Ja, ikke så gira på adapter.
Jeg holder til på Kolbotn, rett utenfor Oslo.
Jeg holder til på Kolbotn, rett utenfor Oslo.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: phaugneland på fredag 04. mars 2016, klokken 09:29
Her er videre oppfølging av saken:
Krever samkjøringsregel for elbil
Leder i samferdsel- og miljøkomiteen i Oslo bystyre, Eirik Lae Solberg (H) krever nå at Statens vegvesen innfører samkjøringsregel for elbiler på Mosseveien inn til Oslo i rushtrafikken.
http://elbil.no/nyheter/elbilpolitikk/3746-krever-samkjoringsregel-for-elbil
Sitat fra: Carl Anton Stenling på onsdag 09. mars 2016, klokken 17:12
De som måtte falle for fristelsen til å snike i kollektivfeltet skal vite at det kan føre til at kollektivfeltet blir helt stengt for elbiler. Ved evalueringen av samkjøringsordningen så kommer håndhevelsemulighetene til å bli et tema. Dersom håndhevelsen viser seg å være ressurskrevende pga. mye sniking kan det i seg selv være et argument for å velge den enkle løsningen: Utelukke alle elbiler
Sniking i kollektivfeltet er i tillegg til faren for bot altså en kortsiktig og lite smart handling.
Sitat fra: tomrh på mandag 21. mars 2016, klokken 10:57
Tror du tar helt feil der, Lynvingen. De fleste industrielle land erkjenner at elbil er en viktig løsning for å få ned forurensning. Klimaproblemene som eskalerer gjør dette bare mer og mer aktuelt. Norge er et pionermarked der både maktapparat, infrastrukturplanleggere, bilprodusenter og bilkjøpere kan observere, evaluere og legge erfaringer til grunn for sin egen overgang fra fossil til el, og det kjempes blant bilprodusentene om å ha teknologien klar på forhånd. For alle er bevisst på at dette kommer, markedet vil plutselig ta av på verdensbasis.
Sitat fra: TB på tirsdag 23. februar 2016, klokken 20:36
http://e24.no/bil/naa-er-det-mulig-aa-kjoepe-hydrogenbil-i-norge/23554840
Sitat fra: Elmo på torsdag 18. februar 2016, klokken 15:57
GA registerte kjøretøy har vel også lov.
Sitat fra: Trond Arve på fredag 19. februar 2016, klokken 08:53
Da var skiltene med Gjelder ikke EL-motorvogn oppe, og jeg sneik i kollektivfeltet for første og siste gang. I likhet med de fleste andre elbilistene tok jeg sjansen på at kontrollene ikke begynner før neste uke.
Nesten sju år med kollektivfeltkjøring har vært fantastisk praktisk. Nå blir kroppen sikkert glad for jevnlig sykling fra Hvervenbukta, kombinert med tog og buss når det trengs. Og jeg har iallefall ikke dieselbil .
Sitat fra: Caspar på tirsdag 16. februar 2016, klokken 11:02
Jeg sendte mail til Vegvesenet og spurte om forbudet for elbiler på Mosseveien gjaldt begge veier. De bekreftet at det gjorde det
Sitat fra: Elmo på mandag 15. februar 2016, klokken 17:15Sitat fra: Lynvingen på mandag 15. februar 2016, klokken 16:21Ja de må vel ha det. De "nye" underskiltene både på E18 og på Ring3 i Oslo sier at Elbiler er eksludert men ingenting om Hydrogen.
Er det slik at hydrogenbiler fortsatt har tilgang til kollektivfeltet?
Sitat fra: Mr.Zero på søndag 14. februar 2016, klokken 14:14Sitat fra: Elmo på søndag 14. februar 2016, klokken 00:51
Du får bytte til hydrogenbil
Hehe, ja du sier noe. Plutselig sier Vegvesenet nei til disse også, og da er vi like langt - eller litt kortere... Det er jo ikke én fyllestatsjon sydøst for Oslo, bortsett fra en lokal en på Rosenholm beregnet for HY-bussene.