i3 er priset ca $10.000 dollar høyere i USA enn i Norge. Sales tax kommer på toppen av det igjen. Så kommer skattefradraget året etter. Dette gjør den til en meget dyr bil i USA. Så BMW må ta litt av skylden for det dårlige salget selv.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: doldis1 på onsdag 04. oktober 2017, klokken 09:50
Hmm, la meg se, vi har 32 % elbilsalg. Hvis vi går ett år fram i tid kan vi legge til nyLeafen, Ipace, en håndfull
Audier, noen nye Koreanere ( forutsatt at kommunistdiktaturet i nord ikke bomber alt flatt der nede. Ville
jo vært kjedelig for de som kjøper batterier fra LG chem også. De produserer brorparten li/ion celler en sånn
10-12 mil fra grensen til Nord Korea ) Glemte nesten TM3 La meg se,skal vi summere opp til sånn ca 50 %
elbilsalg ?
Sitat fra: TorAtle på lørdag 29. juli 2017, klokken 12:31Sitat fra: Pallesnekkern på torsdag 27. juli 2017, klokken 12:30Jeg tok mye av den samme turen med en 60Ah. 1707km, snittfart 65.5, 12.8 i forbruk. 20 hurtigladinger. 705kr i lading som antagelig skulle vært ca 800kr dersom jeg ikke hadde fått 2 gratis av Grønn kontakt. 85km i snitt mellom hver lading. Jeg vil tippe at det var en vesentlig lettere tur med 94Ah
Da er årets mest intensive roadtrip unnagjort. 1446 km over 2 dager med en snittfart på 67,4 og forbruk på 12.5kWt/100km.
Turen gikk fra Sørumsand, Lillehammer, Skåbu, Vinstra, Dombås, Åndalsenes, Kristiansund, Atlanterhavsveien til Molde for overnatting.
Dagen etter tilbake til Åndalsnes, trollstigen til Valldal, Geiranger, Lom, Sognefjellet, Lærdal, Aurdal, Geilo, Oslo og hjem.
Totalt ble det 13 hurtigladinger da jeg fortrakk flere korte stopp framfor færre lange. Det ga meg også muligheten til å komme til neste lader hvis noe skulle skje. Det ble ca 550,- i hurtiglading