Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - BuddyBil1

#1
Er det mulig å antyde pris på rep. og oppgradering av motorkontroller?
Må vurdere dette opp imot å kjøpe en brukt kontroller / delebil.
Har tatt ut hovedkontaktoren og den er død.
Har prøvd med en annen men med en gang man setter på tenning går sikringen.
Hovedkontaktoren skal vel bare slippe gjennom motorstrømmen.
Er det ikke rart at denne og motorkontrolleren ryker samtidig?
Takker igjen for alle gode forslag.
#2
Ønsker å kjøpe Buddy i ok. stand med brukbare batterier eller
delebil med ok. motor, Curtis motorkontroller og gjerne batterier eller
bare deler og batterier.
#3
Takker for svar.
Når bilen havarerte hadde den fortsatt nok batteri kapasitet til å gå ca. 2 mil på en lading.
Mener du dette allikevel er årsak til havari?
Finnes det noen retningslinjer for når man bør slutte å kjøre for å unngå skader?
Hvor sikkert er det at det er motorstyring som er defekt?
Har snakket med en på Buddy på Økeren som påsto det måtte være motoren.
#4
Under normal kjøring døde plutselig motoren.
Alle 12 volt funksjoner fungerer ok men ingen respons fra motor.
Ved test viste det seg at 10 amp. sikring ved motor-controllerern hadde gått.
Byttet sikring men med en gang tenning settes på ryker sikringen igjen.
Fant ut at hovedstrøms innslag (72V) til motoren var defekt.
Spolen er død men ingen tegn til svidde kontakter - krets til motor var åpen.
Byttet til annet innslag men fortsatt går sikring når tenning aktiveres.
Skal styrestrøm til hovedstrøms innslaget være 12V eller 72V?
Lysdiode på motor-controller indikerer feil 2/4 - emergency reverse circuit fault.
Er det noen som kan fortelle meg hva dette innebærer og hva som må gjøres?
Er det mulig ut i fra ovenforstående å si om feil ligger i motor-controller eller i motor?
Batteriene på bilen er ca. 4 år og den går ca. 2 mil på en lading.
Når feilen oppsto var batteri kapasitet ca 50%.
Den har i det siste gått i "spare modus" når det fortsatt er ca 40-50% igjen.
Takker for alle gode tips og forslag.
#5
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Delebil selges. 2007mod
søndag 28. august 2016, klokken 12:03
Er delebilen solgt? Har du fortsatt motoren?
#6
Tidlige: Buddy / Kewet / DCDC Converter ønskes kjøpt.
fredag 08. april 2016, klokken 00:19
DCDC Converter (72 til 12 volt) for Buddy 2007 mod. ønskes kjøpt.
(Aluminiums boksen med kjøle-ribber som sitter under varerom bak.)
Kan også være interessert i andre deler, hjul, eller eventuelt hel delebil.
Haster.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA