Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Wisd0m

#1
Model 3 / Sv: 325 000+ bestillinger!
søndag 17. april 2016, klokken 12:26
La oss bare håpe at M3 kommer før det innføres MVA og eventuelt engangsavgift på elbiler. 25 % på 300-350 kNOK blir tross alt 75-90 kNOK. Håper Tesla prioriterer Norge dersom det skulle vise seg at 25 % MVA blir innført.

Sitert fra Dagens Næringsliv

SitatDe nye bilavgiftene innbærer, som DN skriver i torsdagens utgave, blant annet at nullmomsen på elbil ­forsvinner i 2018, men erstattes av en ny ordning. Bensin- og dieselbiler blir dyrere, men det samlede avgifts­presset på norske bilister går ned.

#2
Model 3 / Sv: Pris for tilvalg sammenlignet med model s?
søndag 17. april 2016, klokken 12:21
Tesla har jo tidligere vært veldig opptatt av å være konkurransedyktig med sammelignbare biler, så det blir nok neppe forferderlig dyrt.

Angående dekk bruker nok Model 3 mer standard dekk enn S, så det blir vesentlig billigere.

Selv er jeg ikke så bekymret for tilvalgsprisen. Jeg kommer nok til å kjøpe en bil med stort batteri og lite tilvalg.
#3
Model 3 / Sv: Gratis Supercharging for Model 3?
søndag 17. april 2016, klokken 12:05
Jeg håper at Tesla innfører en mulighet for "Pay-as-you-go" og en mulighet for å kjøpe livsløp på Model 3.

Pay-as-you-go er egentlig ikke noe problem. Problemet har vært de forferdelig knotet oppsettene til andre fabrikanter, og at det ikke har vært samme fabrikant av både biler og ladere. For Tesla kan "pay-as-you-go" være like enkelt som å bruke en bil med livsløpslading inkludert. Det eneste som trengs er riktig software i bilen. Bilen vet om den lades på SC og med hvor mange kWh. Bilen kan dermed ved første mulighet etter at SC er gjennomført rapportere dette til Tesla, som automatisk trekker dette fra ditt VISA-kort. Altså ingen godkjenning eller annet tull som tar tid når du skal SC, og ingen problemer med at servere er oppe eller at det er dekning.

Jeg håper det blir en pay-as-you-go løsning for dette vil minske køen på SCene, og gjøre det billigere for Tesla (og kanskje også oss som kunder) og ha et tilstrekkelig godt SC-nettverk. Det er viktig at prisen pr. kWh på SC blir høyere enn hjemmelading, slik at mye som mulig av ladingen foregår hjemme. Hvor mange lader vel ikke litt ekstra med sin Model S slik at de har nesten fult batteri når det kommer hjem? Målet burde være å komme hjem/slutt destinasjon med nesten tomt batteri for å lade via AC (vekselstrøm) som er billigste måte.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA