Takker for alle svar. Konklusjonen ser ut til å være at det bør gå fint, også på en sur vinterdag, (om enn litt knapt), i allefall så lenge det er en gen 1.5/2 med varmepumpe etc.
Har sett på Jurrasictest/Green Race tidligere, men stusset på at den påstår at Leaf vil ha 46% igjen etter tur-retur (std innstillinger i testen). Med 19kwh batterikapasitet og 3000w (relevant tall??) accesories power, blir resultatet 16% rest, eller ca 15km.
Synes forøvrig det høres noe rart ut at det skal være naturlig at batterikapasiteten reduseres fra 24 til 19kwt i løpet av tre år? Hvor mange år forventes det da at batteriet varer?
Hvordan er greieste måte å evt sjekke dette på bruktbil?
Bedre å kjøpe US-import gen 2, enn norsk gen 1?
Denne feks, ser jo ganske grei ut? Mangler bare Carwings/app siden det us-import, og 7"-skjerm.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76419691
Mens denne er vel gen 1?:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75166228
Denne er kanskje både norsk, med carwings, og gen 2?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79559918
Har sett på Jurrasictest/Green Race tidligere, men stusset på at den påstår at Leaf vil ha 46% igjen etter tur-retur (std innstillinger i testen). Med 19kwh batterikapasitet og 3000w (relevant tall??) accesories power, blir resultatet 16% rest, eller ca 15km.
Synes forøvrig det høres noe rart ut at det skal være naturlig at batterikapasiteten reduseres fra 24 til 19kwt i løpet av tre år? Hvor mange år forventes det da at batteriet varer?
Hvordan er greieste måte å evt sjekke dette på bruktbil?
Bedre å kjøpe US-import gen 2, enn norsk gen 1?
Denne feks, ser jo ganske grei ut? Mangler bare Carwings/app siden det us-import, og 7"-skjerm.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76419691
Mens denne er vel gen 1?:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75166228
Denne er kanskje både norsk, med carwings, og gen 2?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79559918