Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KapteinLefso

#1
Fikk også denne natt til i dag, jeg trodde det var fordi strømmen var forsvant i natt (noe jeg vet den gjorde). Men kan se ut som om de har blitt sendt ut til så godt som alle :)
#2
BMW i3 / Sv: Tesla Bjørn tester i3 94ah på vinterveier
onsdag 01. mars 2017, klokken 09:40
NRK P13!? :)
#3
Kan jo tenkes mitt syn på skinn er farget av å ha sett mye annet dårlig skinn. Jeg er generelt sett veldig lite imponert over skinnet jeg har sett som er noen år gammelt, og har blitt brukt litt.

Det jeg har sett av alcantara derimot har vært veldig bra.

Kanskje i3 skinnet har en høyere kvalitet enn hva jeg er vant til å se...
#4
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
tirsdag 28. februar 2017, klokken 14:57
Rimelig teit å låse det til språk da mange i forskjellige land bruker engelsk av forskjellige grunner, feks på grunn av begrenset støtte for talegjenkjenning på enkelte språk. Spesielt aktuelt for de som bruker Android Wear klokker. I det hele tatt en ganske tullete ting å gjøre.
#5
BMW i3 / Sv: Jomfruturen til Gøteborg
tirsdag 28. februar 2017, klokken 10:27
Helt enig model3citizen. Med bra stereo, triveling interiør og gode kjøreegenskaper så plager det meg ikke i dete hele tatt å tilbringe 10 minutt ekstra i i3en fremfor å stresse.
#6
Har også stoff interiøret, og er veldig godt fornøyd. Har helskinn i vår andre bil, og i i3'en er det alltid deilig å sitte seg inn. I bilen med helskinn fryser man jo enten fast i settet, eller så blir baken svidd av. Har ikke slitt med å holde det rent enda selv om vi kjører en del med barn, men vi har bare kjøre 6000 km så langt.

Synes også skinnet ser trist og gammelt ut etter noen år. I i3en kommer jo skinnet ferdig falmet, så da mangler bare skrukkene for at det skal se gammelt og slitt ut :) Stoff interiøret i i3 ser jo veldig bra ut i mine øyne.
#7
BMW i3 / Sv: BMW i3 94Ah - Praktisk rekkevidde?
lørdag 04. februar 2017, klokken 01:35
Å koste på seg comfort mode koster veldig lite. Med mitt kjøremønster merker jeg knapt forskjellen. Har egentlig godt over til å alltid bruke comfort mode. Da virker også alltid acc-kamera. Du sparer nok mye mer på å redusere hastigheten med 5 km/t.

Har forøvrig hatt det laveste forbruket hittil i vinter de siste dagene. Rett over 15 KWt/100km i comfort. Veldig fornøyd.
#8
BMW i3 / Sv: BMW i3 94Ah - Praktisk rekkevidde?
fredag 03. februar 2017, klokken 15:36
Det var et par grader kaldere, nok til å bli mer enn oppveid av forskjell i snitthastighet.

Men det er vel liten tvil om at Ioniq har bedre rekkevidde i motorveihastighet, mens i3 har best rekkevidde på landevei med lavere hastighet, og ved bykjøring. Totalt sett er det jo veldig lite som skiller disse to bilene på rekkevidde.
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Hvilken Elbil er mest sikker?
torsdag 02. februar 2017, klokken 12:14
For et flåsete utsagn. Om du hadde giddet å lese alt fra iihs, og sett filmene, så vil du se at i3 faktisk klarer seg veldig, veldig bra. Bedre enn Model S i testen med lite overlapp, der dukken i Model S fikk et meget ubehagelig møte med ratt og interiør, med skade på både hode og ben. Der klarte dukken seg utmerket i3.
#10
BMW i3 / Sv: Faktisk forbruk pr 100 mil
torsdag 02. februar 2017, klokken 10:47
Jeg har snitt på 18 KWt/100km nå i vinter. Kjører også som vanlig og i comfort, men kjører sikkert på veger med lavere hastighet. Merker også at det går mye mer strøm en snittet på småkjøring, og mindre på lengre turer.
#11
BMW i3 / Sv: 10 mil ekstra til høsten
torsdag 26. januar 2017, klokken 08:04
Joda, nå var da det med vipsingen helst ment som en spøk. Og for å poengtere at jeg at det ikke forelå noen særlige krav til bevisførsel når jeg kun kommer med mine synspunkter.

Vil også nevne at slike bilder ikke nødvendigvis sier så mye. Selv om man har manuelle innstillinger på kamera, så er det en særdeles forskjellig fordeling av lys på forskjellige frekvenser fra disse pærene, og jeg er ikke overbevist om at kamera og øye oppfatter dette likt.

Her er pærene jeg bruker:
http://www.ebay.com/itm/60W-7200lm-H11-LED-White-6000K-Car-Headlight-Waterproof-Light-Kit-R4-12V-24V-/291813883202?hash=item43f1767d42:g:KvkAAOSwXeJXf8g9&vxp=mtr

Kan godt være det finnes bedre, disse så ut til å ha grei byggekvalitet, lysutbytte og de har passiv kjøling.

Erfaringene mine med disse er gode så langt. Det var god plass til kjølingen, de passet rett i holderen, og de gir ikke noen feilmeldinger.

Skal gjøre et forsøk på å komme med en nøktern tilbakemelding på hvordan de fungerer i praksis.

Lysfargen oppfattes av meg som helt lik den fra nærlysene. Jeg har ett inntrykk av at dette gjør at asfalten i seg selv ikke lyses så kraftig opp, men til gjengjeld lyses skilt og vegmerking ekstremt kraftig opp, så voldsomt at det noen ganger kan være litt blendende.

Spredningen er voldsom, så voldsom at de fungerer som erstatning for svingbare kurvelys. Jeg synes dette er veldig greit der jeg kjører, en del kryss og skarpe svinger på mørkelagt vei.

De lyser i alle fall opp veien lengre enn originalpærene. Ikke vanvittig mye lengre, men langt nok til at jeg ikke lengre vil kalle fjernlysene defekt, men heller akseptable. Hadde man kunnet stille fokus slik at spredningen ikke var så voldsom, så ville nok lengden kommet seg betraktelig.

Jeg måtte stille opp lyktene en del for å få et bra resultat.

#12
BMW i3 / Sv: 10 mil ekstra til høsten
tirsdag 24. januar 2017, klokken 19:06
Jeg har skiftet til LED, men har aldri sagt at jeg skal ligge ut bevis for hvor mye bedre det ble. Da hadde jeg måttet bytte pærer på nytt for å få tatt bilde. Det gidder jeg ikke.

Eventuelt kan du vipse meg noen penger, så skal jeg gjøre den jobben for deg :)

Om ikke så kan velge å tro på meg når jeg sier at lyset ble vesentlig bedre. Lyset utvilsomt lengre, matcher fargen til nærlys og lyser bedre ut mot sidene. Med bedre fokus ville de nok lyst enda lengre. Jeg kan også ligge ut link til pærene jeg har om ønskelig.
#13
BMW i3 / Sv: 10 mil ekstra til høsten
tirsdag 24. januar 2017, klokken 08:54
Ser vel ingen grunn til å endre hjuldimensjon, det har jo vist seg å fungere veldig bra slik jeg ser det. Mer plass i bilen, mindre luftmotstand, mindre følsom for vann i vegen, bra grep på snø osv.

Fjernlys, ja de kan de godt fikse. De originale kan jo best beskrives som defekt. Blir imidlertid grei nok når man putter i noen greie LED-pærer.

Setene er jo grei nok synes jeg, men kunne godt fått noen med litt mer sidestøtte.
#14
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Motstand mot Opel
mandag 09. januar 2017, klokken 10:27
Hvorfor det? Gode seter bak i i3, bra takhøyde og god utsikt. Eneste fordelen med Bolt er at den har et halvt sete mer.
#15
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
søndag 01. januar 2017, klokken 16:23
Det vanlige er en kabel med kladd for bruk i vanlig stikkontakt (type 2 til schuko), og en type 2 til type 2 for bruk i ladestasjoner.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA