Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lutipold

#1
BMW i3 / Sv: Navigasjon og oppdatering av kart?
tirsdag 28. mars 2017, klokken 18:04
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 28. mars 2017, klokken 07:19
Formaterer du pinnen med exFAT så fungerer den med siste oppdatering og...

Nei, det fungerer ikke. Min 32 GB USB-pinne har 30 027 776 kbytes. Innholdet i ZIP-filen er 31 036 765 kbytes. Det er ikke plass.
#2
BMW i3 / Sv: Navigasjon og oppdatering av kart?
mandag 27. mars 2017, klokken 21:04
Jeg har oppdatert kartet ved å benytte en USB-harddisk. Jeg laget en partisjon på 32GB og formaterte den som FAT32. ZIP-filen som jeg lastet ned med BMWUpdateManager, pakket jeg ut og kopierte til harddisken. Det var bare å plugge harddisken i bilen, og så ble kartet lastet inn.

Jeg kjøpte også en "32GB" minnepinne, og den var for trang for 2017-1 oppdateringen.
#3
Sitat fra: LMOR på søndag 28. august 2016, klokken 08:42
På vei tilbake. Første etappe med litt høyere forbruk pga oppstartsforbruk og høyere gjennomsnitt pga få biler ute på veien. (Ingen andre blå i3 sett på hele turen så langt)

Etappe: Destinasjon-Sandvika - Drammen
Utetemperatur: 12 grader, første etappe med forvarmet bil, men ikke innkjørt
Kjørt: +23=23km
Snitt: 14,9
Snittfart: 69km/t
Brukt 3,4kWh hit

69 km/t i snitt på søndag morgen på E18? Det var ekstremt forsiktig kjøring! :-)

#4
BMW i3 / Sv: På langtur med 94Ah
fredag 12. august 2016, klokken 22:35
Sitat fra: TM på fredag 12. august 2016, klokken 07:59
Kjørte fra Asker - Nevlunghamn T/R. 257 km. Hadde ikke fått ladet så nye når jeg skulle hjem, så jeg startet hjemturen med 62 %. Rekkevidden i appen viste da 152 km, så jeg tenkte at jeg da ikke trengte å lade underveis. Men da jeg la inn destinasjonen Asker, så ble estimert rekkevidde bare 102 km. Jeg valgte derfor å kjøre i ECO pro og begrenset hastigheten til 92-95 km/t på E18. Temperaturen i kupeen ble satt til 19 grader.
Etter hvert ble estimatet noe bedre, så da jeg kom til Drammen, så hadde jeg 1 km lenger rekkevidde enn jeg trengte  ;). % SOC var 12 %. Syntes det var litt dristig å gå løs på Lierbakkene med 13 % rest midt på natten, så jeg ladet 2,3 kWh (4 minutter) i Drammen. SOC 19 % Framme i Asker hadde jeg 9 %, så det hadde nok gått hele veien hjem uten lading underveis. (antatt 3 % rest).


Kjørte du etter fartsgrensene på vei til Vestfold? Det er jo mye 100-110 på den strekningen. Det hadde vært litt interessant å vite hvor mye strøm det var igjen når du kom frem til Nevlunghavn.

#5
BMW i3 / Sv: Omtaler/Tester/Bilder/Video - i3
torsdag 21. juli 2016, klokken 14:52
#6
BMW i3 / Sv: Faktisk rekkevidde på nye i3
mandag 18. juli 2016, klokken 22:33
Jeg har ikke sjekket om denne kalkulatoren har vært linket opp tidligere, men som fersk på forumet så tilgis sikkert dobbelposting :-)



Lenke: http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/i/i3/2016/showroom/range_charging.html
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA