Tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Den virker som om den tilpasser seg hurtig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: sylwester på mandag 30. oktober 2017, klokken 15:29Mulig at listen ser annerledes ut nå enn i starten av 2013?
Jeg er enig i at det da gir mindre bremser når man bremser fullt siden det da ikke regenererer. Hvis klossene er mindre så vil du få mindre nedbremsing, spesielt hvis du også må bremse ned med ekstra tilhenger..
Det er uansett få hybrider som kan trekke henger:
https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilutstillinger/foerste-toyota-hybrid-som-kan-trekke-henger/a/10113906/
Sitat fra: nortrahof på lørdag 28. oktober 2017, klokken 16:52Nei, den skal i stikkontakten først, så i bilen. Og tilsvarende ved frakobling, bilen først, så stikkontakten.Sitat fra: Kjellsea på lørdag 28. oktober 2017, klokken 11:33
... Min blinker bare rødt på kladd når den ikke er koblet til bil
Du bør vel koble ladekladden til bilen først før du plugger den i stikkontakten for å sikre kommunikasjon med ladekretsen i bilen. Når ladekladden er frakoblet bilen er det korrekt at den blinker rødt.
Sitat fra: arve på onsdag 25. oktober 2017, klokken 19:55Og XC90 får kritikk for infotainmentsystemet. Så om Spotify-appen er treg å starte så er bilen upålitelig. Like upålitelig som om det var motorhavari eller noe annet som var problemet...
Har ikke fått min enda og har dermed ingen egne erfaringer, men ville ikke forumet her vært fullt av eder og galle dersom dette var riktig? For all del, det skrives om en del problemer, men ikke i et omfang som skulle tilsi en sånn rangering. Tipper det må være en del barnesykdommer som ligger til grunn her.
En annen ting: Cadillacen fikk kritikk for å være trang og ukomfortabel, mens TMX fikk kritikk for trege dører. Hva har det med pålitelighet å gjøre? Lost in translation?
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 25. oktober 2017, klokken 06:52Igjen: Dette er noe NVE har bestemt, de er regulator av monopolvirksomheten til nettselskapene. Det er NVE som har besluttet innføring av AMS, og det er NVE som bestemmer hvilken nettleie selskapene kan ta og hvilke prismodeller som kan benyttes.
De som gjennomfører dette vet veldig godt at mennesker er vanedyr. Vi gjør som før og inntektene blir større det være seg bom eller strøm. De passer seg vel for å sette prisene så høyt at vi endrer adferd i vesentlig grad.
Vi får håpe det kommer noe godt ut av de ekstra milliardene som sopes inn [emoji57]
Sitat fra: Ketill Jacobsen på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 22:08Det kan du ha rett i, men alt kan bli endret ved innføring av effekttariff.Sitat fra: Oddaa på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 21:07Sitat fra: Ketill Jacobsen på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 19:54AMS vil vel ikke utjevne prisvariasjon over døgnet, men åpner muligheten for å jevnet ut forbruket over døgnet gjennom timesavregning. Dette kan bety at større prisvariasjoner må til, evt nye tariffer basert helt eller delvis på effekt. (Prisvariasjon gir liten mening før prissignalet når frem til kunden og forbruket avregnes tilstrekkelig ofte.)
Variasjon av pris over døgnet kan ikke være grunnen, for den variasjonen er minimal i dag og vil være det også i framtida (se Nord Pool på dagens priser og priser per time over døgnet mange år tilbake) så lenge dagens produksjons- og nettstruktur er noenlunde den samme.
Min forståelse...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Prisvariasjon er et insitament til å fordele strømbruken over døgnet og AMS gjør at folk belønnes om de bruker muligheten. Men verken nå eller i årene framover vil det bli noen særlig variasjon (til tross for innføring av AMS).
Sitat fra: Ketill Jacobsen på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 19:54AMS vil vel ikke utjevne prisvariasjon over døgnet, men åpner muligheten for å jevnet ut forbruket over døgnet gjennom timesavregning. Dette kan bety at større prisvariasjoner må til, evt nye tariffer basert helt eller delvis på effekt. (Prisvariasjon gir liten mening før prissignalet når frem til kunden og forbruket avregnes tilstrekkelig ofte.)
Variasjon av pris over døgnet kan ikke være grunnen, for den variasjonen er minimal i dag og vil være det også i framtida (se Nord Pool på dagens priser og priser per time over døgnet mange år tilbake) så lenge dagens produksjons- og nettstruktur er noenlunde den samme.
Sitat fra: stefse på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 16:50Greia er vel at en skal kunne få et display tilkoblet via HAN-porten som gir kunden nødvendig informasjon?
AMS blir innført ikke for å utjevne årsvariasjoner, men døgnvariasjoner. Men hvor dyr er strømmen i dag kl 17? Måleren forteller det ikke, den forteller vel knapt hva som er øyeblikkseffekten, og langt mindre forteller den hvor mye som ble brukt mellom kl 16-17.
Hvordan skal jeg da kontrollere dette? Det dukker vel opp en faktura etterhvert, med ymse påslag.
Hva slags humbug tariffer ligger da til grunn for beregningen? :-1-:
Sitat fra: Jeronan på lørdag 21. oktober 2017, klokken 15:11Burde være bevis nok ;-)
Tesla has acknowledged the criticism and as such hired the ex-Volvo interior designer some time ago and I think some the first results can already be seen in the interior of the Model 3.
Sitat fra: minibiti på lørdag 21. oktober 2017, klokken 21:52Er dette den samme rapporten som vi har sett før, og som i hovedsak sier at det er rom for 1,5 millioner elektriske kjøretøy i det norske nettet, forutsatt perfekt fordeling av ladingen over døgnet og mellom fasene?
NVE imøtegår en klassisk elbilmyte i ny rapport
https://elbil.no/nve-imotegar-en-klassisk-elbilmyte-i-ny-rapport/
Sitat fra: turfsurf på lørdag 21. oktober 2017, klokken 15:50Javel. I følge meg er TMX mye styggere bakfra.Sitat fra: jkirkebo på fredag 20. oktober 2017, klokken 22:59Helt enig i dette. Kommer av de lave grillene. Blir ikke så brautende. I tillegg er XC90 dritstygg bakfra, bare overgått av sin slektning S90.
Hmm, der er vi ihvertfall ikke enige. Jeg synes XC90 er en av de aller mest vulgære bilene, kun overgått av Audi Q7. Jo større grill, jo mer vulgær etter min mening X'en er ganske anonym synes jeg, litt som BMW X5.
Sitat fra: jkirkebo på fredag 20. oktober 2017, klokken 22:59BMW X7 er nok bilen for deg [emoji6]
Hmm, der er vi ihvertfall ikke enige. Jeg synes XC90 er en av de aller mest vulgære bilene, kun overgått av Audi Q7. Jo større grill, jo mer vulgær etter min mening X'en er ganske anonym synes jeg, litt som BMW X5.
Sitat fra: Lepet65 på mandag 16. oktober 2017, klokken 21:17Det er nok bare Tesla som gjør seg klar til å tilby 2-liters diesel, i tilfelle vektavgiften gjør bilene usalgbare [emoji23]Sitat fra: trykkertor på mandag 16. oktober 2017, klokken 21:07Så blir ikke overgangen fra ICE til el så vanskelig..
Bilene var da mye mer elegant da ladelokket var skjult i "baklyset"
Nå fikk vi gjensyn med det stygge "tanklokket".
Sitat fra: krl på fredag 20. oktober 2017, klokken 20:42
Volvo-interiøret ser altfor "elg-aktig" ut etter min mening. Litt gammelmannspreg. Men byggekvaliteten er god. Estetisk vakkert interiør finner du f.eks. i Mercedes E-klasse og S-klasse med diverse oppgraderinger.