Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sebass

#1
BMW i3 / Kaød luft når man hurtiglader
søndag 18. desember 2016, klokken 21:15
Hei!

Har hurtigladet et par ganger i kaldt vær. Klimaanlegget blåser samme kalde luft, bare i høyere intensitet jo høyere jeg setter temperaturen.

Virker feil å sitte å fryse når man lader..????
#2
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 05. oktober 2016, klokken 14:22
Sitat fra: Orbit på onsdag 05. oktober 2016, klokken 08:47
Sitat fra: KMfluid black på onsdag 05. oktober 2016, klokken 08:29
Vil parkeringsklimatisering varme coupen og batteriet? Finner ikke informasjon om at den varmer batteriet - er det noen andre funksjoner jeg har oversett?
Parkeringsklimatisering tempererer alltid kupéen. Batteriet varmes bare dersom bilen er tilkoblet lading.

Batterivarme fungerer kun hvis du har planlagt avreise minst 3timer før avreisetid så vidt jeg har forstått. Med mindre dette er gammel info.
#3
BMW i3 / Sv: Faktisk rekkevidde på nye i3
tirsdag 04. oktober 2016, klokken 16:35
Sitat fra: klilleng på søndag 02. oktober 2016, klokken 10:40
Sitat fra: hELgenen på søndag 02. oktober 2016, klokken 09:00
en eller annen ukjent faktor X (kanskje jeg lå bak en lastebil i en lengre strekning i går??) påvirker forbruket mye, mye mer enn jeg hadde forestilt meg.

Litt off topic kanskje, men de testet dette på Mythbusters en gang. Ved å ligge noen meter bak en trailer ble bilen 40% mer drivstoffeffektiv. http://mythresults.com/episode80
Litt trafikkfarlig muligens. Men har sikkert effekt også med større avstand.

Så vidt jeg husker var konklusjonen fra denne episoden at for å spare ved å ligge nærme må du ligge så nærme at det er trafikkfarlig. Gevinsten med å ligge på "trygg avstand" ( og i Norge kan det medføre ganske strenge straffer med å ligge for nær) var så liten at det ikke har så mye å si (for bensinbiler).

Så vil ikke anbefale å ligge nærmere enn de vanlige 3 sekundene :)
#4
BMW i3 / Sv: Nye i3 - praktiske forskjeller
lørdag 17. september 2016, klokken 12:30
Sitat fra: JorgenM på lørdag 17. september 2016, klokken 11:30
Sitat fra: Sebass på lørdag 17. september 2016, klokken 10:49
Hva i H. er det man betaler 5000kr for med 5 års service avtale da?
Dette var før jeg signerte 5 års serviceavtale. Vet ikke hva prisen er MED avtale, eller om det da er gratis.

Heh ok. Kjente jeg ble litt provosert! Dette må jeg sjekke med BMW! Blir litt snodig om man betaler 5000kr (som dog ikke er mye for 5 år) og så får man beskjed på hver service at det blir +2000kr +slitedeler :)
#5
BMW i3 / Sv: Nye i3 - praktiske forskjeller
lørdag 17. september 2016, klokken 10:49
Sitat fra: JorgenM på lørdag 17. september 2016, klokken 10:39
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 17. september 2016, klokken 08:17
Har de satt pris på SW oppgradering nå, trodde det var en del av servicen ved service ? 2000 for et par kosmetiske ting er dyrt - det dropper jeg i fall....
Jeg betalte 2000,- i fjor ja. Var inne kun for å få oppdatert SW på eget initiativ. Litt stiv pris for å sikkert bare koble til en kabel og la oppdateringen gå sin gang selv :) Tok ca 2 timer.

Teslaen parkerer jeg bare innenfor wifi-dekning så er den ferdig oppdatert på en halvtime :)

Hæ??? Hva i H. er det man betaler 5000kr for med 5 års service avtale da??? Hva koster det hvis man bruker Snapdrive, Mekonomen, eller elbilspesialister som Elbikmek? Hørt at BMW er dyre på "etterkjøp" men 2000kr er jo helt fullstendig latterlig. Har ikke betalt fakturaen for 5års avtalen, og hvis den ikke inkluderer software upgrade kommer den heller ikke til å bli betalt.
#6
BMW i3 / Sv: Connected Drive : Verdt det?
fredag 16. september 2016, klokken 09:00
Jeg har appstyring av bil, men ikke cpnnected drive.. så da tenker jeg at jeg sparer de 3000,- til noe annet
#7
BMW i3 / Connected Drive : Verdt det?
torsdag 15. september 2016, klokken 23:06
Yo!

Fikk min vakre grå i3 på tirsdag som er min første elbil. Kost meg masse og elsker masse duppeditter, dog alt er nesten hakket for enkelt! Føler meg også ganske slevsikker på at Sandvika-Stavern skal gå tilogmed i sterk motvind!

"Men" jeg merket at jeg ikke får fartsgrenser og lignende i dæsjbord noe jeg har sett ofte på review på youtube. . Regner med at det har med at jeg ikke kjøpte med Connected Drive?

Ser at jeg kan kjøpe det for 3000kr gjennom bilen. Verdt det? Er ikke helt sikker, da det mest avanserte jeg har hatt i en bil noen gang var.. Eh.. handsfree, og er ganske godt vandt uten :)

Kan man lese SMS osv gjennom idrive med connected drive?
#8
BMW i3 / FG Godkjent gjenfinningsystem?
søndag 11. september 2016, klokken 12:38
Hei!

Kort og enkelt spørsmål : Har i3 et FG godkjent gjenfinningsystem?
Er jo mye GPS og sotware... Men har ikke sett dette?

Sjekker pga. forsikring :)
#9
BMW i3 / Sv: Rattvarme - Big deal?
torsdag 08. september 2016, klokken 20:58
Kjenner jeg er mitt glad for at jeg aldri har kjørt en bil med rattvarmer. Jeg vet tydeligvis ikke hva jeg går glipp av ^^
#10
BMW i3 / Sv: Rattvarme - Big deal?
onsdag 07. september 2016, klokken 22:48
Er kamskje feil person å svare siden jeg aldri har hatt rattvarmer og alltid kjørt cabriolet. Vant til særdeles kaldt interiør på vinteren, men alltid løst seg med et par hansker... Er det et alternativ?
#11
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
tirsdag 06. september 2016, klokken 20:54
Bestilte i midten av Mai.. Bil Produsert 24.08 og leveres neste uke.
Schnell bimmer!
#12
BMW i3 / Sv: Omtaler/Tester/Bilder/Video - i3
tirsdag 30. august 2016, klokken 18:47
Sitat fra: NordicMaster på tirsdag 30. august 2016, klokken 17:33
SitatI spareprogrammet «Eco pro», som gjør bilen litt sløvere, klarte vi greit en rekkevidde på 24 mil, uten å bli en irritasjon for annen trafikk.

Bare jeg som kjenner littegrann elbil skepsis? i3 er vel ikke akkurat sløv i noen av sine moduser...
#13
BMW i3 / Sv: Batteri-degenerering og "Vehicle Life Time"
mandag 29. august 2016, klokken 06:39
Hei,

Ah og kWT er helt fundamentalt forskjellige ting. Amp timer egentlig veldig lite om kapasiteten til et batteri for en elbil fordi arbeidet den utfører, i motsetning til en mobiltelefon, varierer hele tiden, og jeg tror det kun er markedsføring fra BMW siden 60-94Ah høres mer spektakulært ut enn 18kWt-27kWt.

Ah er kun interessant når spenningen er nokså konstant, noe kun veldig gode elbilsjåfører klarer :)
kWt sier hvor mye arbeid batteriet kan utføre. Det er for meg mye mer vesentlig for et elbilbatteri! :D
#14
BMW i3 / Sv: Modifikasjoner på i3
søndag 28. august 2016, klokken 14:03
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 28. august 2016, klokken 13:41
Motsatt av meg altså. For meg var HK anlegget et must.

All respekt av det. Faller nok inn i boksen "hører mye på musikk, men hører ikke forskjell mellom hi-fi og "normal" kvalitet... Får se når jeg får bilen! Kanskje det blir oppgradering uansett xD
#15
BMW i3 / Sv: Modifikasjoner på i3
søndag 28. august 2016, klokken 13:07
Sitat fra: Tor K på søndag 28. august 2016, klokken 12:29
Jeg kjøpte min i3 brukt, og den kom dessverre kun med standard stereo anlegg.

Hei! kjøpt min ny med standard anlegg. Sytnes H&K ble akkurat i dyreste laget. Er standardhøytalerne så dårlige?
Syntes de virket greie da jeg prøvekjørte..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA