Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - fsorensen

#1
Zoe / Sv: Nok ett TPMS spørsmål
tirsdag 20. september 2016, klokken 20:01
Sitat fra: minibiti på tirsdag 20. september 2016, klokken 14:24
For what it is worth, I agree with the previous post, both in terms of the Zoe capabilities and that the new models are more problem free.

I second that. :)
#2
Zoe / Sv: How to easily see percentage of battery/charge left?
mandag 05. september 2016, klokken 19:59
Sitat fra: minibiti på mandag 05. september 2016, klokken 16:37
So you are saying that this one is not good?
OBD-2-adapter ELM 327 for Bluetooth - OBD-2 | Kjell.com
https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/biltilbehor/obd-2/obd-2-adapter-elm-327-for-bluetooth-p48500

It seems to be some kind of mini version but it supports all protocols...


I've got CanZE working just fine with the OBD-2 adapter linked from Kjell & Co. :)
#3
Zoe / Sv: POD Point hjemmelader eller Zaptec universalladekabel?
fredag 26. august 2016, klokken 12:29
Sitat fra: Phase på fredag 26. august 2016, klokken 11:48
Takk for informativt bildet og info.  Har snakket med uavhengig elektriker og verksted de mener at 16 amp holder så lenge sikringen er treg.

Bare hyggelig å kunne hjelpe. :)
#4
Zoe / Sv: POD Point hjemmelader eller Zaptec universalladekabel?
fredag 26. august 2016, klokken 09:05
Sitat fra: Phase på torsdag 25. august 2016, klokken 21:32
Takk for gode svar.  Jeg har it-nett. Snakket med elektriker i dag da jeg leste at 3.6 kW podpoint  med trafo trekker 3.7 kW.  Noe som blir for mye for en 16 amp. Kurs.  Han mente det burde holde til å bytte til treg sikring..  Noen som har erfaring med dette? 
Bilen hentes forrøvrig på tirsdag. 
Kjenner jeg er litt mer spent på landingen en jeg kansje burde være :p

Jeg har også IT-nett og hadde elektriker på oppdrag fra forhandler for installasjon av PodPoint på besøk en hel dag i forrige uke.

Hos meg ble det selvfølgelig også montert skilletrafo, som for øvrig har blitt litt mindre enn de andre jeg har sett. I sikringsskapet installerte elektrikeren en 16A sikring med C-karakteristikk, så et lengre kabelstrekk (20m) fram til skilletrafoen. Etter skilletrafoen ble det installert en 20A sikring med D-karakteristikk samt en separat jordfeilbryter. Etter denne sikringen og jordfeilbryteren sitter så PodPoint installert. Det er (svært) korte kabelstrekk mellom skilletrafo, sikringsboks og PodPoint.

Installasjonen på veggen i carporten hos meg ser ut som på bildene nedenfor, alt montert og koblet opp av elektriker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA