Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Dnn .

#1
Fiat / Fiat 500e, hvordan lese av batteri status?
onsdag 04. oktober 2017, klokken 14:07
Hei

En kollega har kjøpt en Fiat 500e. Jeg tenkte å hjelpe han å lese av batteristatus, men finner relativt lite om det på nettet. Noen som vet hvordan? En ting jeg fant ut er at bilen ikke har den typiske OBD2 porten...
#2
Lade hjemme / Sv: Kan jeg bruke denne veggkontakten??
torsdag 27. juli 2017, klokken 22:34
Sitat fra: elektrolux på torsdag 27. juli 2017, klokken 21:50
Plug and play og inntil 11 kW lading av din nye e-Golf:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/drakula-22-kw-ladekabel-med-jordfeilvern-type?tm=ladekabler
Nye e-golf kan vel bare ta imot 7.4kw?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#3
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
søndag 23. juli 2017, klokken 22:54


Sitat fra: daktari på søndag 23. juli 2017, klokken 22:31
Sitat fra: Dnn . på søndag 23. juli 2017, klokken 00:06


Poenget her er at ingen bilmerker er feilfri. Alle merker sliter med sitt. Ingen biler er feilfri, og hvis noen hadde klart å funnet opp en feilfri/vedlikeholdfri bil så blir de milliarderær over natta.
Nettopp mitt poeng også. Det andre poenget var at Tesla (og Toyota) har tatt ansvar for de konstruksjonsfeilene de har mens VW/Møller dessverre ikke har vært på tilbudssiden de siste årene, spesielt dsg og registerkjedet på 1,2/1,4.

Møller har fått byttet sinnsykt mange 1.2/1.4tfsi. Men de fleste har såklart gått på reklamasjon/garanti. Endel har tatt dette på goodwill, med en egenandel fra kunde. Dsg er et følsomt tema da det er noe som typisk holder ut garanti tiden, før de begynner å gi etter. I de fleste tilfeller så er det dobbeltmassesvinghjulet som svikter her, og folk bytter det ikke før den rister istykker girkassa. Uten å forsvare møller så har jeg lært meg at mye går på trynefaktor samt hvor lenge du har vært kunde der

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#4
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
søndag 23. juli 2017, klokken 00:06
Bare for å kommentere det med Audi har tydeligvis dårlig byggekvalitet... greit 2.5tdi (v6) var en katastrofe. Der var oljekanalene i toppen feilen som ikke smurte kammene ordentlig.
Men 1.8T (gamle i første gen a3,a4,a6 div div er en av de bedre motorene de noensinne har lagd. Hvor du får turbohavari fra aner jeg ikke.
1.8/2.0tfsi slet med oljeforbruk pga dårlig stempelringer.
Rart det ikke har blitt nevnt 1.2/1.4tfsi feilen på registerkjedet.
Husk at Toyota har i det skjulte byttet tusenvis av motorer rundt om i verden, uten å informere kunden. Dette skjedde når bilene var inne på vanlig service.

Poenget her er at ingen bilmerker er feilfri. Alle merker sliter med sitt. Ingen biler er feilfri, og hvis noen hadde klart å funnet opp en feilfri/vedlikeholdfri bil så blir de milliarderær over natta.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#5
Model S / Sv: Anbefaling lakkforsegling Tesla Model S
torsdag 20. juli 2017, klokken 22:18
Mange i dcn gjør en j*vla bra jobb! Men om du ønsker det beste og hos et firma, så kan jeg anbefale deg noe blant bransjens beste her i landet. Brynildsen autospa litt utafor Oslo, eller Carspa ved gamle byen i Oslo.

Brynildsen ga meg pris på 7000 på keramisk coating på helt ny ioniq (da mot at klargjørere ikke rørte lakken)
Dette var da en finish-polering før lakkbeskyttelse. Bare for å få fram ekstra gløden og fjerne de små ripene som har kommet under transport.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
#6
TLC / Sv: 3års service nye bremseklosser?
tirsdag 18. juli 2017, klokken 22:29
Mange fagmenn er også dårlig i faget sitt. MEN!!! Du finner dårlig arbeidere i hvert eneste yrke. Det er bare å finne en flink mekaniker, og holde seg til han/hun. Samme gjelder elektriker, rørlegger div div.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#7
Hyundai Ioniq / Sv: Når kommer bilen...
fredag 30. juni 2017, klokken 09:21
Fått inntrykk at selgere lyver rett ut om levering for å få solgt mest mulig. Jeg spurte dette med levering da jeg skrev kontrakt 10februar da jeg viste de hadde forsinkelser. Selger påsto at de ikke hadde forsinkelser lengre (Noe jeg viste var tull)
Vi skrev levering i juli på kontrakt(som var viktig for meg) og fikk mail for måneds tid siden med levering i oktober.
Du må nok belage deg på lengre ventetid enn august desverre.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#8
Hovedproblemet med bommen, er hvor urettferdig den er.
Jeg forstår at det er til for å få folk til å kjøre mindre, og at det hjelper. Men noen er 100% avhengig av bilen for å komme igjennom dagen. Jeg må bruke bil da kollektiv ikke går på morgenen når jeg drar på jobb, og jobber på motsatt side der jeg jobber  (og nei, jeg kan ikke flytte. Har ikke råd til de prisene på Oslos dyreste side)

Men de mest typiske som trenger ofte bilen er barnefamilier! Må ha bil for å hente/levere unga, så middag for de skal på fotball trening og lignende...

Vi kan sikkert prate om de 30? Bomringselskapene som fins og, der vi har alt for høye administrasjonutgifter da alle skal ha sitt eget system.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#9
e-Golf / Sv: Pip når døra åpner
tirsdag 13. juni 2017, klokken 09:44
Sitat fra: ReneM på mandag 12. juni 2017, klokken 15:05
Jeg kan slå den av for deg hvis du bor i bergensområdet. Det må endres på datamaskin.
Hvilke koding forandrer jeg for å fjerne lyden?

Har vag-com og kan fjerne det og. Samt bor i Skedsmo hvis noen skulle ønske den fjernet og :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#10
Napp ut kontakten. Frekt som bare det. Hadde sikkert ikke sagt nei om noen var i nød for lading (uforutsette ting) midt ute i ingenmans land. Men lade uten å spørre er bare ufint.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#11
e-Golf / Car-net på nyinkjøpt brukt-egolf
mandag 29. mai 2017, klokken 14:23
Hei

Jeg og samboeren er sålangt strålende fornøyd med vår egolf vi hentet forrige uke som er registrert februar 2016. Vi prøvde å få lagt inn car-net appen på hennes tlf. Endte med at vi kom til et vindu der vi måtte betale 9xx kr. Har dette begynt å koste penger? Alltid trodd dette var enda gratis.

Takker for svar
Mvh Daniel
#12
Hyundai Ioniq / Sv: Negative erfaringer
mandag 22. mai 2017, klokken 08:03
Jeg syns ioniq er veldig god å sitte i, men jeg har møtt samme problemstilling som deg i leaf. Jeg klarer ikke sitte godt i den. Alle har forskjellig kropp dessverre

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#13
Sitat fra: bob-bob på lørdag 13. mai 2017, klokken 19:44
Sitat fra: elbas på mandag 08. mai 2017, klokken 14:06
Jeg har også opplevd dette mange ganger(2014 euroleaf). Husker ikke om det er kun etter hurtiglading, men det skal jeg tenke på neste gang jeg kommer frem med såpass lav SOC. Uansett er det kanskje greit å ta dett opp med forhandleren.

Litt kjedelig slik det er nå, da jeg i prinsippet har 15 % degradert batteri siden jeg ikke tør å stole på de siste 15 % :(
Kan jo være noe feil med batteripakken din så klart ! Kan være lurt å ta en sjekk uansett ja .
Når jeg sa ifra til birger n haug Lillestrøm så fant de ingen feil og hadde heller aldri hørt om det heller. Lurer på hva som må til for at de faktisk skal forstå problemet.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#14
Får du hurtigladet til 90% uansett da på 24kw? Min stopper på 84%

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#15
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
torsdag 11. mai 2017, klokken 13:31
Sitat fra: bob-bob på torsdag 11. mai 2017, klokken 13:26
Sitat fra: Dnn . på onsdag 10. mai 2017, klokken 23:22
Jeg er veldig fornøyd. Kjøpte denne 2013 acenta september ifjor på 45k km. Nå kjørt 58k km og enda 100% SOH :D

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Sikker på at denne har korrekt software ( i bilen ) ?  100 % høres rart ut...
Tørr ikke påståelig men vil tro det. Jeg kjøpte. Fikk ikke leafspy før ca 1mnd etter jeg handlet men tror jeg kjøpte bilen uten at den noensinne hadde vært hurtigladet. Qc sto på 11 første gangen jeg leste av og det kan stemme veldig bra med det jeg hadde hurtigladet for.

Hvis noen i Lørenskog området har lyst å lese av for å dobbel sjekke er jeg mer enn villig.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA