Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - doe

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Rekkevidde brukt Leaf 2013 på vinterstid?
tirsdag 23. august 2016, klokken 14:33
Takker for alle svar. Konklusjonen ser ut til å være at det bør gå fint, også på en sur vinterdag, (om enn litt knapt), i allefall så lenge det er en gen 1.5/2 med varmepumpe etc.

Har sett på Jurrasictest/Green Race tidligere, men stusset på at den påstår at Leaf vil ha 46% igjen etter tur-retur (std innstillinger i testen). Med 19kwh batterikapasitet og 3000w (relevant tall??) accesories power, blir resultatet 16% rest, eller ca 15km.

Synes forøvrig det høres noe rart ut at det skal være naturlig at batterikapasiteten reduseres fra 24 til 19kwt i løpet av tre år? Hvor mange år forventes det da at batteriet varer?
Hvordan er greieste måte å evt sjekke dette på bruktbil?


Bedre å kjøpe US-import gen 2, enn norsk gen 1?

Denne feks, ser jo ganske grei ut? Mangler bare Carwings/app siden det us-import, og 7"-skjerm.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76419691

Mens denne er vel gen 1?:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75166228

Denne er kanskje både norsk, med carwings, og gen 2?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79559918
#2
Kjøpe elbil? / Rekkevidde brukt Leaf 2013 på vinterstid?
mandag 22. august 2016, klokken 14:58
Hei,

Vi vurderer å kjøpe elbil som bil nr 2/pendlebil, men har litt begrenset busjett.
Kunne godt tenkt oss Soul, men vurderer brukt Leaf for å spare noen kroner.

Går det fint å pendle feks en 2013-mod Leaf på strekningen Lyngdal-Flekkefjord vinterstid tro? ca 40km en vei.
Tenker det er fordel å komme seg helt frem og helst helt tilbake, selv på vinterstid med 10 minus og slaps. Noen tanker om dette lar seg greit gjøre?

Ser ut til å være mulig å lade i Flekkefjord også, men litt usikker hvordan det vil fungere, om man kan satse på at det alltid er ledige ladeplasser...

Ser det er en del Leaf fra 2013 som er nede i ca 130 000kr, med 30-70 000km. Kan dette våre aktuelt tro? Noe spesielt man bør passe på?

Eller burde vi heller satse og kjøpe Soul til 230 000kr?...

Hilsen fersking på området (og forumet) :)
Daniel
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA