Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lazerjack

#1
BMW i3 / Sv: Ladekabel knekt av under lading
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 18:54
Sitat fra: havarka på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 16:32
Lazerjack: Det skjedde i Trondheim.

Takk, kan vel skje hvor som helst dette.
#2
BMW i3 / Sv: Ladekabel knekt av under lading
mandag 17. oktober 2016, klokken 21:30
Sitat fra: havarka på lørdag 15. oktober 2016, klokken 11:40
Jeg våknet i dag til at noen har knekt av ladekabelen i løpet av natten og dratt avgårde med ladekabelen. Noen som har opplevd noe liknende? Og noen som har anbefaling på hvilken kabel som er best å erstatte den med?

Utrolig kjedelig med laderen :(
Er det mulig å spørre hvor dette skjedde ? Jeg lader noen ganger offentlig i Oslo, så greit å være på vakt om det gjelder et spesifikk område.
#3
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 05. oktober 2016, klokken 16:15
Sitat fra: Ferry på onsdag 05. oktober 2016, klokken 10:19
Sitat fra: Lazerjack på tirsdag 04. oktober 2016, klokken 21:38
Brukte parkeringsklimatisering i dag uten at bilen stod til lading. Stod på ca 30 min i Oslo. Ca 5-7 grader ute. Mistet ca 5% batteri på dette. Dog en veldig god og varm bil å sette seg inn i. Kommer garantert til å bruke denne funksjonen fremover da jeg ikke er avhengig å ha 100% batteri tilgjengelig hele tiden

Du kommer til å elske funksjonen mer jo kaldere det blir. Og ingen grunn til å spare på strømmen hvis du uansett har nok. Den største gleden er når kollegar står og skraper is, og jeg kommer til en bil der vannet renner av frontruta. Et slag med vindusviskeren så er alt klart. Har ennå ikke skrapt is på i3-en, etter to vintre.

Ja, helt genialt. Brukte den i dag også, samme tidsrom men var ca 0/1 grad ute. Flere biler rundt meg med is/rim på frontrutene. Omtrent samme tap av batteriprosent. Parkeringsklimatiseringen kan stilles inn på fast tid med gjentakende intervall i appen. Da slipper man å gå inn fysisk på appen å aktivere den. Eller strålende fornøyd med 94ah :)
#4
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 04. oktober 2016, klokken 21:38
Tenkte å gi deg en tilbakemelding på denne. Fikk en i3 94amp i September. Brukte parkeringsklimatisering i dag uten at bilen stod til lading. Stod på ca 30 min i Oslo. Ca 5-7 grader ute. Mistet ca 5% batteri på dette. Dog en veldig god og varm bil å sette seg inn i. Kommer garantert til å bruke denne funksjonen fremover da jeg ikke er avhengig å ha 100% batteri tilgjengelig hele tiden. Blir spennende å følge med utover når temperaturen synker og se hvor mye jeg mister.




Sitat fra: Usikker på detta på søndag 02. oktober 2016, klokken 14:25
Slik jeg leser det har parkeringsklimatiseringen en makstid på 30min før den automatisk deaktiveres. Regner med at dette vil gjelde enten man starter den manuelt via app eller setter en avreisetid.
Vil dette være nok til å få isfri bil i sprengkulde, om morgenen når man skal stresse på jobb? Erfaringer?
Ca hvor mange % av batteriet vil kunne bli spist opp ved en slik klimatisering ved si, 10-15 minus, når bilen ikke er koblet til lader feks når man er oå jobb?

Jeg mener også å ha lest at enkelte deler (batteriet? ) ikke vil forvarmes ved parkeringsklimatisering hvis bilen ikke er koblet til lader?

Er det noe poeng i å klimatisere ved temperaturer mellom 5-15 plussgrader?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA