Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EK

#1
Nissan e-NV200 / Sv: E-nv200 med 40 kwh
onsdag 04. oktober 2017, klokken 12:36
Takk for innsikt om luftmotstanden.
På forrige tur da vi nærmet oss skilpadde på vei til ladestasjon gikk vi ned i 40km/t og det er vel der optimal kjørelengde ligger. De siste prosentene gav i allefall flere prosenter. Men da kom jeg til å tenke på om det ville hjulpet luftmotstanden i høyere hastighet om bilen hadde en avrunding bak og ikke flat dør. jeg tenkte dette som en pyramide som ble festet til bakdøren og som derfor gjorde at bilen slapp luften lettere. Dette er jo litt sært, men det hadde vært morsomt å vite om det hadde økt rekkevidden.

#2
Nissan e-NV200 / Sv: App styring e-nv200
søndag 27. august 2017, klokken 18:06
Gratulerer. Du skal kunne bruke Nissan EV appen. Du ha ha chassis nummeret for å registrere. Det står i frontvinduet. Bilen sender og mottar SMS så det tar litt tid. Du kan også bruke You+ på Nissan.no. Lykke til!


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Elektriske utfordringer / Sv: Veihjelp - "død" elbil
fredag 11. august 2017, klokken 23:25
Opplevde også flatt batteri, men heldigvis hjemme. Det skjedde etter at jeg støvsuget bilen og skrudde på bilen for å høre musikk. Det er en bryter i døren på førerplass som skrur av strømmen. For å ikke tømme batteriet må en altså åpne og lukke førerdøren etter at bilen har stått på. Viktig å huske hvis en er på tur og parkerer et sted der det er trangt og en derfor går ut å¨passasjersiden. Jeg satte på lading av det lille batteriet og så virket bilen greit igjen.
#4
Nissan e-NV200 / Sv: Dieselvarmer i ENV200
onsdag 19. april 2017, klokken 22:25
Takk for kommentar. Tror starttemperaturen på batteriet har mest å si. Varmeapparatet skal ikke varme batteriet direkte med mindre det er veldig kaldt, i følge denne gjennomgangen: https://transportevolved.com/2014/06/12/nissan-e-nv200-show-change-policy-battery-heating-cooling/

På den annen side er min erfaring at batteriet varmes når varme over fjernkontroll skrues på (setevarmer, rattvarmer og resirkulering av luft). Dette tyder på at det å resirkulere varm luft fører til at batteriet varmes fortere.

Det ville jo vært fint å kunne styrt dette litt mere selv slik at en kan starte bilen på kalde dager med varmt batteri.
#5
Nissan e-NV200 / Sv: Dieselvarmer i ENV200
mandag 17. april 2017, klokken 09:24
Her er bilde
#6
Nissan e-NV200 / Dieselvarmer i ENV200
mandag 17. april 2017, klokken 09:21
Hei,
jeg har fått installert en Eberspracher webasto dieselvarmer i min env200. Da jeg la den inn til Autoteam var det et håp om å få lagt selve kannen under panseret, dette ble det dessverre ikke noe av så kannen er festet i siden i bagasjerommet.

Erfaringene så langt er at varmeren virker, rekkevidden på vinterstid øker med rundt 20%. Det er litt underlig med varme som kommer bakfra og kald luft som kommer forfra, så en bruk med litt varme fra bilens eget anlegg pluss dieselvarmeren gir bedre komfort.

Jeg bruker den bare på lengre turer og jeg har ikke fått prøvd den på veldig kalde dager.

På forrige langtur la jeg merke til at batteriet tok lang tid å lade på en hurtiglader og var like kaldt som da jeg dro så det kan virke som at batteriet varmes av bilens egen varmer, men ikke av denne.

Med dieseltanken bak så frykter jeg jo lukt, men det har ikke vært et problem. Det er en slik enveis lufting på tanken. Bruken er opp til en liter diesel per time. Jeg bruker biodiesel fra shell (60%) i påvente av en leverandør av 100% biodiesel i mitt område. Denne lukter mindre og skal brenne renere enn vanlig diesel.

Prisen for installering var 23000kr. Det siste bildet viser strømforbruk på 15kwh/100km på tur hjem fra påskefjellet i 5 grader varme, noe som er veldig bra for denne bilen.

Jeg håper en leverandør kan komme med en løsning der tanken legges i motorrommet.
#7
Nissan e-NV200 / Sv: Vindusviskere - tips om merke?
mandag 14. november 2016, klokken 12:57
Jeg har samme problem. Gjelder den venstre viskeren. Jeg tror det skyldes for hardt trykk mot ruten. Har ikke funnet en løsning ennå, dessverre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA