Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Heffo

#1
BMW i3 / Sv: Lade problemer etter Software oppdatering.
tirsdag 25. april 2017, klokken 12:25
En liten oppdatering. Etter to besøk på verksted ble det konstatert feil i elektrisk styreenhet for batteriet.
#2
BMW i3 / Lade problemer etter Software oppdatering.
onsdag 19. april 2017, klokken 14:54
Min i3 var nylig inne til førstegangs service etter ca 45000 kjørte km, i den forbindelse ble det foretatt en software oppdatering. Etter oppdateringen nekter bilen å lade fra den faste ladestasjonen i garasjen. Det går fint å bruke laderen som fulgte med bilen samt å hurtiglade. Det er ikke feil på laderen i garasjen da den lader andre elbiler uten problem.

Er det noen andre som har fått ladeproblemer etter å ha oppdatert software?

#3
Hyundai Ioniq / Sv: Ladeboks
tirsdag 28. februar 2017, klokken 10:33
Sitat fra: Elmo på fredag 24. februar 2017, klokken 12:21
Sitat fra: Heffo på torsdag 23. februar 2017, klokken 14:48
nilsen_79. Kan du si noe mer om dine problemer?
Han har vel ikke problem, når han vurderer å kjøpe Ioniq ??

Sitat fra: nilsen_79 på onsdag 23. november 2016, klokken 21:09
Vurderer sterkt Ioniq.

Sorry denne var et spørsmål til autopass
#4
Hyundai Ioniq / Sv: Ladeboks
torsdag 23. februar 2017, klokken 14:48
nilsen_79. Kan du si noe mer om dine problemer? Jeg har problem med at lading ikke starter på nytt når den programmerte forvarmingen starter på en BMW i3. Jeg lader med en Tesla Wall Connector.
#6
BMW i3 / Sv: Forvarming av bil ved lading fra fastladestajon.
mandag 07. november 2016, klokken 07:58
Da har jeg fått testa litt mer:

* Det hjelper ikke å sette avgangstid 20 minutter før reell avgangstid, batteri lading starter ikke etter endt forvarming.
* Det har ingenting å si om det er en eller to biler tilkoblet ladene.
* Uavhengig hvilken lader som benyttes startes ikke lading på nytt under forvarmingen.
* Det blinker gult lys i lade luken på i3n når jeg låser opp bilen. 
* Den andre elbilen, ikke i3, starter lading på nytt ved forvarming.

Hva tror dere kan jeg ta dette mot BMW, er det en software feil?

#7
BMW i3 / Sv: Forvarming av bil ved lading fra fastladestajon.
tirsdag 01. november 2016, klokken 13:26
Det er lagt opp 20amp 3 fas til de to ladene, dvs maks 13,8kw totalt.
Jeg har 60ah version av i3(lader kun enfas), hvis den lader alene får den 4,6kw hvis to biler er tilkoblet får den 2,3kw.

Problemet er at den ikke starter å lade igjen når forvarmingen starter.   
#8
BMW i3 / Forvarming av bil ved lading fra fastladestajon.
tirsdag 01. november 2016, klokken 11:38
Har fått installert to faste ladestasjoner i garasjen med lastdeling. Dette fungerer bra med et unntak, forvarming av bilen hver morgen. Bilen starter ikke lading av batteriet igjen når forvarmingen starter, noe som gjør batteriet ikke er fulladet ved avreise. Når jeg tidligere brukte den medfølgende ladekladden startet ladingen på nytt når forvarmingen startet. Bilen var da alltid fulladet før avreise unntatt de aller kaldeste dagene.

Er det noen som lignende erfaringer med lading fra fast ladestasjon å forvarming av bilen?

#9
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 12. oktober 2016, klokken 10:04
Sitat fra: Ara på onsdag 12. oktober 2016, klokken 07:18
Har en 2014 i3, hvor kabelen på ladekladden har sprukket opp akkurat der den går inn i kladden. Dette har ført til at de innvendige kablene har blitt synlige og jeg ser at også de begynner å bli dårlig isolerte.
Anser dere dette som en garanti-/reklamasjonssak?

Jeg hadde samme feil på min ladekladd, fikk nettopp byttet denne på garanti, uten kost. Bilen er registrert i juni 2015.
#10
Lading av Tesla / Sv: Trenger hjelp fra Ladeekspert - Forvirret
fredag 09. september 2016, klokken 07:39
Da er 2stk Tesla Wallbox installert i garasjen. Disse er sikret med 20A og satt opp med lastdeling.
Det ser ut som om dette virker etter hensikt, er bare en detalj som jeg stusser litt på. Med kun Teslan tilkoblet viser displayet 3 x 16A med begge bilene tilkoblet men avsluttet lading av BMWn viser displayet i Teslan 3 x 14A. Er det noen som vet hvorfor jeg ikke får full effekt? 
#11
Har hatt befaring av elektriker for å sette opp to Tesla Wall Connector i garasjen. Har 400v TN nett.
Ønsket å få lagt opp 32A sikring å satt opp de to Wall Connectorne med lastdeling.

Elektriker sier at jeg maks får sette inn 20A sikring hvis jeg ikke øker inntakssikringen til huset.

Hva vill jeg få av lade fart fra 20A sikring med to Wallconnector på lastdeling når jeg har en
Tesla med enkeltlader og en Bmw i3 med enfaselader (max 7,2kw) tilkoblet?

Hvor smart er lastdelingen til Teslas Wall Connector? Vill den lade Teslaen med to faser en Bmwn med en? Noe som i mitt hode ville gitt raskest lading til begge hhv 9,2Kw og 4,6kw?     
#12
BMW i3 / Sv: Original Blå BMW Mode 3 type 2 (opptil 32 A)
tirsdag 28. juni 2016, klokken 08:35
Takk for svar.
Da må jeg få lagt til trefase kabel på handlelisten, skall få installert 400v trefase 11kw veggboks til høsten.
Denne vill jeg da kunne få 3,6kw ut av til i3en hvis jeg har forstått det riktig?
#13
BMW i3 / Original Blå BMW Mode 3 type 2 (opptil 32 A)
mandag 27. juni 2016, klokken 12:58
Er den originale Blå  BMW Mode 3 type 2 (opptil 32 A) kabeln som fulgte med bilen i 2015 en eller tre faset? Noen som vet? :o
#14
Model S / Thule Raceway 991
fredag 24. juni 2016, klokken 07:53
Det har kommet et nytt sykkelstativ fra Thule for montering på bakluken, Raceway 991. Det står i brukermanualen  at dette stativ passer til bla Audi A5 Sportback som har lignende form faktor som Model S. Hva tror dere er det mulig å bruke?

https://www.thule.com/en/gb/bike-rack/trunk-bike-racks/thule-raceway-991-_-991001
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA