Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - oklona

#1
Model S / Sv: 75 d slår nedi fartsdumper
søndag 28. mai 2017, klokken 13:36
Hehe, når du kaller deg Diravi, bør du jo duve litt
#2
Model S / Sv: 75 d slår nedi fartsdumper
fredag 19. mai 2017, klokken 13:31
Jeg har S70D med stål, produsert i mars 2016, noen dager før facelift-produksjonen startet, så den har den nye midtkonsollen, og fremstår som en "mellomutgave".

Jeg har tidligere vært ganske så "tøff i trynet", og ment at fartsdumper av den typen som er litt smalere en bilen (en på hver side av veien), alltid kan passeres ved at du kjører i fartsgrensen midt over. -Men på Tesla'en min, slår det nedi, så disse dumpene må jeg kjøre med den ene siden godt oppå. Tilsvarende, på parkeringshuset på jobben, må jeg kjøre veldig forsiktig over "knekken" når jeg kjører opp en etasje.

Dette er ikke noe stort problem i det hele tatt, men litt uvant. -Kanskje spesielt for en som har vært vant med Citroën fra 70-tallet og frem til nå :-)
#3
Model S / Sv: Førstegangsskjøper - 75D vs 90D
fredag 19. mai 2017, klokken 13:21
Mitt inntrykk er at man blir stadig mindre opptatt av rekkevidde etterhvert som man eier en Tesla. -Selvfølgelig mulig det er noe jeg tenker siden jeg har 70D selv, men i det virkelige liv, er det ikke mange ekstra kilometer rekkevidde du får for de 105.000 som er prisforskjell mellom S75D og S90D. -Og når du så legger til at du typisk stopper på de samme SC'ene, de dagene i året at du faktisk kjører langturer, så ser jeg ikke helt at det er verdt det.

-Og for meg, som er vant med moderate ICE-biler, så holder 0-100 på 5,4. Er ikke en gang sikker på at jeg hadde kjent så stor forskjell på 5,4 og 4,4, som S90D har.

-Men jeg snur meg allikevel litt ekstra når jeg ser en 100D, enten det er P eller ikke, for hadde jeg først hatt noen hundre tusen ekstra, hadde det jo sikkert vært kjekt ;-)
#4
Model S / Sv: HomeLink
tirsdag 18. april 2017, klokken 15:10
Takk!
Nå så jeg på bildene av RX-MULTI - receiveren igjen, og ser jo at det faktisk er egen antenneutgang :-) Da er pigtail og antenne med 3m ledning bestilt, så håper jeg å få litt bedre rekkevidde. Veldig greit hvis porten rekker å gå helt opp før jeg kommer frem til garasjen ;-)

#5
Model S / Sv: Bytte reparasjon av luftfjæring
tirsdag 18. april 2017, klokken 14:29
Jepp, jeg kan bekrefte at det var luftfjæring på min C4 Grand Picasso, og det var disse belgene jeg måtte bytte. (Hadde veldig bra serviceavtale, så det kostet meg ikke ei krone.)

Citroën's hydrauliske fjæring finnes dessverre stort sett ikke lenger. Toppmodellene av C5 har muligens den moderne versjonen av dette enda, men de fleste Citroën i dag har stålfjærer.
#6
Model S / Sv: Bytte reparasjon av luftfjæring
onsdag 12. april 2017, klokken 09:32
Hmm... En av grunnene til at jeg ikke har luftfjæring er at på min Citroën som jeg hadde før Tesla'en, måtte jeg bytte begge luftbelgene bak i løpet av de fem årene jeg hadde bilen. (Kjøpt ny.) Jeg vet jo ikke hvilken produsent Citroën bruker, men regnet med at dette var en generell svakhet på luftfjæring.
#7
Model S / Sv: HomeLink
onsdag 12. april 2017, klokken 09:17
Hei, Kvark!
Hvordan har du koblet antennen? Bare avisolert den kabelen som gikk ut, og koblet/loddet til en connector? -Eller byttet ut kabelen som er i controlleren med en coax, som går til connectoren? Dette er jo at veldig bra tips dersom man vil ha litt lenger ledning, og sette opp en utendørs antenne, da! Da slipper man at signalet må gå gjennom porten.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA