Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - wesbrown

#1
Takk for svar!

Jeg har funnet en iOn som har gått 89.000, men som har hatt battertest med 100% som resultat. Ligger ute til 75.000 NOK.

Det virker billig?
#2
Takk for svar!

Hva forventer folk av batterienes levetid i disse bilene? Hvor mange år regner dere med å kunne kjøre før batteriet har gjort sitt? Og hva vil eventuelt være kostnaden av nytt batteri.

På papiret ser jeg at lån+forsikring ikke vil være så forferdelig mye høyere i månedskostnad enn månedskortet med for sone 1 og 2V med ruter/nsb... Men så var det service og reparasjoner og slikt...

Betenkeligheter?
#3
Kjøpe elbil? / Brukt iOn/C-Zero/Miev - bare å slå til, eller?
mandag 15. august 2016, klokken 10:47
Hei

Jeg bor i Asker og vurderer å gå til anskaffelse av en rimelig brukt iOn/C-Zero/Miev. Ser flere ute på finn.no, 2011-2012-modeller, som ligger ute til 60-90 000 NOK, med km-stand fra 5-90 000km.

For disse bilene, er det stor forskjell i forventet levetid? Er det verdt lappene å legge på 10-20 000 for en bil med 20 000km kontra 60-70 000km for eksempel?

Er det andre fallgruver?

Thank you!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA