Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PiqueMacho

#1
Tak for svar allesammen.
Jeg har kontaktet værkstedet i dag og fået at vide at der står "check the normal chargeing port" og check stikforbindelser, så jeg prøver lige at få det gjort...værkstedet have forbindelsesstikket skilt af, da de kiggede på den første gang.
Nogen som har et forslag til den letteste måde at rense forbindelsesstikket til bilen?
Jeg har selv været med til at lave stikforbindelserne da vi satte ladeboksen op, så jeg er sikker på at der er en solid jordforbindelse.
Jeg kan se at de har udskiftet batteriet med et nyt - det gamle havde to kollapsede celler sagde de hos værkstedet. Det viser ca 13v når bilen er tændt og ca 14 når jeg bruger viskerne, så det er fint.
Jeg har en fornemmelse af at Nissan Danmark ikke er særligt erfarne med leafen og det virker nogle gange lidt som om man selv skal komme med forslag til løsninger på eventuelle problemer - Ser ud til at erfaringen er større i Norge, hvor det er mere almindeligt at servicere elbiler...i heldige asener ;)

#2
Hejsa
Jeg har fået et problem med min hjemmelader (pod-point/16amp) eller min leaf fra april '13?
Efter bilen har været til årligt service i april har den udviklet en fejl.
Når jeg har ladet op og tænder bilen om morgenen lyser det gule electrical vehicle warning light (gul bil med !). Jeg slukker og tænder så bilen igen og så forsvinder lampen/advarslen. Det sker ikke når jeg lader på arbejdet med almindelig 10amp stik til stikkontakt.
Jeg har haft bilen inde hos Nissan som tjekkede forbindelser i ladesystemet, da de mente det var her fejlen sad, men de fandt ingen fejl og mente derfor at det måtte være min oplader der var forkert opsat og at jeg skulle få en elektriker til at tjekke den.
Lade stationen er opsat af en elektriker for ca 9 måneder siden og der har ikke været nogle problemer overhovedet indtil bilen kom tilbage fra service.
Jeg har argumenteret overfor dem at det formodentlig er en fejl på bilen, da ladestationen er et meget simpelt system og det meste af elektronikken sidder i bilen.
I weekenden døde bilen så fuldstændigt og kunne ikke starte. Jeg målte en spænding på 5,38V på 12v batteriet og ringede til Nissan igen.
De har nu haft bilen inde og skiftet batteriet og jeg troede så at alt var godt...
Men da jeg var ude ved bilen i går eftermiddags, var fejlen med den gule advarselslampe tilbage (efter opladning).
Er der nogen som har en ide om hvad der kunne være galt. Jeg skal nok få nogle mere præcise informationen om hvad fejlkoder de har aflæst hos Nissan.
Mvh
PiqueMacho
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA