Det er vel ganske enkelt slik at man skrur på varmen, så tar bilen seg av resten, og gir deg varme ved hjelp av de midler den har til rådighet, inklusive varmepumpe?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: gr på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 11:03Ja, det var fælt hva jeg rotet det til i det innlegget. Jeg har redigert det nå, selv om det nok er alt for sent. Har vel gått litt for lenge med for lite søvn, antar jeg. Men 380V er fortsatt ukjent for meg.
Vet ikke om jeg forstår alt du skriver her, mener du TN når du skriver NT? Tidligere var vel det 380V, ikke 320V?
Sitat fra: Ionisert på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:28Flere hull? Ja, det er jo sant nok, jo flere ladere jo flere hull blir det mellom dem.
Da er hullet mellom Trøndelag og Nordland nede på 120km, og flere kommer.
Sitat fra: chiller på søndag 15. oktober 2017, klokken 22:52Jeg og. Men jeg fikk ofte problemer med den på Fortums ladere, så jeg bestilte en fra dem direkte. Elbilforeningens brikke har alltid virket fint på GKs ladere for meg.
Jeg bruker den jeg fikk fra elbilforeningen hos både fortum og grønn kontakt.
Sitat fra: torle på søndag 15. oktober 2017, klokken 09:50Offtopic eller ei, jeg ser ikke helt hvordan du trekker konklusjonen du kommer til. Det krever utvilsomt data om blybatterier som du ikke nevner. For eksempel: Hvordan beregnes oppgitt Ah vanligvis? Og hvordan ser egentlig utladningskurven for et blybatteri ut?
Ser en på at vi har 40Ah batteri som i toppladet tilstand vil få hvilespenning ( i god tilstand) på 12,8v , synker spenning til 10,5v er et blybatteri tomt (dvs spenninger under dette kan skade batteriet) ergo den tilgjengelige strøm som er på et 40Ah batteri blir ca 40% av oppgitt Ah så med andre ord har en i en Soul 16Ah som kan trekkes fra et fulladet batteri før det kan ta skade ved forbruk uten lading.
Dette ble vist offtopic...