Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tassen

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Mistet LTE/mobilnett
fredag 22. juni 2018, klokken 17:47

Corrections: Replace Connectivity Board, MCU Equipped With Gyro Board (SIM Extender)
Feilsøkt på nettproblem. Kontrollert antenner og antennekabler. Ikke funnet noe feil. Funnet intern feil i modem.
Skiftet LTE modem i MCU. Fungerer nå som tiltenkt.
#2
Model X 2014 - 2022 / Sv: Mistet LTE/mobilnett
tirsdag 22. mai 2018, klokken 17:28
Har utført det du beskriver etter å ha ringt service/support. Har manglet det i 2 uker. Helt død. Aldri skjedd før med min bil. Har hatt god dekning over alt. Bilen stod parkert over 4 dagers tid under åpen himmel på flyplassen. Når jeg kom hjem var den død på signalet. Kun wifi som funker.
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Mistet LTE/mobilnett
mandag 21. mai 2018, klokken 14:01
Ja de var behjelpelig men klarte ikke løse problemet. Ba meg ta alt jeg hadde gjort før samt ta hovedstrømmen og vente 5 min. De mener det er hardware problem sannsynligvis antenne. Må bare vente på servicetime.
#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: Mistet LTE/mobilnett
søndag 20. mai 2018, klokken 22:43
Hatt den siden sept 17. Vært borte en uke nå. Har resatt bilen. Sletta Bluetooth telefoner, koblet fra wifi. Ingen ting. Funker kun på wifi nettverk hjemme. Rart om det skal være et hardwarwproblem da det skjedde etter 4 dager parkering på flyplassen. Bilen har gått 11k.
#5
Model X 2014 - 2022 / Mistet LTE/mobilnett
søndag 20. mai 2018, klokken 16:36
Har mistet LTE eller mobilnett generelt i bilen. Har prøvd softog hard resett men ingen ting fungerer. Får ikke Servicetime før om 6 uker og det er lenge å vente uten tilgang til kart osv. Andre som har opplevd dette eller har en fix? Wifi fungerer som normalt men det er vel en annen antenne.
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hva har dere tenkt å gjøre med skiene?
lørdag 02. september 2017, klokken 17:51
Noe nytt på denne fronten???

Får levert x i september og ønsker å være klar for skisessongen:-)
Finnes det noe. Med god erfaring på dette? Skjønner at hvis jeg ikke kjøper kasse så skiene ligge på et eller annet stativ. Da er det viktig at man får plass til skipose også. Noen som vet om god alternativ i markedet?
Gjerne med egen erfaring.
#7
Vurderer å benytte 20 toms felgene som kommer med bilen å kjøpe 20 toms piggfri en annen plass å bytte gummi. Så kjøpe 22 ettermarked til sommeren. Hvilken dimensjon skal jeg se etter på 20 toms piggfri?
#8
Model X 2014 - 2022 / Sv: inventory 90D vs bestille 75D
lørdag 05. august 2017, klokken 10:16
Kan vi stole på at det er view spec som gjelder og at rabatten er gjeldene? Hørte med selger i forrige uke da på min inventory X90 plutselig stod nesten 73 i shoroom discount og 67 i adjustet price reduction hadde jeg fra før.. I tilleg var skinn og vinterpakke fjernet fra specen. Fikk beskjed om at utstyret kom til å være der når bilen kommer. Fikk beskjed om at det var på grunn av ny konfig så kom det ikke frem riktig på view spec. Fikk også beskjed om at jeg sannsynligvis ikke ville få begge rabattene men at den sannsynligvis var endret fra 67 til 73. Det var ikke oppdatert i hans system i hvertfall. Får en følelse av at selgerne på Tesla vet like lite som kunden...
#9
Den tas av ved hjelp av en liten sugekopp. Setter den på enden vipper litt ut å får fingrene innom. Som du kan se av siste bilde i annonsen har jeg allerede spart en skjerm i min model S. Griseflaks kalles dette. Mistet en IPhone 6 rett ned på skjermen. Min opplevelse av dette produktet er at det ikke bare redder skjermen din. Skjermen er faktisk mindre utsatt for sjenerende fingermerker. De fingermerkene du får er faktisk enklere å fjerne også med enkel brilleklut.
#10
Selger en helt ny skjermbeskytter til Tesla model S passer nok X også da de har samme skjerm. Selges da jeg bestilte 2stk.
Er meget fornøyd selv med dette produktet.

Beskytter skjerm mot riper og slagskader. Tesla skjermene koster en liten formue å bytte og dette gir større trygghet. Hvem har vel ikke knust en iPhone?

Det skal ikke mer til enn å miste et nøkkelknipe eller mobiltelefon på skjermen for å få store hakk og riper som ikke kan repareres. Se for deg en kraftig nedbremsing og ting fyker lett inn i skjermen.

Denne er av høy kvalitet og kommer i en meget pen eske som veier ca 1kg som sikkert kan benyttes til mye rart. Se bilder.

Pris kr 350 fritt levert Trondheims området.

Følger med:
- Eske
- Screenprotector
- Sugekopp
- Cleaningwipe
- Pusseklutt




1. Especially  designed for Tesla Model S 17 inch Touch Panel.
2.High Hardness:Glass material after high tempered steel processing,surface hardness up to 8-9 h,impact resistance is strong,not easy scratches.
3.Ultra-high light transmittance: (transmittance of 98% or more) optical transmittance grade, ultra-low reflection, high Transparency.
4.High sensitivity:The glass is coated on the back with a strong silicon adhesive that makes installation easy and attaches the film firmly so as to not affect the touch screen's sensitivity.

Pakken veier 1040gram. Frakt kr 160 med norgespakke dekkes evt av kjøper. Kan leveres fraktfritt i Trondheimsområdet.


For bilder se finnkode: 83043903
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nextgen seter feildesignet?
onsdag 21. september 2016, klokken 22:21
Løfter denne igjen. Jeg har model S med Nextgen seter. Førersetet tar i mot midtkonsollen uansett sittestilling eller fører. Har lest mye rundt på mange norske og utenlandske forum å ser at problemet er utbredt.
Ser at servicesenterene rundt om smører inn setet og midtkonsollen med et produkt som hindrer knirking men at det stadig kommer tilbake. Sannsynligvis når produkteter tørket ut etter noen måneder. Produktet det henvises til er DuPont Kryptox se link https://www.amazon.com/DuPont-Krytox-Grease-Pure-Additives/dp/B00NRPXDOK/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1472739607&sr=8-1&keywords=krytox

I dag hadde jeg tid å kjørte innom servicesenteret på Lade i Trondheim. Etter å ha lest meg opp gikk jeg inn å spurte om muligheten til å få noen til å smøre på de varene. Fikk tilbakemelding om at for dette måtte det faktisk settes opp en avtale da de ikke hadde kapasitet til å ta en rask titt. Jeg tilbød meg selv å få litt av stoffet på fingern å gjøre jobben selv men det var ikke mulighet for dette heller. Det endte altså med en innkalling 2måneder frem i tid.

Videre er mine nextgenseter usannsynlig mer slitt enn hva man kan forvente etter 10000km. Allerede etter 2 uker så jeg antydning til folder. Har tatt dette videre opp tidligere og løsningen deres var en runde med Swisswax.

Ser mørkt på en fremtid der jeg flere ganger i året må smøre inn setene selv med swisswax for å holde setet i sjakk på aldring samt smøre inn knirkeområdet med fett til en hver tid.

Hva er dere andres erfaring med disse setene. Ser flere har fått nye seter.
På hvilket grunnlag har dere fått gjennomslag for dette?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA