Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - motgang

#1
BMW i3 / Sv: Priser service i3
onsdag 01. november 2017, klokken 11:14
Er det sånn at jeg får "innkalling" til service, eller må jeg selv ta kontakt? Kjøpte ny for to år siden, og er nå i "servicemåneden".
#2
BMW i3 / Sv: Connected oppdatert :)
onsdag 26. april 2017, klokken 21:07
Herlig, nå må jeg skrolle litt for å nå klimatiseringsknappen. Regner med jeg fortsatt må sitte som en idiot og vente med appen åpen på bekreftelse for at systemet ikke skal låse seg.
#3
Bavaria Stavanger. Det er selveste i3-eksperten som håndterer saken, jeg får leiebil, og det høres alltid veldig betryggende ut når de ringer på slutten av dagen, men så klarer jeg å gjenskape lyden etter fem meter :/ Nesten så jeg gir opp å mase.
#4
Jeg må le. Hadde i3-en inne igjen på grunn av knaking fra motor ved akselerasjon/regenerering. Første gang klarte de ikke å gjenskape feilen, andre gang fant de feilen og prøvde å legge inn noe greier, uten at det hjalp. I dag fikk jeg vite at dette var en helt fersk feil som nettopp hadde dukket opp i PUMA (som feilsystemet til BMW visstnok heter), og at det gjaldt en muffe på motorfestet som hadde sklidd/beveget seg. Dette var fikset med dobbelsidig teip, og nå klarte de ikke å gjenskape lyden. Etter å ha hentet bilen tok det meg fem sekunder å bekrefte at feilen var der, akkurat som før. Skjønner ikke hvordan sånt er mulig.
#5
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
tirsdag 14. februar 2017, klokken 18:11
Jeg må le av hvor hjelpeløse BMW er på programvare.
#6
Hadde bilen inne i dag, og konklusjonen ble henholdsvis:
• Knirking i passasjersetet. Uendret. Usikker på om dette engang ble nevnt i rapporten
• Fortsatt rasle-/klirrelyd fra dashbordet De fant ingenting, men la inn litt mer filt.
• Vinduet på førersiden åpnes på gløtt når det blåser. Fant ingenting galt med vinduet
• Knaking bakfra ved akselerasjon/motorbrems. Uendret. Det ble gjort noe med dette, men usikker på hva.

Jeg fikk beskjed om at verkstedet ringer meg i morgen, så får vi se. Litt skuffet over resultatet, men de virker hyggelige og serviceinnstilte, så jeg regner med det ordner seg.
#7
Bilen er bare ett år gammel, så jeg regner med motorfestefiksen allerede er installert? Da jeg snakket med dem i dag nevnte de at de også hadde en "programmeringsaksjon" på bilen for å forbedre rekkeviddeberegningen.
#8
Ny runde hos Bavaria på torsdag. Denne gangen gjelder det;
• Knirking i passasjersetet
• Fortsatt rasle-/klirrelyd fra dashbordet
• Vinduet på førersiden åpnes på gløtt når det blåser.
• Knirking bakfra ved akselerasjon/motorbrems. Høres skummelt ut ...
#9
Ja, dette skjer helt konsekvent når det blåser mye over motorvegen. Da må jeg rulle ned og opp igjen for å fikse. Trodde egentlig det bare var sånn, men bør kanskje ta opp med butikken?
#10
BMW i3 / Sv: Priser service i3
mandag 12. september 2016, klokken 09:58
Ble aldri tilbudt noe serviceavtale da jeg kjøpte bilen, jeg. Var det rutinesvikt fra selger, eller burde jeg ha spurt?
#11
BMW i3 / Sv: Connected Drive Store
tirsdag 23. august 2016, klokken 14:39
Takk for svar. Heldigvis gjør ikke BMW seg vanskeligere enn at jeg kan bruke samme gmail-adresse, bare med en tag (motgang+bmw@gmail.com) til den nye kontoen, så slipper jeg å opprette ny adresse bare for dette.
#12
BMW i3 / Sv: Connected Drive Store
torsdag 18. august 2016, klokken 19:19
Takk ali_ben, mulig jeg prøver det. Min konto ble imidlertid opprettet lille julaften i fjor, så det er nok i alle fall ikke bare gamle kontoer. Noen andre ulemper du støtte på med ny konto annet enn å måtte bruke ny epostadresse?
#13
BMW i3 / Sv: Connected Drive Store
tirsdag 16. august 2016, klokken 11:23
Ja, har prøvd i alskens nettlesere med samme resultat. Har også samme problem som ali_ben, at jeg i desperasjon markerte «avvikende fakturaadresse». Disse feltene kan jeg oppdatere fint, men hovedadressen får jeg ikke lagret. Jeg får heller ikke fjernet avvikende fakturaadresse på noen måte. Uansett hva jeg prøver å legge inn, og uansett hvordan jeg formulerer det (tar bort æ/ø/å og punktum) får jeg «Inngitt data er ufullstendig eller ugyldig. Vennligst sjekk din innskriving.»

Det virker som om noe er galt med brukeren min som forhindrer oppdateringen.
#14
BMW i3 / Sv: Connected Drive Store
mandag 15. august 2016, klokken 09:30
Virker som de har sagt seg fornøyde med det som ligger ute nå. Får ikke lagt inn ordentlig adresse, og får ikke kjøpt noe. Har heller ikke hørt noe fra bmw.no, uten at det overrasker stort.
#15
BMW i3 / Sv: Connected Drive Store
mandag 08. august 2016, klokken 16:14
Sitat fra: ali_ben på mandag 08. august 2016, klokken 12:02
Er det noen som i det hele tatt har klart å bestille noe fra Connected drive store?
Har akkurat samme problem som deg. Sendte spørsmål og detaljer til info@bmw.no, men vet ikke om det pleier å føre til noe ...
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA