Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Erik.J

#1
Mitsubishi Outl. PH / Mini-TV
fredag 07. april 2017, klokken 13:51
Når jeg foretar et DAB-kanalsøk finner jeg radiostasjoner som heter: NRK Mini-TV og TV2 Mini-TV.
Når jeg er i Oslo får jeg lyd som tilsynelatende er fra disse TV-kanalene.

Jeg vet at det faktisk er TV-signaler som blir kringkastet ved hjelp av Digital Multimedia Broadcasting (DMB).

Har noen fått til å faktisk se på TV i bilen? Er dette mulig å få til?

#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel
fredag 06. januar 2017, klokken 06:37
Sitat fra: Supersand82 på tirsdag 03. januar 2017, klokken 10:32
til meg og sluttet den å virke.  Etter jeg kjørte en software oppdatering på bila. 
Men det jeg fant ut etter noen mnd ( om sommeren, ikke så stressa med forvarming av bil da)  at forvarming hadde 0 stilt seg. Måtte bare velge tining av frontrute, så funka nøkkelen igjen :)

Rart, kanskje det ordner seg med en oppdatering som du sier :-)
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Tips og triks
lørdag 31. desember 2016, klokken 13:12
Ja det er nok tenkt slik at dersom det er behov for funksjonen "følg meg hjem" så kan den aktiveres 1 gang i det man har parkert. Enig i at det hadde vært bedre dersom funksjonen alltid var på..
#4
Mitsubishi Outl. PH / Tips og triks
fredag 30. desember 2016, klokken 12:37
Hei, har testet litt på egenhånd, samt sett litt på andre forum og funnet noen smarte tips og triks folk kanskje ikke var klare over. Sikkert mange her som er klar over det jeg skriver, men kanskje det er noen som lærer noe nytt også :-)

Hva med at vi deler litt her?

Følg meg hjem-lys:
Denne funksjonen skrur på nærlyset i 30 sekunder etter at man har parkert og skrudd strømbryteren i bilen "AV". Trekk blinklyshendelen mot deg innen 60 sekunder etter at driftsmodusen er satt til "AV"

"Intelligent spyling" av frontrute:
Trekk spaken for vindusvask mot deg, og slipp med en gang. Spylervesken vil sprutes intervallvis mot frontruta mens viskerene gjør flere slag.

Trykk på LDW-knappen i 10 sekunder for å bytte til LDW 2 mode - Da er den "Normalt AV" - Selv om man skrur bilen helt av. Til du trykker på knappen igjen når du trenger LDW.

Service MMCS-meny: (2016 + modeller)
Ved å holde Info/Set knappen samtidig som HØYRE Seek Track knapp i et par sekunder kommer man inn i en Servicemeny. Her kan man teste bilens forskjellige funksjoner og til og med feilsøke litt på egenhånd om man vet hva man driver med. Merk: Om man vet hva man driver med. Jeg har ærlig talt ikke så mye peiling på alle funksjonene i menyen, og holder meg langt unna de tingene jeg ikke er sikker på. For modeller før 2016 tror jeg knappene man må holde inne er: Settings + Map.

#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel
torsdag 29. desember 2016, klokken 10:15
Hei Hei.

Jeg fikk min PHEV i august og noe av det første jeg gjorde var å modifisere nøkkelen. Har siden da hatt mye glede av både kjøling og forvarming.

Innimellom (2 ganger siden august) så har forvarmingen sluttet å fungere. Det vil si jeg trykker på knappen på nøkkelen, bilen responderer med 3 blink, men den begynner ikke å varme. Prøvde å få den til å varme igjen ved mange anledninger. Fullt batteri, halvfullt batteri, tilkoblet lader og utilkoblet lader.

Ringte så verkstedet som ville ta den inn og se på den, før verkstedtimen begynte den imidlertid å varme igjen og verkstedet mente da det ikke var noe vits i å se på den før problemet var tilbake.

Jeg har fått den til å varme igjen begge gangene. Men det som må gjøres er tilsynelatende følgende:

1. La bilen bli helt kald.
2. Sett på forvarming med timerfunksjon via display i bilen eller app slik at den begynner å varme på tidsur.

Deretter fungerer den igjen.

Noen som har opplevd noe lignende? Er dette "nøkkelmodifikasjonen" sin feil?

Forvarmer kun fra nøkkel så godt som hver eneste dag så prosentsatsen på at feilen skal skje er meget lav.



#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøring i B5-+
tirsdag 20. september 2016, klokken 09:24
Takker for svar. :-)

Har også fått svar fra Martin Fåne som er teknisk ansvarlig på PHEV i Motorforum. Han skriver at Det ikke er deler som blir ekstra slitt ved å kjøre i B5, men det kan jo være lurt å bruke bremsene fra tid til annen for å unngå rust på skivene.

#7
Mitsubishi Outl. PH / Kjøring i B5-+
fredag 09. september 2016, klokken 07:16
Hei.

Jeg er en rykende fersk PHEV-sjåfør og kjøpte min 2016 outlander phev for ca en måned siden.
Først vil jeg si at jeg er veldig fornøyd! En herlig bil som man kan spare en god del drivstoffutgifter på hvis man setter seg inn i hvordan man bør kjøre den :-)

Jeg lurer da på følgende ting: Ved kjøring i f.eks B5 så vil bilen bremses veldig mye og en stor del av bremseenergien vil gjøres om til strøm til batteriet, i stedet for hvis man kjører D og bremser med bremsepedalen, så vil batteriet lades litt og bremsene vil også stå for en god del av fartsreduksjonen.

Dersom man kun kjører i B5 hele tiden (noe jeg trives godt med), hvilke deler er det da som blir slitt? Jeg tenker at hvis man bremser mye med bremsepedalene over lang tid så må til slutt klosser og skiver byttes, men hva blir slitt og hva må byttes etter mye kjøreing i B5?

Dette er en forholdsvis dyr bil å vedlikeholde, og jeg lurer på om man etter noen år må bytte "Generator" i stedet for bremseksiver og klosser.

Spørsmålet kan også stilles slik: Er bilen konstruert for langtidskjøring i B5 eller er det tiltenkt at man kun skal bruke B5 i kortere perioder ved bratte nedoverbakker hvor man ønsker å utnytte bevegelsesenergien?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA