Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Per Leon Jonassen

#1
Elbiler i media / Sv: Ser vi slutten på oljealderen ?
søndag 25. juni 2017, klokken 23:06
For Norges vedkommende er det slik at pensjonsfondet  eller oljefondet har bidratt til så stor oppbygging av amerikansk oljeskiferproduksjon at oljeutbygging i barentshavet vil bli nøye vurdert
opp imot  inntjening og stor internasjonal  grønn motstand. ser idag at brendt prisen ikke er over
46 dollar fatet
prisen på olje som alt annet er bestemt av tilbud og etterspørsel . Energi er uansett ikke noe man
bør tulle med Av nyeste energimelding ser jeg at regjeringa vår på død og liv søker å fremelske
bruk av Hyogenbiler  tross allmenn enighet om energisløsinga av slik satsing. Virker som hensikten
kun er å få opp forbruket for derved å kunne dra mer el og mva.avgifter inn til statskassa
Eventuell overskudd av vår vann og vind produsjon burde heller være brukt til reduksjon av
fossilkraftverka i landa sør og vest for oss.

#2
Elbiler i media / Sv: Ser vi slutten på oljealderen ?
søndag 04. juni 2017, klokken 00:27
Mange klimadebatter henger seg opp i co2 , sot, metan altså klimagassene.
oppvarming kommer av at atmosfæren slipper ut mindre varme enn tilført, derfor en forykking
av energi,varmebalansen. for å bevisstgjøre dette burde en klimaskeptiker stikke tunga bort på
eksosrøret på en fossilbil, da i litt avstand fra eksosen da den er dødelig.
#3
Hydrogenmysteriet
Har prøvd å tilnærme meg med Herkulet Poirot-metoden. Først er det å bruke de små grå.
Under mangel av detektivens udiskutable evner, har jeg derfor søkt opp all tigjengelig info på
nettet om produksjon effektivittet  bruk og pris. Hydrogensatsingen ble etter dette stående som et
like stort mysterie.
Det var etter enda en episode med nevnte detektiv. Jeg   oppdaget at Poirot brukte
en like effektiv måte for  løsning , nemlig å spørre seg om hvem som tjener mest på satsingen.
Siv Jensen bekreftet nylig at hydrogensatsingen skulle få samme hjelp som El bil satsingen
Altså hvem har det lengste sugerøret i El suppa
Det er siv det
#4
Humor og kanari / Sv: Blir syk av naboens elbil!
fredag 12. mai 2017, klokken 14:24
Husker ikke hvor. men mener å ha sett at elektromagnetisk stråling stimulere hjernen
Den går også på elektrisitet. kan hende naboen bør komme bort for å studere elbilen
#5
Har ikke funnet dokumentasjon på at lys varmer opp co2 derimot varmestråler
finnes der veldokumenterte og mange studier på også med hvilke frekvenser som blir
absorbert lagret
Vet også at co2 blir brugt  som kuldemedium pga. udmerkede egenskaper
i et stort temperaturområde og stort trykkområde
Da er jeg foreløpig bare like klok
#6
E t innlegg som behandlet virkningsgrad  i el bilen brukte co2 begrepet . nå er jeg ikke kvantematematiker velger derfor å godta co2 som en enhet for oppvarmings begrep i klima og energidebatt .nå er det ihvertfall  udisukitibelt at hvert eneste gram fossilt brennstoff går med til
oppvarming.
energi effektiviteten  i en ideell el motor kan være over 98 prosent
og over 90 i en elbil
er det co2 eller er det varme som varmer opp klimaet
se det er  det heller vanskelig å finne svar på
elmotoren kan du kjøre med full motstand lang tid før du kan kjenne litt
lunk med handa
gjør ikke dette på en forbrenningsmotor
og så var det all varmen som går ut eksosen
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Etter Ampera E, hva bør man satse på?
tirsdag 09. mai 2017, klokken 19:39
Opels tesla killer
Det finnes et medisinsk utrykk for dette. napoeons.  syndrom
bestill tesla model3
#8
Nå er det dessverre slik at  bruk av hydrogen ikke hjelper på strømforbruket nasjonalt.
skal hydrogen fremstilles eektrolytisk og komprimeres til 700 bar
bruker hydrogen bilen 5 ganger mer strøm enn elbilen
argumentet om å bruke overskuddskraft for vind faller også bort fordi  strøm-toppper i norge
blir automatisk tatt hand om av vannkrafta ved automatisk struping av vannet og pumping av
vannet til et høyere nivå..
intensiver for å fremelske dettev vidddet er i beste fall et populistisk  eksperiment
#9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Alle tror at hydrogen bil er framtiden...
tirsdag 18. april 2017, klokken 23:26
Det blir av hydrogenmafiaen SINTEF mm. brukt  argumenter  som å vente med elbikjøp
under påvente av hydrogenbilen. hvordan skal man få budskapet ut til bl a. energidirektoratet
hvliket har en lei uvane med å havne i lomma på  flinke næringsdrivende som via lobby virksomhet  karer til seg offentlige midler til et håpløst beviselig uholdbare argumenter.
Fysiske lover begrenser hydrogen som legitim energibærer for transport
dette vet vi men hvordan  få dette ut til folk og styring.
#10
Model S / Sv: Park assistant disabled
onsdag 29. mars 2017, klokken 23:09
 Fikk av tesla forus 2 stk nye sensorer for å prøve å bytte defekt sensor etter 8 måneder med sensortrøbbel ,parkassist disabled Tesla forus hadde sågar fått en rapport fra tekniker om
hvilke sensorer som ikke virket dette etter loggdata på bilen
Detter er service  motsatt av tesla kokstad som sendte meg ned til karosseriverksted som ville skifte hele bakre støtfanger m alle sensorer pluss lakkering
reiste derfra før mannen druknet i sitt eget sikkel.


#11
Viktig melding / Sv: Nye brukere, se her!
søndag 11. september 2016, klokken 23:11
Hei melder meg gjerne inn som medlem
Støtter fullt tiltaket om nye brukere
Hva med hybrid brukere har de noe i dette forumet å gjøre
hva er en hybrid
har selv en tesla 90 d
og forstår ikke hvorfor man trenger å dra med seg en bensindrevet generator
Per
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA