var bl.a inkl. i de 3900,- ved bestilling.

Så merkelig, jeg fikk beskjed fra samme forhandler at den ikke var tilgjengelig ennå?
Kommer du å henter den etterpå?

Hører også at andre som har handlet hos samme forhandler har klart å snakke seg ut av de ekstra 3 900kr, men det var før underskrevet kontrakt vel og merke
#15
Sitat fra: Zuexi på mandag 15. mai 2017, klokken 15:54


Sitat fra: anki på mandag 15. mai 2017, klokken 13:40
Jeg får ikke type 2 > type to med.
Virker som det er varierende praksis her.
Drammen jeg kjøper gjennom.
Begynner å få inntrykk av at de er dårligst i klassen på utstyr og pris på bilen.
Betaler jo 3900 kr ekstra for ingenting...
Haha, hvorfor er jeg ikke overrasket?
Har samme forhandler selv.
Skal ikke forundre meg om Opel har bundler T2-kabel med bilene før levering, men at de tar de ut for å selge de ved siden av. Akkurat som "leveringsomkostningene" til 3900,-

Haha, ikke sant.
Sendte spesifikt spørsmål om schuko og type 2 > type fulgte med bilen og fikk svar om at schuko var standard.
Så spurte jeg en gang til om type 2 > type to lader ikke fulgte med og fikk dette svaret:
"Mode 3 ladekabel til off. ladestasjoner/kjøpesentere etc. vil dukke opp etterhvert som en liten positiv overraskelse..."
Så kommer med bilen, men kanskje ikke så positivt når du først får beskjed om at den ikke er standard.

Gulvet i bagasjerommet og matte til bagasjerommet har jeg fått beskjed om at ikke er tilgjengelig ennå...
Merkelige greier
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA