Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - john

#1
BMW i3 / Sv: Rust på "bremsene"
torsdag 09. mars 2017, klokken 14:10
Sitat fra: rth på fredag 03. mars 2017, klokken 07:51
Har en 2010 1-serie som har gått rundt 100 000, og der ser skivene bak ut omtrent som om de var nye. Det helt uten å tenke på noe som helst.

Antispinn på den bruker bakbremsene. Som regel nok til å holde de fine. :)
#2
BMW i3 / Sv: i3 94 ah på Finn ?
lørdag 07. januar 2017, klokken 13:44
Helt normalt. :)

Hvis du følger like nøye med ved lansering av andre modeller så skjer det samme der. Men høyere salgstall betyr jo selvfølgelig mer av det.

Ser for øvrig at enkelte forsøker å tjene på bilen, legger den ut til full nypris etc. Jeg fikk 8% rabatt, så ville i så fall tjent nesten 30'. Sikkert noen som lar seg friste av det også.
#3
BMW i3 / Sv: Ville ikke hurtiglade! :( (Shell Espa)
onsdag 28. desember 2016, klokken 21:27
Sitat fra: Sungrazer på søndag 25. desember 2016, klokken 10:15
Opplevde det samme på Espa i høst. Ble stående der i 2 timer før jeg fikk ladet siden jeg ikke hadde nok strøm til å komme meg videre. Da var det problem med brukeren min hos Fortum, og jeg fikk dem til slutt til å opprette en helt ny bruker. Da virket det. Problemet oppstod etter at jeg hadde registrert bankkort i app´n til Fortum.
Interessant! Skal prøve en annen fortum-stasjon i nærmeste fremtid altså.

På elverum ladet jeg hos GK på terningen. Foretrekker GK av en eller annen ukjent grunn..
#4
BMW i3 / Sv: Ville ikke hurtiglade! :( (Shell Espa)
torsdag 22. desember 2016, klokken 12:43
Sitat fra: Magster på torsdag 22. desember 2016, klokken 12:37
Tipper desverre de fleste har opplevd problemer med en hurtiglader :( Spesielt ved bruk as sms som betaling.
Ja, at SMS er trøbbel er jeg kjent med. Jeg brukte brikke, og det var to forskjellige ladere av hver sin type. Skulle tro ihvertfall en av de fungerte.
#5
BMW i3 / Ville ikke hurtiglade! :( (Shell Espa)
torsdag 22. desember 2016, klokken 09:55
Jeg var på en langtur her om dagen.
Startet fra Oslo sentrum, kjørte til Elverum, hurtigladet 30min, kjørte 4 mil til. (totalt ca 185Km)
Var på besøk et par timer, kjørte hjemover igjen, og tenkte å hurtiglade på Shell Espa. Hadde da ca 30km range.

Ingen av laderne der ville samarbeide! Fikk koplet på og lading startet (tilsynelatende) men stoppet igjen etter ca 7-10 sekunder. Laderen meldte at prosessen var avsluttet av bruker. Forsøkte begge laderne som er av forskjellig type, begge avsluttet umiddelbart. Ringte Fortum og fikk de til å resette den ene laderen, men samme resultat etterpå.

Litt ugreit etter en lang dag og 100Km hjem (med en passasjer i bilen) at bilen ikke ville lade..
Uansett, koplet på semihurtig en liten stund for å ha litt margin, så kjørte jeg til Cirkle-K minnesung og ladet der (til 4,- minuttet) Det fungerte helt finfint.

Er det noen som har opplevd liknende?

#6
BMW i3 / Sv: Redusert ytelse i3 94ah
torsdag 17. november 2016, klokken 09:48
Til dere som stusser over at batteriet noen ganger blir kaldere under kjøring:
Er det ikke meningen at varmepumpa skal ta varmen som er til overs derfra og kjøre inn i kupeen?
Sånn sett er det vel logisk?
#7
BMW i3 / Sv: Kartoppdatering og trafikkinfo
onsdag 09. november 2016, klokken 12:12
Sitat fra: LMOR på mandag 07. november 2016, klokken 10:40
Siden Mac ikke støttes i portalen, selv om det står det gjør, så valgte jeg å få tak i selve kartet vi andre kanaler. Oppdateringen er gratis for oss med ny bil, og kartet ble installert uten problem. Trengte ikke oppgi koden heller.

Men med 2017-1 kartet vises ikke trafikkinfo... Det kan være fordi det er så nytt enda?

Har noen andre fått installert 2017-1 kartet, og fått like "god" trafikkinfo som før?

Slutter versjonen på.111 ?
Det er den offisielle versjonen, altså om den slutter på noe annet er det godt mulig du har et problem frem til .111 kommer?
#8
BMW i3 / Sv: Hjelp til valg av wallbox
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 22:05
Sitat fra: KnutOL på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:59
Sitat fra: john på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:00
Jeg har plugget i en 32a 1-fas lader hos Bilia, kan bekrefte at det virker fint.

Er vel bare max hastighet som står på utstyrskoden.

Hvordan vet ut at det ble levert 7.4kW til bilen? Og var dette med den nye i3en?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Relativt stor forskjell på når bilen mener den skulle være ferdig. 1-fas 16a er jo bare frustrerende tregt (om dagen). Og ja, 94ah.
#9
BMW i3 / Sv: Hjelp til valg av wallbox
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:00
Jeg har plugget i en 32a 1-fas lader hos Bilia, kan bekrefte at det virker fint.

Er vel bare max hastighet som står på utstyrskoden.
#10
BMW i3 / Sv: Ladeutstyr - veggbokser
fredag 14. oktober 2016, klokken 21:37
Sitat fra: fluidblack på fredag 14. oktober 2016, klokken 21:34
Bor i dag i enebolig med egen garasje. Har 16A her. Vi har 400V tilgjengelig, men siden vi er i prosess med å bygge nytt hus ønsker vi ikke å bruke penger på å legge ny kurs i garasjen da vi skal bo her i max 1 år til. Finnes det en wallbox vi kan benytte (av økt sikkerhetsmessig årsak) i gammel garasje, som vi kan ta med til ny garasje og oppnå høyere ladehastighet (11kW) senere med økt kapasitet med egnet kurs?

Takknemlig for alle innspill! :)
De fleste som støtter flere standarder opp til 3-fas støtter også "mindre" strøm, f.eks 1-fas.

En sånn zaptec dekker vel uansett alt
#11
Jeg har ladekladden i Frunken. Aldri brukt den.

Mitt tips: gjør det skikkelig fra start, og da kan du like gjerne sette opp type-2 uttak.
Jeg har fast type-2 kabel i garasjen, veldig greit å slippe å lesse inn og ut, kveile opp etc. (og raskere å bare plugge inn en ende..!)

Jeg endte med 11Kw, mest fordi det er like greit når det først skulle legges opp en kurs.

De folka som sier "det holder" med 6A lading er de samme som sier det holder med "akkurat" nok rekkevide.
Ja, det holder, men alle vet at det er mer behagelig å ha mer! ;)
#12
BMW i3 / Sv: Faktisk rekkevidde på nye i3
mandag 10. oktober 2016, klokken 09:05
Kjørte til jobb i dag, drøyt 4km. Snittforbruk 14,5, bilen viste fortsatt 100,0% når jeg parkerte. Snedig.
#13
BMW i3 / Sv: LED fjernlys
søndag 09. oktober 2016, klokken 22:39
H11, fant mine på ebay, 300 for et sett ink frakt.
#14
BMW i3 / Sv: LED fjernlys
søndag 09. oktober 2016, klokken 21:56
Sitat fra: ApeX på søndag 09. oktober 2016, klokken 21:38
Hvor lite lovlig/lurt er det å bytte halogenpærene med LED-pærer?

http://bmwi3.blogspot.no/2016/10/bmw-i3-mods-sport-springs-led-high-beams.html?m=1

Jeg har gjort mye research, men ender på de samme problemene hver gang.
-Det er ikke mulig å stole på data om output osv på de fleste led-pærer
-Det er vanskelig å vite om spredningsmønster etc passer reflektoren i i3.
-Det finnes ingen tester som er gjort med lysmåler / på en skikkelig måte

Jeg tror nemlig det er vanskelig å finne pærer som er gode nok til å være bedre enn originalene.
Så jeg gikk for OSram nightbreaker unlimited. Så får jeg heller bytte til LED om jeg finner en løsning som er beviselig bedre.
#15
BMW i3 / Sv: LED fjernlys
søndag 09. oktober 2016, klokken 21:26
Sitat fra: bjorngb på søndag 09. oktober 2016, klokken 21:21
Så det er halogenpærer på fully charged?

H11 Halogen fjernlys. Disse sitter nedi fangeren og ser ut som tåkelys.
Resten er LED.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA