Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lou surfou

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser service Leaf
søndag 08. januar 2017, klokken 12:58
Har hatt service hos BNH på Rud utenfor Oslo.
1 års: 3200 kr
2 års: 4000 kr
Har nå bestilt en time for 3 års service om 10 dager.
Har hele tiden tenkt at de tok seg godt betalt for det; men dilemaet mitt var at jeg vil helst kunne vise at dette ble gjennomført hos BNH dagen jeg selger bilen (om ett år tenker jeg).

Men høy fjorårets pris fikk meg til å tenke annerledes for 3års, og hadde ikke svart på deres påminnelser.Derfor ringte de meg, og da jeg tok opp dette med pris, kom de med en lavere pris på 3200 kr på telefon.
3 års service skal it ugangspunkt koste litt mindre enn 2 års, men dette tenkte var ikke så galt.
#2
Hei

Er en fersking i denne forum, og lurer på et par ting.

Jeg eier en Leaf (24 kWh), og kommer til å ha en model 3 (kanskje en model S hvis jeg eller barna blir for utålmodige).
For øvrig planlegger jeg (om noen uker) en tilbygging hos oss, med riving av eksis enestående garasje der jeg i dag lader Leafen via en 10A kurs. I den nye garasjen ønsker jeg å lade de 2 bilene samtidig ved behov. For info uttakene vil nok være plassert på 2 ulike områder, siden en bil vil nok parkeres utenfor mens den andre står inne...ja ja en liten garasje bil det dessverre. Mine spm er:
- hvilken el konfig kan anbefales? en dedikert kurs for hver bil? 32 A og 16A? samtidig litt uheldig hvis teslaen må parkeres til en bestemt plass (i garasjen for eks) bare fordi den spesifikke uttak er der -ideelt å kunne bytte plass og fortsatt ha en optimal (del)lading-

- en annen ting er at jeg vurderer å få en AMS (autom. målesyst) for mitt gamle hovedsikringsskap (fra 1986). Entreen vil renoveres med tilbygget, og da tenkte jeg at det var ok å gjøre dette da, istedenfor å  vente på at det blir pålagt fra el-leverandør. For det siste planlegger jeg å ringe Hafslund Nett (lokal elnett)... for å få pris og andre detaljer.

Tenkte å nevne mulig heving av maks inntak (i dag bare 40A står det som hovedsikringsnivå), hva synes dere? mer et spm for dem enn dere i forum...men ideen å fremskyve AMS installering...er det noen som ha erfaring? bor på en øy med ekstremt mange elbiler og er redd for at en dag blir det begrensninger pga belastning. AMS vil kunne gi meg en fordel...kanskje?

Er det lurt å få lokal nett operatør-rep til å installere hele greie?

På forhånd takk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA