Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - klilleng

#1
Jeg har bare gode erfaringer med Nokian dekk (type Black og Hakka.). På andre biler enn i3 riktignok.
#2
BMW i3 / Sv: Faktisk rekkevidde på nye i3
fredag 14. oktober 2016, klokken 21:49
Kjørt litt over 700 km så langt, men har aldri sett over 200 km estimert rekkevidde.

Er vel pga mye småkjøring og kun i Comfort modus. Kjører stort sett som før, uten noen tanke på strømsparing. Ingen grunn til å spare på kreftene når lading uansett er godt innen rekkevidde, tenker nå jeg.  ;D

På eventuell langtur er det sikkert greit å bytte til eco pro..
#3
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 11. oktober 2016, klokken 15:48
Sitat fra: Usikker på detta på tirsdag 11. oktober 2016, klokken 14:35
La om til vinterdekk idag og fikk da varseltrekant og beskjed om å "tilbakestille" lufttrykket i dekkene.
Gikk inn på kjøretøystatus mens bilen stod parkert - trykket på reset og fikk beskjed om å kjøre.
Da fikk jeg en prosenttelling etterhvert som jeg dro igang etter et km eller så var "alt ok".
Noen som vet hva som faktisk skjedde her? Optimaliserer bilen dekktrykket automatisk?
Går da ut ifra at bilen sier ifra om trykket i et av dekkene skulle falle under hva som er optimalt?
Du forteller bilen at dette er korrekt trykk, og så sier den fra hvis det faller.
Dvs du må selv sjekke at trykket er riktig, før du gjør en reset. Antar jeg.
#4
BMW i3 / Sv: Faktisk rekkevidde på nye i3
søndag 02. oktober 2016, klokken 10:40
Sitat fra: hELgenen på søndag 02. oktober 2016, klokken 09:00
en eller annen ukjent faktor X (kanskje jeg lå bak en lastebil i en lengre strekning i går??) påvirker forbruket mye, mye mer enn jeg hadde forestilt meg.

Litt off topic kanskje, men de testet dette på Mythbusters en gang. Ved å ligge noen meter bak en trailer ble bilen 40% mer drivstoffeffektiv. http://mythresults.com/episode80
Litt trafikkfarlig muligens. Men har sikkert effekt også med større avstand.
#5
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
søndag 02. oktober 2016, klokken 10:33
Før jeg begynner å lete selv..:

Hvis noen har bestilt med låsbolter på hjul, hvor i bilen ligger låsepipen (eller hva det nå heter)?
#6
BMW i3 / Sv: Nye i3 - praktiske forskjeller
torsdag 29. september 2016, klokken 21:32
Sitat fra: Rayray på torsdag 29. september 2016, klokken 18:21
Flaske vin ved henting av bil har jeg aldri opplevd..
#7
BMW i3 / Sv: Nye i3 - praktiske forskjeller
torsdag 29. september 2016, klokken 17:30
Det tror jeg er forhandleravhengig. Jeg handlet hos Bavaria på Økern/Hasle, og fikk både skinnomslag (merket Bavaria), refleksvest med eget trekk og en flaske vin ved henting. :-)

Edit: Når det er sagt så er jeg ofte overrasket over hvor "slappe" selgere - inkludert bilselgere - kan være i forhold til det å følge opp og gi en god totalopplevelse. Stort forbedringspotensial hos mange.
#8
BMW i3 / Sv: Tips og triks
lørdag 24. september 2016, klokken 18:03
Dette er kanskje kjent?

Det har vært litt irriterende at radio ikke skrur seg av når jeg er ferdig å kjøre.

Virker som at hvis jeg derimot gjør følgende:
Brems for å stoppe, trykk av/på for å skru av bilen. Slipp bremsepedal, og så trykk en gang ekstra på den.

Så skrur radio seg fint av når jeg åpner døra.

Hvis jeg ikke tar siste trykket så fortsetter den å spille.
#9
BMW i3 / Sv: Nye i3 - praktiske forskjeller
fredag 16. september 2016, klokken 20:36
Sitat fra: Amigakongen på fredag 16. september 2016, klokken 19:39
Er det meg eller er idrive hjulet blitt større, og knappene flatere?
Når man setter bilen i revers, så går høyre speil nedover. Hakke merket slikt på den gamle.
Radioen slår seg av når man lukker opp døra. Det gjør den ikke på den gamle.
Fant ut at jeg kan se batterinivå i displayet(der hvor man kan velge temp, km, forbruk etc.).
Min to uker gamle skrur ikke av radio når man åpner døra. Som sikkert er praktisk hvis man bare skal slippe av noen som sitter i baksetet og ellers ikke kommer seg ut.  ::) Men stort sett er det bare irriterende. Burde vært mulig å velge uten å manuelt modde software.
#10
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
onsdag 14. september 2016, klokken 21:03
Sitat fra: ApeX på onsdag 14. september 2016, klokken 15:24
Sitat fra: Sør på onsdag 14. september 2016, klokken 14:58
Hei. Da ser det ut til å bli kjøp av i3 på meg i løpet av uken. Lurte bare litt på pris og eventuelt forhandlingsrom der. Har tidligere fått beskjed om at de kjører faste priser, ferdig snakka. Er det noe muligheter for å få noe på kjøpet eller andre avtaler? Har fått storkunderabatt via arbeidsgiver, så prisen blir kr 323.212,- for en fully charged edition.

Fantastisk morsom bil å kjøre. Opplever oppriktig kjøreglede i den!

Tror ikke du har noe særlig mer å gå på dersom du allerede har fått storkunderabatten.  Jeg fikk også rabatt og endte på 319.256 med Fully Charged + internett. Nå er vel prisen økt med 3.000 kr grunnet at alarm nå er inkludert.

Hørt rykter om prisøkning pga langvarlig dårlig valutasituasjon. Hvis man uansett har bestemt seg så kan det sikkert være greit å slå til fremfor å vente for lenge.
#11
BMW i3 / Sv: Lett og liten ladekabel til 11Kw?
onsdag 31. august 2016, klokken 21:53
Sitat fra: TM på onsdag 31. august 2016, klokken 17:57
Sitat fra: klilleng på onsdag 31. august 2016, klokken 17:19
Hvilke kabler skal egentlig følge med (når man bestiller Fully Charged med "alt") ?
Det skal følge med en standard ladekabel for 230V. Den er justerbar opp til 10A max. I tillegg skal det følge med en Type2-Type2 kabel. Den skal støtte 16A 3-fas, men sideb i3 også støtter 1-fas 32A, så vil det nok være en 3-fas 32A kabel. Jeg har hørt at kabelen skal være klar i uke 36, så inntil da vil bilen leveres med 1-fas 32A type 2 kabel som vil. byttes kostnadsfritt til 3-fas når den foreligger.

Takk!

Jeg spurte forhandler angående wallbox, og fikk beskjed om at BMW kom med en ny oppdatert modell mot slutten av året som bl.a. leverte 32A, og var mindre i størrelse enn de eksisterende. Til info bare.
#12
BMW i3 / Sv: Lett og liten ladekabel til 11Kw?
onsdag 31. august 2016, klokken 17:19
Hvilke kabler skal egentlig følge med (når man bestiller Fully Charged med "alt") ?
#13
BMW i3 / Sv: Ny 94 Ah eller brukt 60 Ah
torsdag 25. august 2016, klokken 07:28
Vil nok nødvendigvis være variasjon i forhold til hva som til en hver tid er populært og ikke, samt valutasvingninger (påvirker nybilpris, som er naturlig å sammenlikne med). Akkurat nå er dollaren sterk og elbiler populært - da holder de seg bedre i pris.

I tillegg er det ikke nødvendigvis sånn at man får det bilen annonseres for. :-). Med rabatt får man en greit utstyrt ny i3 for 300'. Fullspekket for 330', med stort batteri (og storkunderabatt). Da gir det ganske liten mening å betale 269' for en som er over 2 år gammel..
#14
BMW i3 / Sv: Foliering/beskyttelse av i3
mandag 22. august 2016, klokken 09:10
Vurderte også folie, men i forhold til pris så tror jeg heller det blir lakkbehandling med et eller annet keramisk produkt.
#15
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
torsdag 18. august 2016, klokken 10:38
Sitat fra: rth på torsdag 18. august 2016, klokken 09:09
Er det flere som opplever at rekkevidden faktisk er bedre etter ett par år enn da bilen var ny? I dag har kona kjørt 90km med en rest på 50,5%. Bilen har nå snart gått 60 000km. Må si jeg er positivt overrasket over batteriene.

Har sikkert mye med temperatur å gjøre. Godt og varmt nå. :-)
Men positivt at de ihvertfall ikke har blitt nevneverdig svekket!!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA