Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bkv

#2
Sitat fra: tomrh på torsdag 26. februar 2015, klokken 07:47
Pirelli Cinturato P1 Verde 155/60R15 74 (våtgrep B)
Min i-Miev 2012 trenger nye sommerdekk. Jeg har lite greie på dekkdimensjoner.  Jeg ser at disse fra Pirelli har noe andre data enn de som sitter på. Er det likevel slik at pirellidekkene passer til bilen og de originalitet felgene?
#3
Jeg trenger ny dekk foran. Hvis jeg velger disse Pirelli P1, bør jeg da kjøpe 155 og ikke 145? Passer 155 på originalfelgene?
#4
Bladde i de gamle trådene som det linkes til her, men det ble ikke klart for meg hvilke sommerdekk som gav best resultat. Hvilke dekk kan anbefales?
#5
Jeg fikk vindusviskerarmen byttet på garantien her forleden dag. På grunn av slik rust. i-Miev 2012.
#6
4371 kr for fjerde års service hos MF i Asker.
#8
Sitat fra: tomrh på mandag 23. mai 2016, klokken 23:42
Kan være svakere ja, mitt har vel sikkert 18-19% tap nå, skal måle med evbatmon når jeg får meg obd2-adapter som virker. Sliter med å komme særlig over 100, til tross for dekk med rullemotstand A bak og C foran. Har ikke vært mye 20+ grader ute enda, skylder litt på det, men tror ikke jeg kommer særlig høyere enn 110. Sommeren 2013 kunne det ofte være 140-150 km ved oppstart. Merker at jeg mister km i bunnen, ofte at jeg har 3 streker og bare 13-14 km på GOM, dette pleide å stå på to streker før.

Jeg får håpe det beste. Vår bil fikk faktisk nytt driftsbatteri etter halvannet år pga feil, og jeg
håpet jo at dette skulle forskyve degraderingen.

Måles dette på service?
#9
Kjørte en gang i fjor sommer Røyken -  Modum tur retur. Det var litt over 120 km, men mye 50 og 60 km/t. Gjenstående på guessometeret var litt under 30. Tilsammen altså ca 150 km. Pleide rett som det var å ha 140-150 etter en fullading. I år får jeg ikke mer enn 125. Svakere batteri?
#10
Elbiler i media / Sv: Nytt teknisk konsept på FuelCell elbil
fredag 13. mai 2016, klokken 18:20
Jeg kjøpte en brukt Prius Exeutive for noen uker siden. Kravene var bensinmotor, automatgir, familiestørrelse ,2012 eller nyere og en makspris. Med disse kravene dukket det opp svært mange Priuser. Jeg stiller meg heller likegyldig til hybridteknologien i den, men er fornøyd med at ligger godt an når det gjelder bensinforbruk og jeg vet jo at teknologien nå er velprøvd. Det er ikke drømmebilen, men jeg forstår heller ikke hvorfor noen har slik antipati overfor Priusen
#11
Jeg prøvekjørte den nye Toyota Prius i går. Min plan var at den gamle Volvoen skulle holde til det kom en elbil med lang rekkevidde og overkommelig pris. Slik gikk det ikke og derfor ser jeg på biler. Siden kravene mine er bensinmotor, automatgir og pris på 300000 eller mindre, byr Toyota hybridene seg frem.

Den nye Prius har i følge selgeren fått et "nytt" hybridsystem som er mer effektivt enn før slik at bensinmotoren brukes mindre. I tillegg var det vist gjort forbedringer andre steder også. Han mente at et forbruk på 0,35 l\mil er realistisk på blandet kjøring, mens en brukt Auris Touring han også hadde, brukte 0,5
#13
Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 17. februar 2016, klokken 18:15


Det jeg derimot klager over er at noen doktrinære grågrønne vattnisser forsøker å påtvinge andre en urban livsstil.
Jeg ser ikke helt hvor du finner tvangen. Man kan velge å bo der det er trangt om plassen fordi så mange mennesker har lyst til å bo akkurat der ( i byen) eller man kan la det være.
#14
Sitat fra: Trekkoppbil på tirsdag 09. februar 2016, klokken 21:02

På den måten kan vi få et helt annet miljø, og vi kan bevare det norske miljøet vi er vant til å bo i.
Hvordan mener du dette miljøet ser ut? Hvis du mener de vidstrakte boligfeltene, er disse av ny dato i den store sammenhengen. De blir neppe videreført i samme grad som før.
I min tidlige barndom bodde vi i en leilighet i Storgata. De fleste innbyggerne i den byen bodde slik.
#15
Jeg har også måttet bytte hovedbatteri på min i-Miev 2012 modell. Det skjedde etter halvannet år.

For oss tok det også over en måned før de ble ferdige, og vi fikk ikke noe informasjon utav dem underveis, heller ikke etterpå.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA