Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - arovik

#1
Lading / Sv: Avklaring rundt 3,3kw lader
torsdag 09. juni 2016, klokken 10:57
ok. Hvilken kabel trenger jeg for å benytte meg av disse ladestolpene da?
#2
Lading / Avklaring rundt 3,3kw lader
torsdag 09. juni 2016, klokken 10:41
Hei.
Det er noe jeg ikke helt forstår rundt leaf-ladere
Såvidt jeg vet blir det bare levert to forskjellige "onboard" ladere?
Den ene er 3,3kw og den andre er 6,6kw.

Jeg har fått levert bil med 3,3kw vil jeg anta, men det som er rart er at på både input og output står det 10A / 230V, dette er som kjent ikke mer enn 2,3 kw
Hva er det jeg misforstår?
#3
Carwing / Sv: "ingen tjeneste" ved innlogging til carwings i bil
tirsdag 24. mai 2016, klokken 11:33
Det er en norsksolgt bil, men forhandler mente de ikke gjorde dette gratis på brukte biler siden det var et valg/tilvalg om carwings skulle aktiveres ved kjøp når bilen er ny
#4
Bilen er norsk. Mistenker at tidligere eier bare har registrert carwings på nettet og prøvd å logge inn i bilen uten hell på samme måte som meg. Altså har aldri hovedenheten vært aktivert
#5
Kontaktet Nissan og jeg må visstnok inn for å få aktivert hovedenhet. Dette må i tillegg betales for... kjedelig
#6
Carwing / "ingen tjeneste" ved innlogging til carwings i bil
søndag 22. mai 2016, klokken 22:09
Hei.
Har kjøpt en brukt leaf, men får feilmelding "ingen tjeneste" når jeg prøver å logge på carwings i bilen. Har registrert meg og alt skal være ok på selve carwings-tjenesten, men får altså ikke koblet til bilen. Noen som vet hva dette kan være? Bilen har vært aktivert med carwings på forrige eier
#7
Leaf 2010-2017 / Kjøpe 2014 Leaf (ny august 2013) - bakdeler?
onsdag 18. mai 2016, klokken 19:14
Hei.
Er det noen som har noen motforestillinger mot å kjøpe en norsk accenta 2014 modell registrert august 2013 og gått 33 000 km? Er det veldig dumt av meg kontra en nyere? Har ikke for stort budsjett, men vil jo ikke gå på et bomkjøp heller...
#8
Kjøpe elbil? / Europeisk import-leaf: ja eller nei?
tirsdag 10. mai 2016, klokken 21:32
Bør jeg være skeptisk til å kjøpe europeisk importert leaf?
Hvilke rettigheter har jeg som kjøper av dette fra forhandler?
Hva er det jeg IKKE får som jeg får på en "norsk" leaf?
#9
Takk for svar. Må vurdere litt mer hva jeg gjør.
Et annet spørsmål jeg lurer på er eventuelle bakdeler ved å kjøpe en europeisk importmodell. Hva går jeg glipp av?
#10
Kjøpe elbil? / Kjøp av Leaf i Oslo (bor i Stavangerområdet)
tirsdag 10. mai 2016, klokken 11:54
Hei.
Jeg lurer på å kjøpe en Leaf 2013 Accenta (gen2 norsk-kjøpt) som står i Oslo.
Denne kan jeg få for 155 000 inkl omreg.
Den er gått 29000 og har fulgt alle servicene, det er også to hjulsett med.

Har et par spørsmål i forbindelse med det:

- Er jeg fullstendig sprø om jeg ser for meg å kjøre denne ned på 1 dag fra Oslo? Kommer til å stoppe i Lyngdal å sove en natt i såfall. Er det nok hurtigladestasjoner til å komme seg fra Oslo til Lyngdal og hvor mange ladinger forventer dere i såfall at jeg må ha? Ser for meg å lade til 80% siden det tar ca 30 min, men om noen har bedre tips så tar jeg gjerne i mot det.

- Er 155 000 en god pris for denne bilen? Den ser velholdt ut og er brukt til bykjøring i Oslo.

Håper på kjapt og seriøst svar på denne.

edit: hva trenger jeg av utstyr for å bruke hurtigladere?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA