Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Claes Thomas Tellefsen

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Pendling Vik (Hole kommune) til Oslo
onsdag 13. april 2016, klokken 11:23
Jobber på Ullevål sykehus, vet man kan lade i p huset, men også hørt det kan være vanskelig å finne plass. Uansett så kan jeg sikkert få ladet på jobb, men greit å ha en bil som man kan muligens la være å lade on det ikke går. Det er vel bare nye Leaf eller Tesla som kunne gjort noe slikt?

Hva tror dere om verdifallet på en Leaf som har 30 batteriet etter de nye Teslaene og Opelen kommer?
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Pendling Vik (Hole kommune) til Oslo
mandag 11. april 2016, klokken 11:42
Oi! Visste ikke at Ringeriksbanen ville komme så fort. Det siste jeg leste var at byggingen skulle starte i 2019? Men da stemmer ikke det? Spørsmål om Zoe: Er det slik at den ikke kan lades noen steder? Man trenger visst en adapter som ingen får tak i?
#3
Kjøpe elbil? / Pendling Vik (Hole kommune) til Oslo
søndag 10. april 2016, klokken 13:15
Jeg har kjøpt hus i Vik, og flytter for første gang i mitt liv ut av Oslo. Dette vil by på mye utfordringer, men mest av alt er pendling (uaktuelt å bytte jobb!)Nå er ikke huset ferdig før januar neste år, men jeg vet en ting. JEg må ha elbil for å pendle denne distansen (selv etter fordeler fjernes, vil det fremdeles være billigere å passere 2 bomstasjoner med elbil). Helst skulle den Model 3 Teslaen  vært klar til den tid, men akk og ve, slik er det ikke, og model S er svindyr, og da er det like greit å kjøpe en billig bensinbil å betale bommen.

Så er spørmålene:
Hvilken bil vil være god å ha FØR model 3? Distansen er ca 50 km og 650 meter i opp og nedstigning.
Hva vil jeg tape minst på å selge brukt igjen? Får jeg solgt f. eks den nye Leafen i det hele tatt når den nye Teslaen kommer?
Bør jeg kjøpe brukt?

På forhånd takk til alle dere som svarer. Det virker som alle her har ganske peil på dette :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA