Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Plenklipper

#1
BMW i3 / Sv: Priser på brukte i3
fredag 27. oktober 2017, klokken 11:38
Jeg har fulgt med på finn.no en drøy måneds tid i forbindelse med salg av min i3, for å se litt hvor jeg skal legge meg i pris, og dette er hva jeg har observert:

Siden 21. september er det lagt ut 82 forskjellige annonser på 2017 modell 94Ah Fully charged som jeg har sett. 68 av disse er solgt, med en gjennomsnittlig liggetid på finn.no på 8 dager. Bare 3 biler er annonsert flere ganger med forskjellig eier.

35 annonser er lagt ut av privat selger, 13 av bruktbilforhandlere og 34 av merkeforhandlere. Henholdsvis 33, 7 og 28 av disse er nå merket som solgt, med en gjennomsnittlig liggetid på 10, 8 og 7 dager.

Snittprisen i annonsene ligger på over 329 000 kr, og snitt på km-stand er 9.000 km.

Dette er selvfølgelig min egen meget uoffisielle statistikk, men det ser ut til at de ligger meget høyt, og likevel blir solgt. Hva de blir solgt for er selvfølgelig en annen sak, men egen erfaring tilsier at man lett får slått av ca 10 - 15 000 kr hos forhandlere, men deretter er det vanskelig å hente så mye mer.
Jeg fikk også antydet en innbyttepris ca 40 000 kr under "markedspris" fra merkeforhandler, så jeg tviler på at det er så mye mer å hente med tanke på at bilene kun ligger inne en ukes tid. Hos de private vil jeg tro det er mer å hente.

Selv synes jeg det gikk helt greit å selge privat. La meg på et litt edruelig prisnivå og fikk solgt 10 000 kr under annonsert pris.
#2
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 12:34
Skrev kontrakt på en i3S i Imperialblå 21.september. Tidligste levering uke 51.
Bestilte utstyrsnivå Fully Charged, samt Apple CarPlay forberedelse.

Ser virkelig frem til å teste de nye fjernlysene, det var nok utslagsgivende for å bestille en ny allerede.

Spent på hvordan bruktmarkedet og prisene på 94Ah-utgaven utvikler seg fremover. Jeg ser 94Ah FC utgaven holder seg meget godt. Hvor lenge skal man vente før man selger den gamle? Ønsker jo selvfølgelig å kunne kjøre i3 helt til den nye blir levert.
#3
BMW i3 / Sv: Hadde dere kjøpt BMW i3 igjen eller annen el bil
søndag 30. juli 2017, klokken 22:52
Har rundet 25 000 km siden 12.9.2016 med min og jeg må si meg meget godt fornøyd.

Mine største ankepunkter må være fjernlysene og lastekapasitet. Legg til dobbel rekkevidde og 1300 kg tilhengerkapasitet så hadde den dekket alle mine behov.
Har regnet og regnet på kjøp av Tesla X75D etter de nye prisene kom for noen dager siden, men finner ut at i3 dekker mine behov i 98% av tilfellene, så den eneste grunnen til å kjøpe ny/større elbil pr. nå er for å dekke "vil gjerne ha" behovet. Jeg tror det vil skje mye og komme mange gode alternativ de neste to til tre år, så det kan nok være greit å sitte litt på gjerdet ennå.

Så svaret på om jeg hadde kjøpt i3 igjen akkurat nå blir nok ja.

Sitter forøvrig å ser litt på svenske ladestasjoner i kveld, satser på en 740 km lang ferietur fra trøndelag til Stockholm i morgen tidlig. Med i3 såklart! :-)
#4
Jeg har ikke like mange km på min i3, men jeg er av samme oppfatning.

Har pendlet siden 2008 med ca 150 km t/r, og på ca 240 000 km med BMW, har jeg ikke hatt en eneste uforutsett driftsstans foruten en punktering.

2008 118d (demo-kjørt):
160 000 km, eneste påkost på denne kjørelengden var serviceavtale, dekk og bremseklosser bak.
Verditap på ca 1 kr/km.

2014 320d xDrive (kjøpt ny):
65 000 km, kun utgift på serviceavtale til 7999,-, men verditap vil jeg helst ikke tenke på...   :-\

2016 i3 94Ah:
ca 16 000 km fra 12. november, ca 5000,- i utlegg på serviceavtale.

Jeg har hatt gamle og nye BMW'er uavbrutt siden 2003, og min erfaring er at så lenge man behandler de greit, passer på og følger opp, så er det pålitelige og rimelige biler å holde.  :)
#5
BMW i3 / Sv: Trondheim - Storlien
onsdag 14. september 2016, klokken 13:53
Sitat fra: bromm på onsdag 14. september 2016, klokken 13:33
Sitat fra: Plenklipper på onsdag 14. september 2016, klokken 12:49
Om det er schuko tilgjengelig på ladestasjonen på coop aner jeg ikke, men skulle det bli krise kan du alltids få en KWh eller to i schukostikk hjemme hos meg.
Det er som sagt to ladestolper (m/Type 2- kabel og plugg) på Coop Extra. Den ene er gratis, og den andre er betalingsløsning fra clever.dk

Når det gjelder 94Ah fra Trondheim, så kan jeg sitere en av mine kollegaer som tok turen sist Lørdag: "Tok en tur til Storlien i dag, lading ikke nødvendig, har 25% batteri igjen, 50km. Totalt var turen 200 km
#6
BMW i3 / Sv: Ekstrautstyr til BMW i3
onsdag 14. september 2016, klokken 13:46
Sitat fra: Ferry på onsdag 14. september 2016, klokken 13:13
Er dette originale matter? http://bmwfans.info/parts-catalog/I01/Europe/i3-IB1/L-A/2014/browse/retrofitting_conversion_accessories/floor_mats/

Jeg bruker de originale stoffmattene og er fornøyd med det. Tenkte jeg kunne kjøpe nye om de blir utslitt. Til denne prisen er ikke det noe å lure på. Men de originale er akkurat like fine etter 2 vintre og 40.000 km

Alle deler på denne siden er originale BMW.

Jeg hentet min "Fully Charged" i3 i går, i bestillingen er det spesifisert stoffmatter fra fabrikk. Disse lå pent i bagasjerommet, for i tillegg til disse var det sendt med / lagt inn matter av denne typen:
https://acscat.bmw.com/internet_bmw/servlet/productDetails.do?productId=53387085&language=no&nscId=1113&localePath=/NO/no&ts=1473852920187&from=2&specialId=-1&fromSpecial=

Ser for meg ut som noe BMW i-accessories av noe slag. I fasongen ligner de på stoffmattene, men har virker å være en slags gummioverflate på de.

(Delenr. 51472348072 & 51472353819)
#7
BMW i3 / Sv: Trondheim - Storlien
onsdag 14. september 2016, klokken 12:49
For å svare på det siste først; Nei, ladestolpen ved Sissels Spiseri er ikke lenger tilgjengelig.

Når det gjelder første spørsmål må nesten noen andre svare deg på, siden jeg har under 24 timers erfaring med elbil. Men en 94Ah bruker i alle fall under 40% av batteriet fra Meråker til Lade (!) uten videre økonomisk kjørestil og med 22 grader i kupeen i oppholdsvær og 10 grader.  :)

Om det er schuko tilgjengelig på ladestasjonen på coop aner jeg ikke, men skulle det bli krise kan du alltids få en KWh eller to i schukostikk hjemme hos meg.
#8
BMW i3 / Sv: Ekstrautstyr til BMW i3
onsdag 14. september 2016, klokken 12:37
Oversikt over delenummer til orginal-deler, ekstrautstyr og duppeditter fra BMW kan man finne i delekatalog her: http://bmwfans.info/parts-catalog/
Min erfaring er at din lokale merkeforhandler skaffer deler til en grei pris, faktisk billigere enn https://www.gsbildeler.no/ om man får rabatt. Billigst er det derimot stort sett alltid hos http://www.koed.dk/no/.
#9
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
torsdag 08. september 2016, klokken 13:28
Fikk nettopp en gladmelding fra selger - en blå fully charged var ankommet forhandler og det blir utlevering tirsdag klokken to.  :D

Ser virkelig frem til å prøve elbil-pendlig og se om det har noe for seg for min del.
#10
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
fredag 26. august 2016, klokken 08:57
Signerte bestilling 30. Mai, og fikk antydet tidligste overlevering uke 42.
Når jeg endelig fikk kontakt med selger denne uka fikk jeg beskjed om at den allerede va produsert og på vei opp, skulle få nærmere beskjed når selger fikk leveringsdato fra transportøren. Fikk ikke vin-nr eller produksjonsdato. Jeg vet det varierer litt hvordan produksjonsdato treffer i forhold til utskiping ol., men er det noen som har erfaring på hvor lang tid man kan forvente på levering etter produksjon? Skal leveres i trøndelag, så det går sikkert noen dager ekstra for frakt opp hit også?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#11
BMW i3 / Sv: Når får vi bilene våre?
torsdag 14. juli 2016, klokken 10:41
Jeg bestilte min første elbil i slutten av Mai, en Protonic Blue Fully Charged 90Ah.
Burde nok luktet på elbil-konseptet for lenge siden da jeg pendler 150km t/r Trondheim til jobb, men har hatt litt bekymringer ang rekkevidde på tidligere modeller. Er en svoren BMW-mann, så når i3 kom med lengre rekkevidde var valget egentlig enkelt.  :)

Signerte kontrakt 30 Mai hos Sulland i Trondheim, fikk oppgitt "Tidligste, ikke-bindende uke for overlevering: 42/2016".
Har litt blandede erfaringer med forhandleren, så jeg er litt spent på hvordan dette går.  ::)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA