Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Snorre

#1
BMW i3 / Sv: Varmen blir borte i kupéen etter kort tid
onsdag 18. oktober 2017, klokken 10:57
Har samme problem selv. Den har stått på verksted nå i 1mnd. Leverer kun kald luft.
#2
BMW i3 / Sv: Drivverk feil / Drivetrain error
onsdag 20. september 2017, klokken 17:16
Jeg fikk denne feilen tidligere iår. En styringsenhet ble skiftet ut. Ca en uke på service.
#3
Sitat fra: Orbit på torsdag 07. september 2017, klokken 19:38
Det har vært enkelte problemer med ventiler i kjøle-/varmesløyfen som ikke åpner/lukker som de skal. En sjekk på verksted vil raskt kunne diagnostisere dette.

Takk Orbit  :D :+1:
#4
Har etter 1års eie av i3 fått problemer med ventilasjonen. Leverer kun iskald luft nå, selv på maks. Får kontakte i3 omgående. Noen andre med samme erfaring?
#5
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 11. april 2017, klokken 11:44
Sitat fra: Orbit på tirsdag 11. april 2017, klokken 09:39
Er du klar over at du må låse igjen dekselet på ladestolpene i Oslo (de av gammel type med Schuko) før det blir strøm i kontakten?

Aha! Nei det var jeg ikke klar over. Takk  :-X
#6
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 11. april 2017, klokken 09:24
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 11. april 2017, klokken 09:18
Sitat fra: Snorre på mandag 10. april 2017, klokken 19:42
Ladekladden min er helt dau etter 6mnd med bilen. Noen som har lignende erfaringer?

Enten så virker den eller ikke. Er den brukt ute kan de vær vann som har trengt inn. Gå der du kjøpte den å få en ny !

Virket visst hjemme på 10amp, men i Oslo på aker brygge virket den ikke. Prøvde flere ladestolper der alle andres virket.
#7
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
mandag 10. april 2017, klokken 19:42
Ladekladden min er helt dau etter 6mnd med bilen. Noen som har lignende erfaringer?
#8
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
torsdag 06. april 2017, klokken 15:06
Sitat fra: Orbit på torsdag 06. april 2017, klokken 14:59
Sommerdekkene er asymmetriske i forhold til inn/utside (det bredeste dreneringssporet skal være ytterst), men ikke rulleretning. Det er derfor ikke noe spesifikt venstre-/høyrehjul. [Eldre i3 har høyre/venstre felg, og da spiller det en rolle hvilket hjul som monteres hvor]. Du kan derfor sette hjulene på fritt valgt side (men må ta hensyn til foran/bak slik du allerede har nevnt).

Vinterdekkene har retningsbestemt mønster for rulleretning, men ikke spesifikk inn-/utside. Siden alle 4x har samme dimensjon, kan du rotere hjul foran/bak for å fordele slitasje [men ikke bytte side uten å ta de av felgen].

Dette betyr dette at så lenge du har riktig dimensjon (både sommer- og vinterdekk), så er det bare en dekkvariant å ta hensyn til ved bestilling.

Tusen takk for godt og utfyllende svar. Da var dekkene på plass  8)
#9
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
torsdag 06. april 2017, klokken 14:02
Hvordan ser man forskjell på hvilken side Bridgestone dekkene skal være på? Jeg vet at de store skal være bak, men på hver side får jeg ikke mønsteret i samme retning og det er kanskje ulike balanseringsbrikker på hvert dekk?
#10
BMW i3 / Sv: Tips og råd FØR kjøp av BMW i3
fredag 17. mars 2017, klokken 14:58
Sitat fra: jcnorway på fredag 17. mars 2017, klokken 14:53
Har til gode å prøvekjøre, men skal prøvekjøre en Hyundai Ioniq i helgen og en BMW i3 FC helgen etter.

I følge forhandler kan BMW i3 kan leveres siste halvdel av mai og Hyundai Ioniq i løpet av juli. Tatt i betrakning dette, samt at det skiller 32 000 kr mellom BMW i3 94Ah FC og Hyundai Ioniq Electric m/ALT utstyr og vinterhjul i favør Hyundai Ioniq - hva ville du valgt?

Basert på hva jeg har lest meg opp på, samt sett på Youtube, så er BMW i3 en MYE morsommere bil å kjøre. Samtidig er det mye positivt å lese/se om Ioniq også, i tillegg til at den praktiske biten med denne bilen i forhold til f.eks. bakseteplass, bagasjeromsplass osv. gir ekstra pluss i forhold til i3.

På en måte så heller hjertet litt mot i3, men samtidig så sier den fornuftige stemmen i meg at Ioniq er et bedre valg... What to do...  ???

Mulig svaret gir seg selv siden jeg poster på BMW-delen av forumet, men har såpass tro på BMW-folket her at jeg tror det går an å få noen gode tanker og mer eller mindre nøytrale vurderinger av disse to opp mot hverandre ;)

Jeg har ikke prøvekjørt Ioniq, men kan skrive under på at i3 er utrolig gøy å kjøre. Har hatt bilen siden september 2016. Tenk videre på at du får igjen noe av mellomlegget ved videresalg.
#11
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
mandag 13. mars 2017, klokken 17:43
Noen som vet hvordan man endrer "trip" til KM bilen har kjørt fra dag1 i infodisplayet over styret?
#12
BMW i3 / Sv: Tips og råd FØR kjøp av BMW i3
lørdag 11. mars 2017, klokken 16:32
Sitat fra: jcnorway på lørdag 11. mars 2017, klokken 15:52
Har nettopp kommet hjem etter å  ha sett på bilen hos forhandler. Ble litt i tvil på utvendig fargevalg. Fruen vil helst ikke ha "fluid black". Så også en hvit, en protonic blue og en grå versjon. Foreløpig holder man dørene åpne for protonic blue og mineral grey. Noen som har råd om fargevalg? Har grå bil idag så spørsmålet er vel om man skal kaste seg ut i en helt annen farge eller ikke...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har en Protonic Blue... veldig fornøyd! Den får definitivt oppmerksomhet.
#13
BMW i3 / Sv: Nye lynladere
fredag 03. mars 2017, klokken 16:47
Sitat fra: Engevi på fredag 03. mars 2017, klokken 13:37
Begrensning er 50Kw ???

Jeg leste at kombo kontakten har maks lading på 86kW. Kanskje vi kan få litt raskere lading? :)
#14
BMW i3 / Nye lynladere
torsdag 02. mars 2017, klokken 21:18
Danske Clever og E.ON etablerer seg i Norge med lynladere mellom de store byene i samarbeid med YX. Fortum Charge & Drive utvider samtidig tilbudet med lynladere mellom Oslo, Stockholm og Helsingfors.

De danske ladeoperatørene Clever og E.ON samarbeider med YX for å etablere lynladere mellom Oslo, Kristiansand, Stavanger, Bergen og Trondheim. I perioden 2018 til 2020 vil det bli lynladere på 20 YX-stasjoner mellom storbyene. Nettverket av lynladere vil også bli knyttet til resten av Skandinavia og Europa.

Samtidig melder Fortum Charge & Drive at de etablerer tilsvarende nettverk av lynladere mellom Oslo, Stockholm og Helsingfors. De første fire hurtigladestasjonene med den nye standarden skal bygges i løpet av 2017.

De nye lynladestasjonene er beregnet på bilmodellene som kommer på markedet fra 2018, som har over 300 kilometers rekkevidde. I praksis betyr dette at de nye elbilene vil være i stand til å kjøre lengre distanser på samme tid som en bensin- eller dieselbil.

De nye hurtigladerne vil gi en effekt på 150-350 kilowatt (kW). Til sammenligning gir dagens hurtigladestasjoner en makseffekt på 50 kW. Med dette tilbudet vil kommende elbiler kunne lade opptil 6 ganger raskere.


Hva er begrensingen til i3 94Ah? Kan den lade 350kW?   :)
#15
Har stoff interiøret og synes det er helt topp. Men det høres ut som du allerede har bestemt deg  ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA