Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MrOcean

#1
Er det noen her som har tegnet en avtale på denne forsikringen - og evt. benyttet den i praksis? Det begynner jo å bli en del biler som har rundet eller nærmer seg 100" og dette bør jo være et alternativ som vurderes av flere her.

Jeg har selv en 2013 TMS som har gått 70". Jeg har hele tiden vært bevisst at dette er en førstegenerasjonsbil med de ulemper dette medfører. Jeg må allikevel si meg svært fornøyd med måten Tesla har møtt meg på med alle mine issues, så dette har for min del gått veldig greit.

Teslas nybilgaranti er en ting, men jeg er usikker på hvordan forbrukerkjøpsloven regulerer reklamasjonsrett på reparasjoner. La oss si eksempelvis et dørhåndtak på min 2013 modell repareres 2015. Dersom dette går i stykker igjen 2019 - Kan jeg da påberope meg reklamasjonsrett på dette - isolert sett? Med alle utbedringer og oppdateringer jeg har fått utført kan jeg i tilfelle da være rimelig trygg.

Videre er det dette med den utvidede "nybilgarantien". Et fristende tilbud, men spillet blir annerledes; Et kommersielt forsikringsselskap kommer imellom og dere påpeker reservasjoner og egenandeler, og jeg antar selv at en kan komme i situasjoner hvor en "må kjempe sin rett"...

Som dere skjønner er jeg i utgangspunktet svært fornøyd med bilen min, og økonomisk sett ser jeg for meg at det lønner seg å beholde den (vurdert opp mot lån og verditap på en nyere modell). Ønsker derfor innspill på dette - Hva tenker dere og hvilke erfaringer har dere andre med "pionerbiler"?
#2
Model S / Sv: Frunk åpnes av seg selv
søndag 31. juli 2016, klokken 21:57
Dette minner litt om en situasjon jeg opplevde tidligere i sommer. Frunk åpnet etter min kommando, men lot seg ikke lukke. Lukket opp dekselet for festeanordningen inne i frunken og oppdaget at wire'en fra den mekaniske utløseren var stram. Fikk denne til å slippe og problemet har siden vært løst. Jeg vet at ikke alle biler har denne mekaniske override'en, men i min P85+ fra 2013 er denne. Bilen hadde like før vært inne for fiks av blant annet vibrasjonslyder fra dash, så jeg tipper en har vært litt uheldig ved montering og kommet borti noe som forårsaket at wire'en kom i spenn.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA