Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - blazius

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Km avstand på eldrift endrer seg
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 15:13
Dersom du skrur av aircondition vil rekkevidden sprette i været slik du beskriver.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Produktforbedring
tirsdag 05. september 2017, klokken 22:48
Fant denne: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepactie.aspx?mgpnummer=MGP170298

Google-oversettelse fra Nederlandsk: "Tennplugger har en feil spesifikasjon og verifikasjon av motoren ECU programvare er ikke nok. Det spiller ingen streik motoren. Batteriet er utladet videre, slik at bilen til tier. Sjåføren er informert av en varsellampe på dashbordet. mulig risiko: A (trafikk) ulykkesskade  Produsenten kaller tilbake kjøretøyene. Er iverksatt tiltak for å avhjelpe mangelen. Bilen eieren blir bedt om å gjøre en avtale med godkjent forhandler. Dette vil erstatte motoren ECU software og tennplugger."
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Produktforbedring
tirsdag 05. september 2017, klokken 22:02
Samme her, en privatimportert 2014-modell.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: AUX in (MMCS)
fredag 14. juli 2017, klokken 10:42
Jeg tror ikke det finnes noen overganger fra AUX til USB.  Det er sikkert teoretisk mulig å få til, men sannsynligvis enklere og billigere å kjøpe en AUX-til-Bluetooth-adapter (se f.eks. http://www.ebay.com/bhp/bluetooth-aux-adapter) og koble til dingsen din via Bluetooth.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Forskjellige ladestandarder og plugger
søndag 11. juni 2017, klokken 14:51
Du bør ha ladekabler som gir deg maksimal uttelling der du skal lade hyppigst, typisk hjemme og jobb. Hjemme har jeg en regulerbar 16A-kabel med blått industristøpsel (som er semipermanent montert i garasjen), i bilen ligger den medfølgende 10A-Schukokabelen til bruk på jobb (der dette er eneste mulighet).  Jeg har også en Type2->type1 kabel liggende under baggasjerommet i bilen, men den har jeg vel bare brukt 1 eller to ganger. Lading med besnin hadde være rimeligere...
#6
En Mitsubishi-forhandler kan hjelpe deg. Koster 3-400 kroner.
#7
Prisen skal ikke bare dekke strømmen, men også at du holder av en ladeplass som kunne ha vært benyttet av andre.  Jeg har kommet frem til at det er helt uinteressant å betale for lading av Outlander PHEV, men benytter gjerne lading der det er gratis (en del kjøpesentre, hoteller etc.)
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjøpe brukt Outlander Phev
tirsdag 09. mai 2017, klokken 23:28
Ta gjerne en grundig kikk på ladekabelen. Om denne er slitt kan det hende den må repareres eller du nå ha ny, begge deler er dyrt.
#9
Hadde bilen på 2 års service nå, fikk ingen slik anmerkning.
#10
Opplever at skvettlappene foran løsner lett.  Skal ha bilen på 2-årsservice neste uke, håper de finner på noe lurt...
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Nybegynner med hybrid
mandag 06. februar 2017, klokken 20:06
Lading fra tomt til fullt batteri trekker ca 12 kWh.  Du må nesten plugge inn egen strømpris og nettleie for å se hva dette betyr for deg.  En 10A kurs kan fungere med medfølgende lader, men der bilen skal stå parkert hyppigst bør du få på plass en 16A-lader for å få hurtigere lading (og mulighet til å kjøre forvarming uten å tappe bilbatteriet).

Du har tre motorer: Bensinmotor og elmotor foran, samt en egen elmotor bak.  Alle tre trekker ved behov.  Men om du tapper batteriet maksimalt (f.eks. lange, bratte oppoverbakker med tung last) vil du til slutt bare ha bensinmotoren igjen.  Dersom du forventer å komme til en slik bakke kan du sette bilen i "Save"-modus, da spares strømmen på batteriet til du virkelig trenger den.
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Bremse med girene
søndag 29. januar 2017, klokken 21:39
Så lenge du kjører minst 40 km/t kan du bruke cruisekontrollen. Den bremser også.
#13
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: Skadet ladekabel - mulig å reparere?
søndag 11. desember 2016, klokken 14:02
Sitat fra: elektrolux på søndag 11. desember 2016, klokken 07:04
Du må bare presse på så gir limen seg tilslutt.

Det får'n si - her måtte det brutale krefter til! Det røyk et par små plastbiter på kapslingen, men bare kosmetiske ting.  Til de som skal prøve seg på slikt: Bruk stump redskap (jeg brukte dekk-spaker) og ikke stikk dem for langt inn.

Jeg forstår at en kladd må lages vanntett, men her er jo effekten også at den er tilnærmet umulig å vedlikeholde.
#14
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: Skadet ladekabel - mulig å reparere?
lørdag 10. desember 2016, klokken 23:57
Hmm... prøvde å skru av bakdekselet på "kladden nå", men selv da de 8 skruene med spesialhode var fjernet ser jeg at baklokket er limt fast.  Er det mulig å få av uten å ødelegge noe?  Ledningsbruddet sitter tydeligvis der ledningen går inn i kladden - strømmen går når den bøyes den ene veien.  Ser ikke helt hvordan den kan byttes ut uten at bakdekselet tas av.
#15
Brukererfaring Ladeutstyr / Skadet ladekabel - mulig å reparere?
lørdag 10. desember 2016, klokken 16:22
Jeg har en original ladekabel til en Mitsubishi Outlander PHEV, dvs schuko til type 1 med kladd. Det ser ut til å være et ledningsbrudd i ledningsstumpen fra kladden til schuko-støpselet, det fungerer bare i visse vinkler.  Det er ingen synlige skader.  Siden bilen ble kjøpt brukt vet jeg ikke hvor "snill" forrige eier har vært ved oppheng, selv har jeg vært nøye med å bruke "hempen" på kladden slik at ledningen avlastes.

Kan denne stumpen byttes ut, eller må jeg kjøpe ny kabel?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA