Nye retningslinjer etter hvert som man høster erfaring med el-bil.
Samtidig som at el forskriften tydeligvis har endret seg.
Tidligere 13 A på åpent anlegg med 1.5 m2 (fikk installert i 1999) og 16 A på 2.5 m2. Nå skal jeg få byttet sikringsskap og det blir da 10 A (1.5m2 kabel) og 15A (2.5m2kabel), etter dagens forskrift.
Til vår el-bil har jeg ønsket en 20 A Kurs på 4m2 kabel tilkoblet en 16A Salto lader som har innebygget b-vern.
Med dette skulle vårt el-anlegg hjemme tilfredsstille dagens forskrifter.
På hurra fikk jeg ordnet en 16A kurs med b- vern og 4m2 kabel som ender opp i en cee stikk.
Kan jeg her lovlig benytte ladekladd som lader med 16A?
Eller er det kunne den originale laderen som fulgte med i3'n som kan benyttes lovlig?
Samtidig som at el forskriften tydeligvis har endret seg.
Tidligere 13 A på åpent anlegg med 1.5 m2 (fikk installert i 1999) og 16 A på 2.5 m2. Nå skal jeg få byttet sikringsskap og det blir da 10 A (1.5m2 kabel) og 15A (2.5m2kabel), etter dagens forskrift.
Til vår el-bil har jeg ønsket en 20 A Kurs på 4m2 kabel tilkoblet en 16A Salto lader som har innebygget b-vern.
Med dette skulle vårt el-anlegg hjemme tilfredsstille dagens forskrifter.
På hurra fikk jeg ordnet en 16A kurs med b- vern og 4m2 kabel som ender opp i en cee stikk.
Kan jeg her lovlig benytte ladekladd som lader med 16A?
Eller er det kunne den originale laderen som fulgte med i3'n som kan benyttes lovlig?