Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - salvemeum

#1
Sitat fra: Burger på tirsdag 26. juli 2016, klokken 01:23
Etter så mange forsøk på utbedringer uten at de lykkes, kan man ikke få hevet kjøpet?

Ville heller forsøkt det i stedet for å dille med leafspy, overbevise verksted om hva feilen er om du finner noe, prøve å få de til å repare og fortsatt ha en bil med mye feil.

Dersom du vurderer å få hevet kjøpet, så bør du lese deg opp. Ev snakke med NAF om du er medlem.

Vurderer å heve kjøpet, har ikke kjørt mer enn 3500 km med den enda. Så den er jo bortimot ubrukt. Kan jo sjekke med NAF som du sier. Takk for tips
#2
Sitat fra: Olee på mandag 25. juli 2016, klokken 20:30
Sitat fra: salvemeum på mandag 25. juli 2016, klokken 18:06
Bor på Voss :) Så er ikke minste plassen slik sett, men er bare 2-3 ladestasjoner her i området, ellers er det vel 5 mil til nærmeste.

Hva dongle er dette? Har en obd2 dongle i den andre bilen, kan den brukest ?
Hvis du vil kan du låne dongle og LeafSpy hos meg en av de neste dagene, men for meg høres det ut som du bør ta en tur til en forhandler!  :P

Skal på ferie no, men kan ta kontakt etterpå?
#3
Er vel Bose stereo ja, og led nærlys, ikke skinnseter.. da er det sikkert en nordic ja. de korte strekene er tilstanden på batteriet da? og de lange er resterende rekkevidde? Norsk kjøpt ja, på nissan forhandler, ny.
#4
ligger vel på 150 meter her, jobben 70 meter
#5
har bare iPhoner og padder her, fant den der også, men kosta 279 kr. Er usikker hva type den dongelen er, kjøpte den for å overvåke den andre bilen min for 2 år siden. Den er ikke her den heller, så får ikke sjekka hva type det er desverre. Får kikke på den når kjerra er komt tilbake :) er wifi dongle mener jeg.
#6
Bor på Voss :) Så er ikke minste plassen slik sett, men er bare 2-3 ladestasjoner her i området, ellers er det vel 5 mil til nærmeste.

Hva dongle er dette? Har en obd2 dongle i den andre bilen, kan den brukest ?
#7
Er sannelig ikke sikker nå på hva utgave det er, den var ny i november. Så det er den som kom rett før denne med økt rekkevidde kom, den kom vel nå i jan eller feb. Det er den nest dyreste utgaven dette, husker ikke hva navnet var på de. Er vel 3 modeller? en billig en midt på og en dyr? Bilen er ute på tur akkurat nå, så får ikke tatt noe bilder enda. Men mener det er alle streker på batteriet når den er fulladet. Og de stemmer med den % som står også, altså 80%, så er det noen streker som mangler kan man si. Er en bil nr 2, så er ikke jeg som bruker den mest. Uansett så er det jo noe galt med varmeapparat, og den ulelyden som kommer av og til når den står på lading. Dvs den ulelyden har de fått fikset, og det var etter den var borte, rekkevidda ramla nedover. Syns jo også det er snodig at den virker bedre i -15 enn i +25 grader ? Er orginaldekk som står på den, og de er ikke flate :) Veldig moderat bruk ja, siden vi ikke tør kjøre så langt siden denne rekkevidda endrer seg noe voldsomt, bor på bygda så er ikke fullt i ladestasjoner her, og det er ikke så kjekt å kjøre inn til noen private for å få lade heller hehe
#8
Heisann.

Kjøpte en Leaf i November 2015, og var fornøyd med den frem til i Februr ca. Da begynte det en merkelig ulelyd fremme med motor en plass, når den sto på lading. Hørtest ut som et lager som holdt på å skjære seg.
Dersom man tok den av lading, og satte den på lading igjen, så var det stille. Men ikke alltid. Rekkevidden på den da det var rundt -15 viste 146km, ved 80% fullt oppladet. Så det var jeg fornøyd med.
Men så en dag virket kun varmeapparatet på passasjersiden, på førersiden blåste det iskaldt. Var da inn på verksted med den, og de skiftet et eller annet, sa ikke hva, men det var noe med varmeapparatet. Så virket bilen ok en mnd og 2 til.

Da begynte plutselig rekkevidda å gå nedover. Samtidig som temp ute steg.
Nå når det har vært sommer, så er rekkevidda oppgitt til 132km ved 100% oppladet, og ved en tur på 5 km, der det bare er nedoverbakke, og med giret i B og Eco mode innkoblet, så er batteriet nede i 81%, og rekkevidda nede på 90 og noe.
Og da er det som sagt nedoverbakke hele veien.

En annen tur jeg hadde, sto det 80 km til tom "tank" og det var ca 40km hjem. Tok ikke sjangsen, så satte den på lading mens jeg spiste på en kafe.
Da jeg skulle kjøre igjen, var rekkevidda oppgitt til 121.
Da jeg kom hjem, var rekkevidda på 20km.. Altså ned fra 121 til 20, på 40 km bortimot flat veg hele veien..
I tillegg så fungerer nå ikke varmeapparatet skikkelig igjen, det dugger inni bilen om det regner eller er fuktig ute, så må kjøre med vinduer nede.

Har vært inne med bilen 4 ganger nå, og hver gang får jeg den igjen med beskjed om at nå er alt ok. Men ikke noe forklaring på hva eller hva som ikke har vært problemet. De skal ta kontakt å høre hvordan det går, men hører aldri noe fra dem igjen.

Virker veldig merkelig på meg iallefall, at rekkevidda om sommeren er mindre enn om vinteren, og da med 80% ladet på vinter og 100 på sommer. Når jeg kjører på jobb, som er ca 4 km hver vei, så starter jeg med 100% oppladet, og ca 130-140 km oppgitt rekkevidde, når jeg kommer hjem, er den ofte nede i 60-80 km rekkevidde, og da har jeg ikke hatt på varmeapparat eller stereo heller. + at den har stått i B og ECO hele dagen også.

Hjeeeelp... Får jo ikke noe svar hos Nissan. Har hørt flere er misfornøyde med Leafen sin, men mange er også fornøyd. En jeg snakka med mente Nissan brukte flere ulike batterileverandører, og at noen da hadde batteri som ikke var helt i "lodd"..

Er det noen som har noen tips? eller vært ute for lignende ting ?

Mvh
Helge
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA