Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kverna

#1
Elbilen i Samfunnet / Sv: Bestilling av bil på nett, angrefrist?
tirsdag 31. januar 2017, klokken 20:03
Som en veldig grov, men generell bemerkning, bør man være 100% sikker når man trykker bestill på noe som helst. Mer og mer av bilsalget kommer til å foregå over nett fremover, og jeg har en følelse at folk har mindre sperre for å trykke bestill enn å signere kontrakter i en fysisk butikk.
#2
Elbilen i Samfunnet / Sv: Finns det fordeler med ladbare hybrider ?
søndag 01. januar 2017, klokken 12:10
Jeg må si meg MEGET fornøyd med min Opel Ampera. Lader om natten, kjører om dagen. Gjennomsnittsforbruket til nå i mitt eie ligger på 0.28L/mil, blir endel turer til oslo osv som gjør at den går på bensin "en del", men en typisk tur lier-drammen(jobb)-oslo-lier oppgies forbruket til 0.3-0.4l/mil selv om batteriet går "tomt" forbi sandvika på vei inn til Oslo. Det regenereres og brukes strøm selv om batteriene står som tomme, så vanligvis er det rundt 70km på strøm per tur.

Denne bilen passer meg perfekt, men skal ikke se bort i fra at jeg kanskje kunne levd bra med en ren elbil også, men veldig deilig å bare kunne dra innom en bensinstasjon og fylle i 5min før man er på vei igjen.
Går så lenge mellom hver bensinfylling at jeg glemmer hvilken side tanklokket sitter på, og det med en 35l bensintank.

Ergo ser jeg mange fordeler med ladbare hybrider, sålenge det er gjort riktig med noe større batteri enn feks prius.
#3
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
lørdag 17. september 2016, klokken 20:06
Kjøring Drammen(lier) Ikea slependen, østre aker vei, sandvika, hønefoss, sandvika og lier igjen.
2012 ampera på 18"
#4
Skjønner ikke hvordan enkelte får 80km på en lading med Ampera, men mulig 2013-> har såpass mye større batteri enn min 2012 hvor jeg ofte får non-å-60 før tomt
#5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lading hjemme
torsdag 01. september 2016, klokken 20:02
Godt det gikk. Han sa han hadde gjort det flere ganger tidligere, så jeg stolte på det :)
#6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lading hjemme
onsdag 31. august 2016, klokken 21:34
Fikk akkurat lagt opp ny kurs for lading av min Ampera. Ble Rundstikk montert på vegg ute, også klipte vi orginalkontakten(schuko) og satte på ett rundstikk der også. Elektrikeren min sier at mye av problemet er varmgang i den orginale schuko kontakten, samt at en tung "ladekabelboks" henger i kontakten.
http://www.fotoagent.dk/single_picture/10831/138/mega/143140.jpg

Får så laget en egen overgang fra rundstikk til schuko så jeg kan lade andre steder via orginal kontakt, selv om 99% av ladingen vil foregå hjemme
#7
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
tirsdag 23. august 2016, klokken 20:59
Helt klar over dette, men slik jeg kjører til daglig er det endel regenerering, og det er morsomt å se batteriet få en strek med strøm etter en lang nedoverbakke, for så å bruke opp dette igjen.
Takk!
#8
Plugg-inn hybrider / Sv: Forbrukstall fra virkeligheten
mandag 22. august 2016, klokken 18:53
Fikk min 2012 Ampera på fredag, og kjørte fredag og lørdag på strøm, før jeg fra søndag og til idag har kjørt på bensin da jeg venter på utekontakten skal bli satt opp.
Gj.snittforbruk p.t er 3.7l/mil.

Kjører bilen i L, med mye regenerering, så bilen slår av motoren ganske ofte selv om batteriet er tomt. Ser også på infoskjermen at det lades opp 1 strek som følge av denne regenereringen innimellom, og at bilen bruker opp disse småprosentene under kjøring.
Veldig veldig imponert over bilen, og forhåpentligvis vil jeg bruke 0l/mil så fort jeg får opp daglig lading.

Mest overrasket er jeg over hvordan bilen stikker avgårde fra 10-20km/t og opp til 100
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA