Ikke utenkelig at det kan være spissestaget:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32111.msg551364.html
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Rapid på tirsdag 07. februar 2017, klokken 19:13
Har Tesla Stavanger erkjent og lært noe? Eller bør eksisterende og kommende Teslaeiere i Rogaland belage seg på service og vedlikehold annet sted?
Sitat fra: Muffinman på mandag 05. desember 2016, klokken 11:09Sitat fra: Sven-E på mandag 05. desember 2016, klokken 10:42Dette er jo bare tull, ikke fra din side vel å merke. Hvis det hadde kommet så langt som i ditt tilfelle ville jeg ha brukt advokat for lenge siden. Tips: dokumenter så mye som mulig av hendelsesforløp, og be dem ordne opp. Sett tidsfrist, og forhold deg til den i før du tar saken videre.
Men så punkterte jeg i forrige uke, og måtte av med hjul for å få lappet dekket.
Og nå viser det seg at bilen spiser innsiden av dekkene bak.
Jeg skiftet til vinterdekk, (Nokian piggfrie) i begynnelsen av november.
Dekkene var jevnt slitt, med ca. 6mm igjen over hele slitebanen.
Nå er det 0mm igjen fra midten og innover, og fortsatt ca. 5mm i ytterkant.
Og i følge Tesla, så er dette helt normal slitasje, "på en så tung bil".
Ny hjulstillingsjustering koster ca. kr 2 000,- og dekkene er så slitt at de MÅ byttes, (ca. 14 000,-)
Og dette må jeg i følge Tesla betale selv.)
For egen del måtte jeg bytte servicesenter før ting endelig ble ordnet opp i. Det gjorde at jeg etter ekstrem tålmod gjennom år slapp å se meg nødt til bruke mer formelle virkemidler.
Det er ufattelig synd at noen opplever slikt.
Sitat fra: Muffinman på søndag 06. november 2016, klokken 15:45
Med fare for å være papegøye: Be dem ta av spissingsstagene bak og sjekke dem. Mine var ødelagte og holdt ikke innstillingen. Hadde problemer med dette i nærmere 2 år før den egentlige årsaken ble avdekket. Kan også være foringer som strekker seg under belastning, noe som kan være vanskelig å avdekke med apparatet.
At vinterdekkene ikke får dette trenger ikke bety noe, har sett samme selv. De har mindre felg, er smalere og har mykere gummi. Det bidrar til gummien kan strekkes istedet for å gnages slik som på sommerdekkene. Og kjører du med høyere trykk = mer "gnag".
En ting er ihvertfall sikkert: slik skal det ikke være selv om enkelte Tesla-ansatte har prøvd se med den.