Tenk på det sånn. Det er noen som tror speedometret på bilen sin er riktig og at folk som kjører fartsgrensa kjører 10km/t for fort hele tiden. Det finnes sikkert de som lever i den troen at ingen trenger å kjøre forbi de når de allikevel kjører fartsgrensa? I praksis er de til hinder selv om de som burde få komme forbi ikke kjører for fort.
Jeg sakker farten og signaliserer at folk kan kjøre forbi der det er god sikt til det. Jeg sakker farten når jeg ser at noen gjør forbikjøring på eget initiativ og jeg har selv vært vitne til at det kunne gått galt hadde jeg ikke gjort det. Å stoppe for å slippe forbi er sikkert greit, men jeg legger heller til rette for forsvarlig forbikjøring.
Jeg har derimot vært bak noen søndagskjørere og alltid lurt på hvorfor de øker hastigheten de stedene det er muligheter for forbikjøring, f.eks. der det blir en strekning med 2 felter i samme retning. Jeg fant ut at grunnen til dette er at vi gjerne øker hastigheten når vi har bedre sikt så de som kjører tregt øker hastigheten når det kommer en strekning med bedre sikt uavhengig av at noen bak skulle ønske de kunne komme forbi. Byplanleggere idag bruker dette og gjør veiene smalere og med mer vegetasjon der de ønsker en lavere hastighet.
Jeg sakker farten og signaliserer at folk kan kjøre forbi der det er god sikt til det. Jeg sakker farten når jeg ser at noen gjør forbikjøring på eget initiativ og jeg har selv vært vitne til at det kunne gått galt hadde jeg ikke gjort det. Å stoppe for å slippe forbi er sikkert greit, men jeg legger heller til rette for forsvarlig forbikjøring.
Jeg har derimot vært bak noen søndagskjørere og alltid lurt på hvorfor de øker hastigheten de stedene det er muligheter for forbikjøring, f.eks. der det blir en strekning med 2 felter i samme retning. Jeg fant ut at grunnen til dette er at vi gjerne øker hastigheten når vi har bedre sikt så de som kjører tregt øker hastigheten når det kommer en strekning med bedre sikt uavhengig av at noen bak skulle ønske de kunne komme forbi. Byplanleggere idag bruker dette og gjør veiene smalere og med mer vegetasjon der de ønsker en lavere hastighet.

Det betyr 3,5km ekstra og whopping 8 promille lengre rekkevidde. Jeg vedder den kun lader 12V slik som ALLE andre biler med solcellepanel. Mye enklere å designe og istedenfor å kommunisere antall km 230W vill gitt ekstra med 12 timer sol (under 2km) ta heller med virkningsgraden av DCDC for å blusse tallet til ca. dobbelt.
. 8% er Coop-rabatten. Det er jo ikke noe man oppnår men har fra første krone. Det er lavere høyde for å bli medlem i Coop enn Obos som koster noe hvert år så sant du ikke bort i en Obos-leilighet. Jeg gjør det så at det er Obos-rabatt er interessant for meg 